Jump to content
Bilforumet.no

nightking

Moderator
  • Content Count

    898
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

nightking last won the day on March 4

nightking had the most liked content!

5 Followers

About nightking

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 07/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    5 serie
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Spørs hvilken årsmodel, men det skal være under ved rattet der. Montert en haug av disse når disse var nye. :) Men ettersom jeg ser på bildet ditt så er ikke dette den nyeste modellen, for det ser ikke slik ut som på bildet.
  2. Ok. Å du er sikker på at denne motoren har gått før du tok den ut av bilen? Men riktig som du sier, trykket bør kunne komme høyere, selvom det skulle være feil med kam sensor eller lignende. Tror egentlig kanskje du bare skal forsøke den nye pumpa du får å se om det løser problemet? Men hvis det er feilkode på kam, så må det jo være noe her også. Har du feilkoden? Sensor er altså ny, å ledningene er målt? Sikker på at det er god kontakt mot ECM?
  3. Merkelig hvordan alle tror jeg kan svare på alt her :P Lenge siden jeg har skrudd på XL7 generellt nå, men kan jo prøve å hjelpe. Men hvis du kun har 85bar på høytrykksiden så er det antageligvis derfor den ikke starter. Nyoverhaltpumpe er i orden? Det er jo tydelig at den ikke klarer å bygge opp trykket. Bør vel ha 150bar for å få starta. Og som du sier så kommer det ikke diesel ut ava retur på dysene, så det er jo ikke for stor lekkasje der heller. Så da sitter jeg egentlig igjen med høytrykkspumpe/trykkregulator eller trykksensor på commonrailen. Men hvis merkeverksted også har sett på det, så er det nok ingen enkel fiks. Finnes det feilkoder?
  4. Det var jo der jeg ba deg sjekke intercooleren for at den ikke var sprukket :P Det er jo der den pleier å sprekke. Du har IKKE den nye typen intercooler, som er helstøpt alu. Jaja, da vet du hva du skal skifte ihvertfall :)
  5. Nei det skal ikke være nødvendig med den sensoren :)
  6. Med alle disse feilkodene så ville jeg først skiftet turbotrykkssensor ja.
  7. Gasspedal sensoren har vært en gjenganger på disse bilene. Den sitter på luftfilter boksen. Men da setter den andre feilkoder. Også feilen er da som regel at gasspedalen ikke virker.
  8. Ok. Ville nok ikke ansett den lille svettingen der som noe problem. Er nok ikke der problemet er. Men er vanskelig å se om det er noe mer. Du kan se ned fra toppen på baksiden. Der den pleier å sprekke. Problemet ligger nok kanskje ett annet sted. Som feks den turbotrykksføleren. Men du bør da få opp feilen ved tung belastning.
  9. Du spør i ett suzuki forum hvor ett rele på en skoda sitter?
  10. Hei. P0243 D1 betyr at den varsler for lekkasje / lite turbotrykk. At intercooler ryker her, er ikke helt uvanlig. De første typene hadde plastikk på sidene av intercooler. Den nye type intercooler er hel aluminimum. Vill nok sjekket der. Hvis det kommer olje ut i kanten på intercooler så er det tegn på sprekk. Ta evt bilde av det, så jeg kan se.. En annen ting her, er jo turbotrykksensor. Byttet en del av de. Kan også være denne.. Kan jo prøve å ta den ut å se på den, evt rense den. pleier å kokse igjen. Ang feilkode P2002. Så er det feil i diffrensialtrykket på partikkelfiltret. Men denne feilkoden har en tendens til å komme samtidig som turbotrykksfeil. Men de gangene det er feil på dette, så pleier slangen til diff.trykksensor fra partikkelfiltret å være ryki. Dette sitter på høyre støtdempertopp ved turbo. Sjekk den. Men gjør det når bilen er kald. Typisk måte å fremprovesere turbofeilen er at gire 4-5 gir ved 50/60km/t og trykke gassen i bunn, så den går sakte oppover med masse belastning. Hold den gjerne så lenge som mulig. Bør da komme ved 100km/t ish. Pleier å funke :)
  11. Det er en umbrako skrue og ett umbrako hull. Begge er like store (enten 8mm eller 10mm, husker ikke i farta) Du løsner skruen, så vrir du den andre umbrako, så mens du holder spenn så strrammer du skruen, men husk å ikke stramm den for mye, for da blir det for mye spenn på det øvre. Det skal være såppas at du kan dra av reima på det øvre hjulet når det er avlasta hvis du skjønner :) Det er trangt nedi der hvis du ikke har tatt ut radiatoren :P
  12. Nei hvis du bytter reim så må du stort sett alltid løsne det nedre strammehjulet. :)
  13. Så bra :) Enda godt det da. For har sett noen havarier pga multireim, å da kan du faktisk kaste motoren, for du får ikke åpna motoren, fordi dysene sitter fast :P
  14. Da er det riktig bildet som anvist. Du har en RHW motor. Kanskje det er litt vanskelig å se. Kan legge med ett annet: Rød strek er multireima mens blå strek er AC reima. Rød pil er selvstrammer som er fjørbelasta, mens blå pil er manuell strammer. Det var en kampanje fra Suzuki for noen år siden på å skifte ut øvre strammehjulet fra plast til stål. Pga havari. Hvis du har hatt multireim havari så kan du ha ett seriøst problem. Får håpe den ikke har tatt med regreima di i samme slengen!
  15. Hvis du har en XL7 med fransk motor så er det slik det ser ut. Gi meg regnr eller noe så skal jeg sjekke hvilken motor du har
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.