Jump to content
Bilforumet.no

nightking

Moderator
  • Content Count

    803
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31

nightking last won the day on March 28

nightking had the most liked content!

2 Followers

About nightking

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 07/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    5 serie
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Buskerud

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Skjønte ikke helt sammenhengen her. Verkstedet har chippet bilen og fjernet egr?? Bruker du orginal turbo eller uorginal ?
  2. Sjekk ledningene til trykkregulatoren på høytykkspumpa. Pleier å gnisse hull i ledningsnettet til denne der det går inn i «hovedledningsnettet».
  3. Ecu må vite at du har skiftet filter. Resette verdier. Men usikker på hvordan dette gjøres med ett brukt filter. For denne funksjonen er kun for nytt filter i utgangspunktet, da den setter alle verdier i 0.
  4. Hvis det et bygges om ledningsnett til Evt ventil så betyr det at du har den neste typen. Det nye stikket med ledninger skal ha lille ledninger. Ville beholdt denne egr ventilen.
  5. Har du byttet riktig motor? Har du målt om det er strøm til pumpa?
  6. P0230 er jo feilkode fra dieselpumpa. Denne sitter forøvrig under bilen bak bakakslen. Ta en visuell kontroll av denne. Se på kontakter/ledninger og evt lekkasje. Har aldri vært borti dette problemet før, men en ting som er verdt å sjekke er "dobbelt releet". Dette styrer blant annet dieselpumpa.. Det sitter på venstre side på innerskjerm. ganske høyt oppe. byttet en del av de.
  7. Aner ikke hva den skal ligge på. Men du kan måle den. Men ta det med en klype salt, fordi det er ikke alltid du klarer å avdekke feil av den grunn.. Pussig at du nevner gasspedal sensor. Fordi den har også en tendens til å ta kvelden her. Byttet mangfold av disse, men da gjerne feilkode, og at den ikke "tar gass".. Se proseyre på MAF:
  8. Man får ikke opp feil på MAF på disse når det problemet oppstår. Ingen feilkoder. Kun dårlig drag. Hadde du fått taki en annen bil så kunne du jo byttet om å sett. Men lurer på om du kan ta av stikket på MAF føler, så vil den dra bedre. Og da merker du jo fort om problemet er der
  9. Ok. Tipper det er elektrisk servo som er problemet. Det er byttet ganske mange av de. Det er nok kostbart ja. Men det er bare en antagelse fra min side. Vanskelig å si uten mer info :)
  10. MAF føler ? Byttet den del slike pga dårlig pådrag. Men selvsagt mye annet som også bør sjekkes som stag osv. Men det hadde du sjekka. Regner med turbo er ok, siden den ble skiftet?
  11. Du sier at det koster over 20000 å bytte denne? Hva er denne?? Hill hold feilmelding kommer automatisk når motorlampe tennes. Det betyr ikke at du har feil på hill hold systemet.. Det er jo nødt å være noe annet. Du har vel fått beskjed om hva som er feil? Ikke bare fått beskjed om at det koster 20k å fikse? Hvilke feilkoder? Har du slettet lampen, også kom den tilbake? Har du feilkoder, så kan jeg evt sjekke hva det er, og evt gi noen tips.
  12. Når du sier gammel type og ny type da regner jeg med du mener 2.5 liter utgaven (rt56) og helt nye 1.9 liter utgaven (rt88)?
  13. Det er feil. Feilkoder slettes ikke automatisk etter 14 dager :P De blir alltid lagret i minne til de blir slettet manuelt. Er ikkenoe som heter skinnetrykkregulering. Kan være trykkregulator på dieselpumpa som er greia. Vært borti dårlig kontakt der. Regner med du har dieselbil? Men du bør lese av feil
  14. Da drar du til et suzuki verksted å får utført diagnose. og ber om utskrift av feilkodene på bilen. Det virker rart at du har vært på verksted 3 ganger å ikke funnet noe feil på bilen,. Jeg skjønner at feilen bare er der noen ganger, men det blir alltid lagret en feil i styreenheten som kan leses ut i ettertid. Denne kan fortelle mye. Har du denne så er det enklere å vite hvor man skal begynne å lete hvertfall.. Uten dette er det vanskelig :)
  15. Det første du må gjøre er å lese ut feilkoder på bilen. Den har garantert en feil.. Rød stop lampe betyr som regel noe feil med diesel.. Tipper det er noe dieseltrykk feil. Les av feilkoder ta ser vi der ifra :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.