Jump to content
Bilforumet.no

nightking

Moderator
  • Content Count

    848
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

nightking last won the day on May 2

nightking had the most liked content!

4 Followers

About nightking

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 07/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    5 serie
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det er standard med OBD2 ja, men er den diagnosetesetren din som er problemet. Sett dette selv, med andre verksteder. Mekonomen feks har eget "feilkode system". De får ikke vanelig Alltid best å lese ut feilkoder med original tester og bruke originale flytskjema. Da alt annet blir mer generellt... Det skal være en svart plastikkskinne der jeg forklarer. Den er lenger ned enn topp dekslet. Skal være likt på 2004 og 2006
  2. I utgangspunktet ikke sånn veldig stor og vanskelig jobb. Men vet med erfaring at drivakslene setter seg fast i navet og kan være vanskelig å få ut. Du må jo bare kontakte forskjellige verksteder å få pris så har du noe å velge mellom.. Tipper sånn ca 3000kr for jobben på ett "uorginalt" verksted
  3. Er ikke så rart du ikke finner noe om disse feilkodene på nettet. For denne bilen har ingen feilkoder som du beskriver her. Vet ikke hva slags diagnose apparat det er, men det kan ikke funke bra på denne bilen. Tipper feilen han kan ha fått er P0089 Fuel Pressure Regulator Performance.. Denne feilkoden ligger det info om her på forumet :)
  4. Ok. Da er det nok slik som bildet her. Det er forskjellige høyder på disse.. Dette bildet er hentet fra delekatalogen, av en tilfeldig Grand vitara 2006 diesel fra finn.no. Så skal være lik motor som deg :) For i 2006 var det kun euro 4 motor. Noe forskjeller er det, men dette skal være likt :) Se her: :)
  5. Fordelerlokk? Hva er du ute etter egentlig? Problemer med bilen? Er nok noen år siden fordelerlokk var vanlig :P Pluggene finner du under coilene. Det er en coil per cylinder. Du må demontere luftfilterboksen først..
  6. Ja, enig med @xr4ti Sjekk ventilerstyringene. Du kan justere ventiler her med shims.. Dette kan du fint gjøre selv hvis du har bladsøker: Valve lash (clearance) specification When cold: •Intake: 0.15 – 0.25 mm (0.0060 – 0.0098 in.) •Exhaust: 0.35 – 0.45 mm (0.0138 – 0.0177 in.) Hvis du må justere noe så må du kjøpe nye shims som sitter oppi det "tappetene" over ventilfjæra. Det skal stå nr på de shimsa, så du kan vite hvilke nr du trenger med å regne ut :)
  7. Dette er dessverre ett kjent fenomen. Å skifte multireim, spesielt på denne motoren er veldig viktig! Det er også viktig å skifte strammehjula/løpehjul. Disse som gjør at reima ryker. Har du hatt VELDIG flaks så kan du sette på ny reim å prøve. Men det har nok skjedd mer. Spørs hvilket turtall dette har skjedd på også. Kilen på veiv drevet pleier å knekke. Det samme på kamdrevet. Dette er laget for å ryke. Så du kan demontere begge reimhjula å se. Har disse ryki så kan du mest sannsynlig bare skifte dem å sette på ny reim. Har selv vært borti det. Så det er faktisk en sjangs for at motoren din har overlevd :)
  8. Ser du linka til dette innlegget i en annen tråd @Quattro73 Men ville bare legge til at jeg skiftet KUN det releet det er snakk om, og har aldri hatt dette problemet igjen :)
  9. Det vil ikke fungere å flytte tenningslås og styreenhet fra en annen bil. Men tipset over her, har du prøvd startgass? Kan virke som startsperre problem. Har du fått lest ut feilkoder?
  10. Ingen feilkoder altså? Da ville jeg evt kontrollert at registerreima ikke har hoppa over.
  11. Har aldri vært borti noe lekkasjer i baggasjerom på disse modellene. Ville sjekket pakninger, evt gummimoffe der hengerfesteledninger er..
  12. Hei, Hva skal turbotrykket være på,? gjelder Suzuki Grand Vitara  mod. 06  F9QB

     

  13. Det er komplett hub. Må ta av trommel, br.band og løsne drivaksel og 4 bolter bak på huben ;)
  14. Dette er ett "kjent" problem. Problemet er gjerne sammensatt. Det blir for lite dieseltrykk under start. Og vil dermed ikke starte. Det er gjerne ikke alltid bare en ting som gjør at du mister dieseltrykket ved start. Det kan være lekkasje i en eller flere dyser. Men det er også som regel ett problem at dieseltrykkregulator på pumpa henger i kulda. Mange skifter bare eller overhaler diesel høytrykkspumpa, så starter den igjen, for da klarer den å bygge opp nok trykk til å starte. Du kan lese av trykket med tester, mens du kjinner for å se hvor høyt dette er. Du må ha 150bar eller for å få startet. Er den under dette så problemet sannsynligvis det jeg nevner over her :) Så når du heller varmt vann over pumpa så får den opp trykket slik at den starter :) Vet du får overhalingskit på ebay. Ligger vel noen andre tråder her om det mener jeg..
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.