Gå til innhold

Mach1

Bruker
  • Innholdsteller

    77
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Mach1

  • Bursdag 03/17/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Mustang Fastback
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1969
  • Motor (eks 1.6)
    351 (5.8l)

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Mosjøen

Mach1's Achievements

  1. Airbag lar seg gjøre, sammen med ABS og aircondition osv. Men det koster: http://www.sn65.com/SN65%20story.htm Man setter et '65 chassis på en SN95 Mustang, det er blitt gjort, men jeg tror ikke det er verd alle $$$$$.
  2. Oi... 6 år gammel tråd hehe. Joda, de heter SportsRoof fra og med '69. Men på folkemunne brukes Fastback, fordi det forstås bedre av folk som ikke er kjennere også. Også høres det tøffere ut også da.
  3. De to skruene oppå er til flotørene. Det er meget viktig at disse står rett! Hvis du kjøpte gasseren ny, så les manualen, og eventuelt still tilbake til "base-setup." Flotørene bestmmer bensinnvået i flotørkammeret, og om den er for høy, kan du drukne gasseren, og om den er for lav, and du "sulte" den. Disse må være rett for at resten av forgasserens systemer skal fungere optimalt. Blandeskruene er det 4 stk av på en Holley. De er på siden, 2 på hver side mellom flotørhuset og main body'n. Disse stiller bensin/luft blandinga. Still alle til motoren gå "lettest". De to fremste bør være lik, og de to bakerste bør være lik. Fremme på førersiden, rett ved akspumpa, står tomgangsskruen. Her justerer du motorens turtall på tomgang. Om du har en Double Pumper, så har du en til på motsatt side, bak. Om du har choke, så har du også en justeringskrue for bensinblandinga på den. Denne kan være med på å lage trøbbel på tomgang, om den er feil. En ting til. Justér aldri forgasser på kald motor. Gjør det på driftstemperatur.
  4. Jeg må få fiksa denne felgen. Den er laget av billet aluminium, og er ikke lakkert. Dermed kan kan ikke spor av opprettermaksin eller hva enn de bruker være synelige etterpå. Noen som vet av et godt verksted? Felgen er forresten 17x8. Den er litt skitne på bildene.
  5. Nitro kan brukes på to måter i en bensinmotor. Nitro er N2O. Altså 2 Nitrogen molekyl, og 1 Oksygen molekyl. Ved kompresjon deler N2O'et seg opp, og nitrogenet kjøler ned oksygenet som er i sylinderen, samtidig som mere oksygen slippes ut. Dermed før man kaldere luft i sylinderen, og kald luft er "tjukkere" enn varm luft. Ergo mer luft. Dermed får bensinen bedre forbrenning, og høyere ytelse. Slik fungerer det når nitro sprøytes inn i innsuget. (Under forgasseren/bensindysene.) Den andre måten er ved bruk av kompressor eller turbo. Da sprøytes N2O'et inn i innsugslufta forran turboen/kompressoren. Dermed komprimeres lufta og N2O'et inne i turboen/kompressoren. Dermed motvirker nitroet oppvarminga av lufta som skjer i en turbo/kompressor. Man får dermed kaldere ladeluft (igjen = mer luft), som man vet gir bedre forbrenning og bedre effekt. Fordelen med å sprøyte inn N2O'et før innsuget, er at forgasseren/luftamassemåleren i EFI'en blir med på leken og tilsetter mere bensin, som gir hele prosessen større virkningsgrad og mere effekt. Fordeler: Mere effekt Ulemper: Bare om motoren din ikke er byggd for å tåle den ekstra belastingen. Edit: Skrev formelen feil! Det er jo N2O, og ikke NO2 som jeg skrev :thanks Torqueflite
  6. Tja, jeg hadde samme opplegg i fjor. Batteriet reiv seg og laga bulk i skjermen fra innsida. Ikke kult! Har kjøpt et batteri-brakett som skal boltes fast i godset.
  7. Tusen Takk! :thanks :respect :pray
  8. Kan noen guruer fjerne regndråpene på linsa på dette bildet?
  9. Det står så på Edelbrocks hjemmesider, om du ser på Air-Gap innsugene. Men det gjelder bare Edelbrock #1411. En #1407 (750, mech) vil fungere med dem. Merket da også forskjell da jeg byttet gasser.
  10. Har selv en Speed Demon 750 VE. Hadde en Edelbrock 750 Vac. Sec før (1411) men fungerer ikke bra sammens med Air-Gap innsugene. Grei forgasser. Demon'en er jeg ekstremt fornøyd med. Den er lett å tune, uten at jeg hadde hverken tatt i en Demon eller Holley fra før. Manualen som fulgte med var veldig oversiktilig og forklarende, og tok for seg det mest grunnleggende når det gjalt å tune den inn. Fulgte med en video som viste dette også. Den kommer med vinduer så man kan se flåtørnivået inne i drivstoffbeholderene, og disse kan reguleres uten å ta av beholderne. Ellers bruker de samme tuning deler og fjærer som Holley'er så deler er ikke noe problem. De veier også litt mindre Holleyene. Det man skal være obs på, er å rengjøre dem for spon innvendig når man får dem. Demon forgassere er CNC freset ut av billet aluminium klumper, istedet for å være støpte som Edelbrock og Holley. Spon fra denne fresingen kan ligge igjen og tette dyser om det ikke blir gjort før man monterer dem. Men det var fort gjort.
  11. Nåh! Dette er fra Boss302 registry. (http://www.Boss302.com) "Ford was in the process of developing a new 351 cubic inch engine known as the "Cleveland" for 1970. It was so named because it would be produced at the Cleveland engine plant instead of the Windsor engine plant. Someone in Engine Engineering came up with the idea of putting the Cleveland heads on the Tunnel-Port block. It was tested and the results were good enough to continue development of the new 302 cubic engine as the Tunnel-Port started show its shortcomings." Hele artikkelen finnes her. Men, dere har litt rett også. Boss 302 toppene er ikke prikk like Cleveland toppene, men er basert på det designet. Info om Boss 302 topper Uansett, så passer vanlige Cleveland topper på vanlige 302 blokker. Det kan du lese nederst i denne tråden (Fjerde nederste post). Men man må borre vannpassasjer i blokka for å få det til å stemme helt, samt Boss 302 stempel. Da blir det fort dyrt og litt ekstra arbeid, så det er kanskje ikke verd bryet. Cleveland deler er dessuten vanskelig å få tak i, i forhold til vanlige 302 deler. Så det enkleste du kan gjøre er nok 289/302 topper som dem sier.
  12. Skaff deg toppene fra en 351 Cleveland, som er enormt store. Det var det Ford gjorde på Boss 302'en mener jeg.
  13. Det er to av dem. Den første var konseptbilen til C2 Corvetten, den andre er konsptbilen til C3'n. Begge er dyp blå, som fader til hvit bunn.
  14. Litt vanskelig å se på bildet, (T610 mobiltelefon) men denne tyskern er register OS:LO 180
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår