Jump to content
Bilforumet.no

nightking

Moderator
  • Content Count

    872
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

nightking last won the day on May 2 2020

nightking had the most liked content!

5 Followers

About nightking

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 07/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    5 serie
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. nightking

    Clutch

    Hvilken type swift? Du dobbelt sjekka at delene var like? Du har husket å sette på trøstelagret? Umulig å si hva du har gjort galt, det er vel bare du som kan svare på :P
  2. Ja det fører til slutt til girkasse havari ja. Er nok skrapa for brukte girkasser til Swift ja. Men du får jo overhalt de. Jeg har nok overhalt godt over 50 stk ;)
  3. regner med det er dieselmotoren du har? Den sitter i bakant motor mot torpedovegg, på toppen. Ganske vanskelig å komme til. Den sitter med en låsesplint. :)
  4. Veiv sensor står på toppen av girkassa. helt i fremkant ved svinghjulet, på høyre side av toppen av girkassa. Ang sjekke timing på motor kan gjøres ved å låse svinghjulet og kamdrevet. Svinghjulet låses inn over starter (v.side av motor). Du dytter inn ett stag, tror det er 8mm inn i ett hull. Og det samme gjør du på kamdrevet. Da skal det passe å sette inn feks 8mm bor i kamdrevet som passer inn i ett hull. Kan sikkert fikse bilde av dette..
  5. Ingen lamper som lyser? Ingen feilkoder lagret? Kan høres ut som turbo problemer.
  6. Spørs jo helt hvilken bil du snakker om her, Men regner med det er xl7 diesel? For de har en vane å bli harde. Eneste løsningen er å skifte trøstelager og evt clutch.
  7. Er jo tydelig her at problemet til at bilen din ikke starter er relatert til P0340 feilkoden. Du må nesten feilsøke på det systemet. Og det er jo rimelig omfattende. Kan være defekte veiv/kam sensorer, brudd i ledningsnett, defekt ECM elller register som står feil. Du har sjekket at multireim osv er intakt? Vært en del diverse feil når det gjelder denne feilen. Har selv skiftet ledningsnett til veivsensor og defekte sensorer. Men også vært borti at den har hopper over på registerreim, men også at drevet på kammen har vridd seg! Å det ser du ikke uten å demontere toppdeksel. Noe som igjen er helt umulig på denne bilen pga dysene sitter fast...
  8. Viskosekoblingen er midt under bilen, mellom fremre og bakre mellomaksel. Sitter en klump imellom mellomakslene. Å koble ut 4wd kan du gjøre i transferkassa. Du må under bilen. Det stikker en tapp ut, og en skrue ved siden av. Du skrur ut skruen og dytter inn/eller ut ettersom du skal koble inn/ut 4wd og setter inn skruen igjen..
  9. Vanskelig å si hva problemet her er. Kan jo virke som det er noe med elektronikken? Men P0220 er en vanlig feil og er gasspedal sensor. Denne sitter på luftfilterboksen. Men da pleier den å starte, men tar ikke gass. Kan jo være noe her. Og P0120 er EGR feil. Hvis denne står i låst åpen posisjon så vil ikke bilen starte. Har du demontert den å sjekket? EGR er jo også ett kjent problem. Det røret som går ifra egr til innsug tetter seg også. Det kan også ha innvirkning...
  10. Nei, ingen canbus å ta hensyn til. Bare å koble. Hent styrestrøm fra den rød kabelen bak på pæra. Men, ja det er noe å være obs på. Fjernlyset er minusstyrt, så du må koble om releet :)
  11. Hei. Ja dette kan ha noe med ledningsnettet å gjøre. Det er denne feilkoden du får da. Mål ledningene først :)
  12. bra bilen ble ok :) Nei. Mener å lest her inne at noen kjøpte på ebay.,
  13. Ok. Men feil på fuel pressure sensor er ett kjent fenomen på disse bilene! Har du sjekket at sensor er ok? Og evt sjekket ledningsnett? Ledningsnettet pleier å ryke her. Det ligger i den svarte plastikkskinna på venstre side av motoren. Ledningene pleier å ryki akkurat der de går inn i kabelmatta. Sjekk det! Skal være en grønn eller grønn/svart ledning. Også vært borti den brudd på den orange/hvite ledningen. Kan skaffe koblingsskjema hvis det trengs.. Mener jeg har lagt det ut her tidligere også.
  14. Får du diesel inn i dieselfiltret? Det sitter en elektrisk pumpe under bilen, bak bakakslen. Denne kan få en del juling med saltinga som er i norge. Sjekk om denne virker. Og sjekk om det evt kommer diesel ut der ifra. Ang høytrykkspumpa, så har det vært litt tull her. Men det går på at den ikke klarer å bygge opp nok trykk. Du kan fint overhale dem. Men det er nok ikke problemet her. Sjekk først lavtrykk siden.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.