Gå til innhold

nightking

Moderator
  • Innholdsteller

    947
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    42

nightking vant dagen sist August 8 2022

nightking hadde mest likt innhold!

5 følgere

Om nightking

  • Bursdag 07/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    5 serie
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Buskerud

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

nightking's Achievements

  1. Du må koble om releet. Du henter jordingssignal på fjernlyset. Det er den røde kabelen 🙂 Mener det var 85 og 30 sammen til + med sikring, så 86 til den røde på fjernlyset.
  2. Hva er feilkoden du får? Mye problemer med turboslanger, hull/revnet intercooler, og defekte turboer på disse. Så dette er ting som bør undersøkes.
  3. Ja du kan fint ta ut fordelingskasse uten å ta ut girkassen her. Det er forøvrig kjempeenkelt da det ikke er noe travers i veien her. Det er simring på begge sider. En på fordelingskasse og en på girkassen. Det er helt like simringer. Bytt begge 2 🙂
  4. Det er stort sett lagret som er nærmest første giret på inngående aksel som er defekt. Hva er symptomene på ? I noen tilfeller knekker diffen også, men det gjelder mest swift. Pris er jeg usikker på, men deler kjøpes hos suzuki forhandler. Lønner seg også å kjøpe med simringer. Når jeg overhalte disse kassene før så skiftet jeg alltid alle lager og simringer. Men er nesten alltid bare det ene lagret som er defekt. Vil du spare penger så kan du bare skifte dette 😉
  5. Det er nok mellomakslingen(e) dine. Kan enkelt skru den av å forsøke å om vibrasjonen er borte. Dette er ett kjent fenomen, og ikke alltid lett å fjerne 100%. Men hvis den plutselig har blitt værre så kan det nok løses med ny mellomaksel. Du kan evt demontere å slå litt på leddene med hammer for å løsne de litt. For de begynner å klype i ledda.
  6. Se bilde og delenr vedlagt
  7. 105.000km eller hvert 5 år skal reg.reim skiftes her.
  8. Åja, så du har rundet hodet på bolten? Slik at du ikke får på 17mm lenger? Det finnes jo mange forskjellige måter å løse dette på. Varme er jo nesten ett must her hvis du skal ha den ut hel. Det finnes piper for å skru ut slike bolter. Men du kan også sveise på en mutter feks.. Eller evt kappe hodet av/pusse ned og skru ut den ødelagte bolten etterpå når du har fått det ut av bilen. Men du må nok uansett varme. Nei dette programmet er originalt suzuki så det får nok ikke du tak i :)
  9. Er det kun bolten som er defekt? Eller er det gjengene i caliper kloa? Er det bolten så kan du kjøpe ny orginalt. Hvis ikke så kan du sikkert finne en ett annet sted. Det skal være: 12x32mm. Hvis ikke så må vel caliper skiftes. Du kan evt sette inn løsgjenger også hvis du har tilgang på dette.
  10. I følge verkstedhåndboka så er det ikke samme delenr. Men samtidlig så er det kun bakerste nummer som er forskjellig. så det kan tyde på at de er like alikevel. De ser også helt like ut i delekatalogen. Hvis det er snakk i bakre eksospotte. Men det er en del forskjeller ved facelift osv her også ser jeg..
  11. hvilken bil er det snakk om? Gi meg reg.nr så kan jeg sjekke.
  12. Er riktig som du nevner. Du trenger ikke å ta av bærekulen. Men holder du på alene så er dette mye enklere. Du tar ikke akslen ut av diffen. Du løsner kun de skruene rundt ved navet og fjerner segeringen så den er løs i navet. har du liten fjærklemme så kan dette hjelpe deg med å få ut fjøra :)
  13. Du må demontere hjulhuben/hele navet slik at du får av bærekulen. Du skrur av drivakslen og dytter den ut samtidlig som du drar den av bærekula. Du må nok ha en jekk eller noe slikt når du skal ha den på igjen. Du må også løsne stab.staget slik at det ikke står i spenn. Dette er nok noe mer innviklet enn hvilken som helst annen bil, da fjæra sitter i bærebrua.
  14. Hvis lyset blinker så betyr dette at du har feil i systemet. Du må lese av feilkode for å vite hva som er galt :) Mitt tips hvis du har fylt opp AC anlegget, er aktuator til omluft
  15. Sikker på at feilen ikke er fra tett AC drenering? Ellers er jo å sjekke ruta lurt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår