Jump to content
Bilforumet.no

nightking

Moderator
  • Content Count

    861
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

nightking last won the day on May 2

nightking had the most liked content!

5 Followers

About nightking

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 07/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    5 serie
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. bra bilen ble ok :) Nei. Mener å lest her inne at noen kjøpte på ebay.,
  2. Ok. Men feil på fuel pressure sensor er ett kjent fenomen på disse bilene! Har du sjekket at sensor er ok? Og evt sjekket ledningsnett? Ledningsnettet pleier å ryke her. Det ligger i den svarte plastikkskinna på venstre side av motoren. Ledningene pleier å ryki akkurat der de går inn i kabelmatta. Sjekk det! Skal være en grønn eller grønn/svart ledning. Også vært borti den brudd på den orange/hvite ledningen. Kan skaffe koblingsskjema hvis det trengs.. Mener jeg har lagt det ut her tidligere også.
  3. Får du diesel inn i dieselfiltret? Det sitter en elektrisk pumpe under bilen, bak bakakslen. Denne kan få en del juling med saltinga som er i norge. Sjekk om denne virker. Og sjekk om det evt kommer diesel ut der ifra. Ang høytrykkspumpa, så har det vært litt tull her. Men det går på at den ikke klarer å bygge opp nok trykk. Du kan fint overhale dem. Men det er nok ikke problemet her. Sjekk først lavtrykk siden.
  4. Er ikke det isåfall en enkel løsning? :) Hvis det ikke er noe annet enn det vil jeg kalle det en enkel løsning. Mer avansert hvis det er noe i forbindelse med styring av klima..
  5. Tipper nok at enten at motstanden er død. eller vifta selv. Da må du prøve å måle på vifta. Tipper du finner feilen der :) Tipper vifa er defekt
  6. hva mener du med varmeapparatet? Virker ikke cupevifta? Er det kun den som ikke blåser?
  7. Ville sjekket shif on the fly på fremre akslen. Ville også sjekket 4wd bryter om denne virker ok. Fungerer det å koble inn og ut med brytere? Ingen feilmelding på 4wd systemet?
  8. Spørs litt hvem av de. men er nok lurest å ta å dytte de fra undersiden
  9. De er ikke utskiftbare. Men du kan sikkert få den fra hverandre å skifte uansett. Men finnes nok ikke noe manual på det ;)
  10. Ok. Da regner jeg med de sjekka filtret også? Det har også vært en del feil med ledningene til railtrykksensor. Så kan være noe der også. Men da pleier den å sette feilkode P0089. Høytrykksdieselpumpa bør gi minst 150 når du drar den på starteren. Men sjekk alltid lavtrykksiden først.
  11. Da har du hvertfall en feilkode nå. Les ut den å se hva den sier. Men du sa de skiftet filter ved tanken? Det er ikkenoe dieselfilter ved tanken her. Det sitter i motorrommet. Det som er under bilen ved tanken er dieselpumpa.. Men det er XL7 2.0 diesel du har sant? RHW motor?
  12. Hvis det er meg du sikter til, så er jeg på ingen måte en multikunstner. Men ja, jeg er ikke veldig imponert over biltema sin diagnosetester. Men feilkode P0500 er en kjent feilkode, og den har absolutt ingenting med problemet ditt å gjøre. "DTC P0500 (P0500): Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Malfunction" Starteren går alltid rundt, selv når du ikke får startet? Virker som du har noe feil med dieseltilførsel. Ville startet å sjekke dieselfiltret. Evt sjekke dieseltrykk på lavtrykk siden. En annen ting å sjekke, hvis lavtrykk siden er ok, er dieseltrykket på høytrykksiden når den ikke starter.
  13. Det er standard med OBD2 ja, men er den diagnosetesetren din som er problemet. Sett dette selv, med andre verksteder. Mekonomen feks har eget "feilkode system". De får ikke vanelig Alltid best å lese ut feilkoder med original tester og bruke originale flytskjema. Da alt annet blir mer generellt... Det skal være en svart plastikkskinne der jeg forklarer. Den er lenger ned enn topp dekslet. Skal være likt på 2004 og 2006
  14. I utgangspunktet ikke sånn veldig stor og vanskelig jobb. Men vet med erfaring at drivakslene setter seg fast i navet og kan være vanskelig å få ut. Du må jo bare kontakte forskjellige verksteder å få pris så har du noe å velge mellom.. Tipper sånn ca 3000kr for jobben på ett "uorginalt" verksted
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.