Gå til innhold

V8'r skryt !

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan vell ikke helt se for meg at det eneste man gjør med en motor når man har den ute er å bytte kam. Det er vell stort sett den delen som er minst sannsynelig at ryker (mekanisk del). Har rullecam i TAen, den skal være så si uslitelig.

 

Fordelen med gammle biler med bakkjulstrekk er jo det at motoren er lett å få ut. Kam ser jeg ikke som noe problem, må ha av det meste av agregater samt vannpumpe. Men er jo veldig lett å komme til i det store motoromet.

 

Tror du jeg i mine villeste fantasier mente at amcar var best på alle disse områdene? Gjør ikke det. Alt jeg mente å si er at jeg aldri har sett en Honda ruve på topp av Japse bilene. Den plassen er vell forbeholdt Nissan og Toyota, det de kanskje noengang har klart er å komme med nye design som ser bra ut (dvs annerledes enn andre nye biler).

 

Ville vært veldig forsiktig med å utalt meg om ting du ikke har peiling på. Veigrep på amcar kommer vell helt ann på hvilken bil du velger. Amcar er ikke vinnede på dette området, men det er heller ikke vanlige Hondaer. Snakker man om uvanlige biler er det vell ikke være enn å ta Ford GT40, tror ikke Honda noengang har lagd en bil som sitter bedre enn den. Min bil er oppgitt til å klare 0,85g i svingene på de dekkene som bilen hadde i 1975. Klarer betraktelig mer på det jeg har på den nå. At det finnes Hondaer som sitter bedre enn min bil er jeg helt sikker på. Men skulle man snakke om biler i samme prisklasse som min måtte det vell være Civic eller CRX. Kan ikke tenke meg at det skulle være noe problem å kjøre fra. Men alt kommer sef annpå sjåføren. Broren min mener han skal klare å kjøre fra meg med sin Opel Vectra (160hk Cosworth greier i den). Det klarer han helt sikkert. Har aldri sett noen kjøre så idiot som han.

 

Peugeoten min er foresten en sikkelig racer, håpløs høy bil som gjør at fartsdumper kan paseres i 100km/t. Ingen som holder følge med den gjennom byen lol (er lov å ha det litt morsomt med rånerne når du savner amcarn litt for mye)

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var kambytte bare et eksempel på mekanisk arbeid man kan gjøre med en motor. Uansett, jeg har sett Hondamotorer i USA som har gått hundretusener miles uten synlig slitasje på kammen; med et oljebytte nå og da er dette en av de mest holdbare delene på en ottomotor. Honda får trekk for å lage biler med forhjulstrekk, det gjør en del mekking unødvendig vanskelig iforhold til en RWD-bil. Pluss at alle driftingambisjoner er bare å lempe rett ut vinduet. Hondas driftsikkerhet er velkjent, og er rundt samme nivå som resten av de Japanske bilene. Bare spør deg selv: "Når så du sist en Honda med motorfeil?". På den annen side, Honda kunne lært ett og annet av Tyskerne når det gjelder rustbeskyttelse.

 

Jeg sier ikke at *alle* Amcars sitter dårlig i böjorna, men er virkelig bra veigrep det første du tenker på når du hører Amcar? Ford GT40 er ikke en bil, dette er en banemaskin med skilter på, det skal de ha. Jeg har vel ikke sagt at Amerikanerne ikke kan hvis de vil? Vi kan jo blant annet takke Amerikanerne for TorSen-differensialen; dette er jo noe av det mest geniale som kommer fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell mest sjåføren det kommer anpå, når det gjelder holdbarhet på motorer. V8ere er som andre motorer blir de holdt ved like varer de lenge. Holdbarhetsmessig tror jeg det ikke er noen forskjell på V8 å andre motorer. motor kvalitet er vell egentlig ikke noe å diskutere, stort sett alle motorer går 400 000km uten noe problem, bare man vedlikeholder dem. Synes bare det er litt rart at Honda som du mener er så bra ikke er noen stor testvinner.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske imponerende hva det går an å få ut av V8`ere med støtstenger, to ventiler pr. syl og en 4p. forgasser og ellers std. deler som er å få kjøpt over disk... og ikke minst 92 okt. vanlig handels bensin !!!

Sikkert noen som har fulgt med på Popular Hot Roddings Engine Masters Challenge både i 2002 og 2003 : http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/challenge/2003/0404phr_emc/

Kan jo nevne at start motoren på Jon Kaase sin Ford 470 har et dreie moment på 200 f.lbs dvs. 270 NM :D :D :D

Ref tidligere utsagn i denne tråden.......

 

Litt pussig det her da Øivind "snøbrøyter`n" at et velrenomert Amerikansk firma produserer både nye topper og block for racing for disse fantastiske Hondaene :rolleyes:

http://www.dartheads.com/hsbalum.htm

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er litt rart at Honda som du mener er så bra ikke er noen stor testvinner.

Hvilke tester er det du refererer til?

 

Litt pussig det her da Øivind "snøbrøyter`n" at et velrenomert Amerikansk firma produserer både nye topper og block for racing for disse fantastiske Hondaene

Ja, det er jo helt utrolig at noen lager trimmingsprodukter til Honda, herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Ja, det er jo helt utrolig at noen lager trimmingsprodukter til Honda, herregud.

Ja egentlig er det det.....sick men det betyr vel at block og topper ikke var bra nok da......:D

 

Alle gamle damer er jo fornøyd med civic`ene sine....:D så du burde jo kjøpe deg en du også....:D

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rat Fink

Ganske imponerende hva det går an å få ut av V8`ere med støtstenger, to ventiler pr. syl og en 4p. forgasser og ellers std. deler som er å få kjøpt over disk... og ikke minst 92 okt. vanlig handels bensin !!!

Sikkert noen som har fulgt med på Popular Hot Roddings Engine Masters Challenge både i 2002 og 2003 : http://www.popularhotrodding.com/enginemasters/challenge/2003/0404phr_emc/

Kan jo nevne at start motoren på Jon Kaase sin Ford 470 har et dreie moment på 200 f.lbs dvs. 270 NM :D :D :D

Ref tidligere utsagn i denne tråden.......

 

Litt pussig det her da Øivind "snøbrøyter`n" at et velrenomert Amerikansk firma produserer både nye topper og block for racing for disse fantastiske Hondaene :rolleyes:

http://www.dartheads.com/hsbalum.htm

 

At elmotorer har høyt dreiemoment er ikke noe nytt, skal den dra rundt på mye, ja så må den være sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å sammenligne japsikanske og amerikanske biler er da litt... idiotisk

 

det er to land som har fokusert på to helt forskjellige ting i bilindustrien...

 

amerikanerene har muskler, store motorer, komfortable til tusan... og veiene i USA generelt ligner mere på flystriper enn en vei... har ikke behov for sinnsykt grep og steinhardt understell... hence kjøring a dragrace

 

japanerene vil ha økonomiske biler.. i tillegg litt sportslighet... de har mere krokete veier.. driver mere med drifting og løp på små baner.. ikke så veldig mye drag...

 

er to helt forskjellige kulturer som er blitt samenligna

 

er som å samenligne terreng egenskapene på en Formel 1 bil og en monstertruck

 

selv ville jeg foretrukket en amerikansk muskel bil

menne hadde ikke sagt nei til an japsikansk bil.. sålenge den har 4 eller bak hjulsdrift...

 

menne ikke engang ferrari kans samenlignes med motorlyden fra en rå V8'er :D

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor (NAF), tester da utallige vanlige biler hvert år, bla biler fra Honda. Er vell stort sett det eneste bladet med vanlige biler jeg har lest i noen grad. Har holdt på i mange år og har en del peiling på kvalitet, sikkerhet og holdbarhet på vanlige biler.

 

Driftimg med TAen tror jeg kan bli en spennende opplevelse. Men de gjør det jo med Nissan Skyline(Er vell rundt 1700kg den å), så hvorfor ikke?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår