Jump to content
Bilforumet.no

nightking

Moderator
  • Content Count

    811
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31

nightking last won the day on March 28

nightking had the most liked content!

2 Followers

About nightking

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 07/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    5 serie
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Buskerud

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Er nok som opeldude sier. Er nok noe drit i tanken din. Hell på noe rens eller noe. I værstefall må alt ut å renses.. Eller skift sensor og prøv :)
  2. Hva slags bil gjelder det da? regner med du har en xl7 2,0 rhw med tanke på nicket ? :P Har aldri blokkert med plate. Men du kan jo bare dra av vakumslange på EGR ventilen så er problemet borte. Men det går ikke på alle XL7 uten at den setter feilkode. Har den EOBD spec så setter den feil. Litt usikker i farta hvordan du sjekker om den evt er det. Mener du kan se det på dobbeltrele på innerskjermen på v.side Hvis ikke så er jo å blokkere med plate er god ide. EGR er noe dritt. Spesielt på denne bilen.. Stått å gravd ut mye sot fra innsuget på disse :P
  3. Hei. Har en suzuki xl-7 06 mod. Demonterte vacuumslangen inn på bremsekraftforsterkeren igår for å komme til starteren. Etter dette så er bremsepedal stein hard. Lekk i slange? Fngerte fint før jeg tok av slangen.

  4. ok. Der har jeg aldri hatt noe problem. Det skjedde etter lufting eller bare sånn over natta? så prøvde du å lufte? Har du luftet manuelt 2 stk eller med bremselufter?
  5. hva slags grand vitara?? Hvis det er 1.9 ddis så er den ganske vanskelig å få pedal på ved lufting.
  6. Hva slags olje bruker du?
  7. hvis du hadde en 1.2 liter swift(nye som kom fra 2011) er det ingenting som passer over. Hvis du har kjøpt en brukt girkasse og lyden kom etter det så virker jo det rart. sjeldent problemer med transferkassa på disse.. Er lyden høyere i fart? Høres ut som hjullagret da.
  8. Hei. Var lyden der før du skiftet girkassen da? Endrer lyden seg når du svinger? Satt du inn ny girkasse? En brukt som ikke er ovehalt? hva mener du med å se om du har 4wd drive? tenker du på å sjekke om du har 4hjulstrekk? Løft bilen på bukk slik at alle 4 hjula henger i lufta. Og hvis bakhjulet går rundt når du drar rundt forhjulet så virker 4wd.
  9. Skjønte ikke helt sammenhengen her. Verkstedet har chippet bilen og fjernet egr?? Bruker du orginal turbo eller uorginal ?
  10. Sjekk ledningene til trykkregulatoren på høytykkspumpa. Pleier å gnisse hull i ledningsnettet til denne der det går inn i «hovedledningsnettet».
  11. Ecu må vite at du har skiftet filter. Resette verdier. Men usikker på hvordan dette gjøres med ett brukt filter. For denne funksjonen er kun for nytt filter i utgangspunktet, da den setter alle verdier i 0.
  12. Hvis det et bygges om ledningsnett til Evt ventil så betyr det at du har den neste typen. Det nye stikket med ledninger skal ha lille ledninger. Ville beholdt denne egr ventilen.
  13. Har du byttet riktig motor? Har du målt om det er strøm til pumpa?
  14. P0230 er jo feilkode fra dieselpumpa. Denne sitter forøvrig under bilen bak bakakslen. Ta en visuell kontroll av denne. Se på kontakter/ledninger og evt lekkasje. Har aldri vært borti dette problemet før, men en ting som er verdt å sjekke er "dobbelt releet". Dette styrer blant annet dieselpumpa.. Det sitter på venstre side på innerskjerm. ganske høyt oppe. byttet en del av de.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.