Jump to content
Bilforumet.no

nightking

Moderator
  • Content Count

    824
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

nightking last won the day on November 4 2019

nightking had the most liked content!

3 Followers

About nightking

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 07/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    5 serie
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Buskerud

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dette begynner å bli ett problem nå som bilene blir gamle ja. desverre. Er det bolten som går inn forfra? Ikke den bakre som går "opp" i bilen? Det pleier vanligvis å være den bakre, og da må man som regel ta ned traversen. Det som er problemet er at den sitter i foringa, ikke i "muttern" eller gjengene. Må skjære av bolten på hver side og dra den ut, for så få ut den avkappa bolten på ett vis. Det går som regel greit, da den ikke sitter der :) Uansett, så bør du bruke muttertrekker med litt styrke på og banke frem og tilbake, så kan den løsne :)
  2. Ok. Skjønner. Dette er ikke noe amerikansk utgave. Men de har riktig at ved montering her vil det være litt spesielt. Du vil ikke få rattknapper her til å fungere. Dette er jeg klar over. Og når det gjelder å jorde håndbrekkabel så er ikke dette så veldig uvanlig heller. Har lite praktisk betydning. Er bare at da slipper du å ha på håndbrekket for å skrive på navi for eksempel. Og er vel heller ikkenoe big deal å ikke koble til vehicle speed signal? Kan skjønne at de ikke gjør det, kan være vanskelig å finne riktig ledning. Ang tilpasning så er original radio litt buet i kantene, og du kan få en 2 din spiller til å passe der, men det ser ikke helt bra ut.. Du får dermed kjøpt en ny 2 din ramme hos RSA BIL.
  3. Er det bilen jeg legger ut bilde av her du har? Isåfall så kan jeg skjønne hva de mener. Dette er bil laget for amerikanske markedet. Det er biler som ble privatimportert av sjefene/eiere av Suzuki bilimport. Mener det ble tatt inn 3-4 stk. Husker selv når det var problemer med bilen, vi hadde ikke diagnoseverktøy eller noe til bilen, så bilen måtte til verksted som drev med amerikanske biler :P . Det er ikke suzuki. Det er vel egentlig en pontiac eller chevrolet. Kun ment for USA markedet. Så å få tak i rattadapter osv til denne så må du nok over dammen å se desverre. Kan nok ikke hjelpe deg her,.
  4. Det er ganske lett å ta av fangern. Noen klips/skruer på toppen, samme under, også en per side ved hjulbue mot skjerm.. Legger ved beskrivelse:
  5. nightking

    Motorbytte

    Det tror jeg nok ikke du skal prøve deg på. Det kommer garantert til å følge med feil. Du må flytte over alt av ledningsnett, styreenheter, sikringsbokser osv. Så det enkle svaret er nei, kjøp en 1.9
  6. Du må sjekke ledningen til innslaget på startern. Se om du får noe strøm frem dit.
  7. mitt tips er at du ikke bruker uoriginalt filter. Har montert det for en kunde på jobben før. Det funket ikke.. Husk at filteret også må installeres med diagnosetester. Det er viktig. Regner med 22000kr ikke totalt med deler og jobb? isåfall er det billig!
  8. Så bra.. Ja virker rart å gjøre det slik, men det funker :)
  9. Dette er ett rimelig kjent problem ja.. Det er egentlig ikke noe spesiell måte å gjøre det på. Men jeg har gjort en god del ganger. så er er mine tips.. Fyll opp beholderen, sett på en slange på luftenippel slik at væska havner oppi en beholder. Åpne opp lufteskruen og la den stå oppe i 20-30 min. Ikke trykk på pedalen eller noen ting.. Så stenger du den etter 20-30 min, også får du en til å sitte innvendig i bilen å pumpe trykk.. Å da mener jeg å sparke pedalen hardt i gulvet litt at du "sjokker" den, gjør det 4-5 ganger så åpner du, også gjentar du det til du har fin pedal. Det fungerer stort sett. Har hatt sinnssykt mange tilfeller hvor vi har gjort dette, og det fungerer. Det fungerer dårlig med bremselufter. Og nei, det er ikke mulig å lufte noen andre steder enn lufteskruen.
  10. høres ut som girkasseproblem slik du forklarer. Men det finner du ut på torsdag :) (imårra)
  11. Er det snakk om foran eller bak? Hvis det er dokumentasjon på slikt, så er det vel FCA norway som bør skaffe det. De som er importør, ikke RSA... RSA får det isåfall fra FCA, men FCA er ganske vanskelig når det gjelder såppas gamle biler.. Men nå har vel verken RSA eller FCA norway importert disse bilene noen gang. Men har du regnr/chassisnr til meg så kan jeg undersøke å se hva jeg kan finne ut..? Sjekket bare ett tilfeldig chassisnr på en slik scudo, og da finner jeg stab.stag i delekatalogen, så ser ut som de er levert med stab.stag ja.!! Også gått i de gamle dårlige verkstedhåndbøkene, der står det også avbildet at bilen kommer med stab.stag foran..
  12. Er nok som opeldude sier. Er nok noe drit i tanken din. Hell på noe rens eller noe. I værstefall må alt ut å renses.. Eller skift sensor og prøv :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.