Jump to content
Bilforumet.no

Vidar131

Bruker
  • Content Count

    51
  • Joined

  • Last visited

About Vidar131

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/11/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Jobb, Venner, Kjøre Bil, Sove, Skole Wunder-Baum, Spill, Jobbe.
  • Modell (eks S4)
    Astra F
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Singel
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Blåe didoer i alle instrumentpanel
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • MSN
    vidar_kristiansen@hotmail.com
  • Skype
    Vidar-131
  • Bosted
    Sortland, Norway, Norway

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sortland, Nordland, Norway
  1. Hei Jepp susse/plystre lyden kom nå i løpet av vinteren, etter å gått mye på sporete veier osv... Høres ut som det kommer fra turbo området under vakumklokken enn plass. Men treng det å betyr at det er turboen som begynner å bli dårlig? At det ikke er en bolt eller 2 på manifolden som er koblet på turboen som kan være løs? (Foreldrene mine hadde lingnende problem på sin SAAB 95 1,9 TID 2007) og da var det en skru som manglet på manifolden så som gjorde at den lakk som laget lignende lyd. Bilen e gått 260000 og har hatt alle oljeskift i forhold til service intervallene, i mitt eie har jeg byttet olje hver 15.000 km selv om det er 5-30W longlife (VW 507.00) olje jeg bruker, den er nylig blitt byttet uten bedring. Har ingen feilmeldinger når jeg leser av med VCDS (VAGCOM) og turbotrykket ser ut til å være normalt. Er det noe enkel måte å komme til turboen for å sjekke for evt lekasjer?
  2. Har i løpet av vinteren fått en merkelig plystre/susselys fra motoren når jeg gir hardt gass. Lyden kommer også i motbakker når bil får litt belasting eller jeg gir litt på. Noen som vet hva/hvor denne lyden kommer fra?
  3. Nettopp kjøpt meg en passat B6 2009 med en BLS motor. Nå har jeg fått blinkende glødelampe og motorlys. Lest ut feilkode P0403 og P0407 så regnet med at det er problemer med EGR ventilen. Har når byttet EGR ventilen men har fortsatt samme feilkoder, prøvde å ta ut EGR ventilen å koble den til den elektriske kontakten igjen uten å sett den plass. Visste seg da at den ikke åpner seg i det hele tatt? Noe som vet hva som problemet kan være da? Det er også nettopp byttet EGR kjøler å uten at det hjalp.
  4. Hei har en Saab 900 II som jeg har drevet å mekket litt på men nå har jeg et problem med at etter jeg var ferdig å bytte clutch å fått alt sammen så får jeg ikke blien sikkelig i revers. Virker som på girspaken at den går ordtlig men når jeg slipper clutchen hør jeg bare skraping fra kassen og vis jeg da bruker litt makt på girstanga å slår den hart bak mot reversen så hender det at den kommer. Noen som vet hvor den er så vanskelig på reversen av og til? Funker fint på alle andre gir.
  5. Var det samme oss meg når dinamoen min tok kveld. Bilen kunne oppfør seg helt normalt til å starte med men etter et par km så kom motorlyset på og da målte jeg plutselig lading på 18volt. Og når det produseres så mye strøm går motoren automatisk over i nødmodus som forklare hvorfor du får motorlyset. Ente opp med at jeg bytta hele dynamoen noe som er rimelig enkelt å gjøre ihverfall på C16SE motorn.
  6. Har samme problem med Astra F 92 modell, lysene i vifte panelet kommer å går.
  7. Noen som vet hvordan man skal koble + og - for å få lys i suben?
  8. Har at samme problem på min Astra F (1994) begynte med hvit røyk fra eksos og fortere og fortere tømming av kjølevesketanken helt til jeg nesten ikke fikk start på bilen lengre. Visste seg at topppakninga var helt gående å etter at jeg fikk den skifta bruker den ikke kjøleveske i det hele tatt og starter å går som en kule :)
  9. Gjort et nytt forsøk, nå sitter den fast i høyre del oppe ved viduet
  10. Promblem løst etter at topppakning ble byttet :)
  11. Jeg har kjøpt meg ny høytallere og diskanter jeg skal ha i min Astra F (94 modell) Har først ta av vindus sveiva også skrudd ut skruene som holder den på plass og prøvd å vipe ut dørtrekket.¨ Men det er akkurat som om den henger igjen på dørhåndtaket, har løsnet skruen som er imellom håndtaket med virker som om det enda sitter fast. Noen som vet om det går an og demontere eller ta ut dørhåndtaket i fra selve dørpanelet?
  12. Har noen av de samme problemene med min Astra F 1,6, en lugger og napper vis jeg slipper gassen for brått av og til under kjøring å. Plaget med knirke lyd ifra forstillinga på høyre side, høres ut som lyden kommer fra under pedalene.
  13. Nei ser ikke noe på hvor slangen ender at det render ut eller er tegn til noe vått. Eneste jeg kanskje kan tenke meg til er at feilen ligger i varmluft radiatoren, den som gjør at det blir varme inni bilen. Var bare plaget med det opp i lokket før og spesielt om vinteren, men om sommeren har det ikke knapt hvert tegn til det. Inntil nå i vår/sommer. Da har jeg funnet både på peile pinne og i lokk.
  14. Har vært plaget nå i det siste med at den bruker en hell tank kjøleveske på ei uka (200km)... Men vet ikke om det er fordi det er luft i systemet eller om at topppakkingen er dårlig... Vært plaget i noen år nå med at det legger seg kvitt skum i lokket for påfylling av olje.
  15. Ser? hør den bare.... Men du skal jo ikke hør vannet gå igjennom slangene hele tiden?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.