Gå til innhold

vil ha mer hk. tips"

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken mod bil var det du hadde igjen? var det ikke en trans am du hadde?

 

I så fall ville jeg gått for en 455 pontiac motor. De er grymme!

 

 

Jepp det er en ta 80 mod

Chevy har vel de rimeligste delene,, men pontiacmotor er den som ligger hjerte nermest,

Har du noen ideer om oppgraderimg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 hk på en 2-bolta blokk anbefales kun til drag race av bl.a. David Vizard.

Han sier også at samme blokka fint tåler 350-400 ærlige hk med nettopp ARP pinnebolter.

Joda. Det finnes MASSE hk guruer. Noen sier ditt andre sier datt. Men akkurat David Vizard virker veldig seriøs. Ikke noe "Mr Allviter" fakter.

 

Han er også mannen som sier "I don't have an opinion. I just have a Dyno" sombrero Det sier vel egentlig alt.

 

Hvis jeg hadde hatt råd til å ta ut mer hk fra min originale small block ville jeg gjort følgende:

Kjøpt nye topper fra Summit racing, Vortec topper preparert for høyere løft:

324,5$ pr stk. (Varenr SUM-151124)

Ny kam med innsugs løft opp mot 0,520 tommer ca 200$

Edelbrock Thunder 650 cfm forgasser, ca 380$

 

Da har du en pålitelig, sprek motor som drar ifra mange andre med "over 350hk".

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener, og med "opptil 500hk" som gatemotor betyr det som regel under 400 ærlige hk, og hvorfor 4bolta blokk er "bortkastet" til et sånt formål. Når folk er bekymret for at de trenger 4bolta blokk når de bytter fra standard smog-kam til nest mildeste fra Summit Racing, så blir det hele temmelig tullete i mine øyne. Som mankan sammenligne med dragracing så holder en V8 gatemotor seg under 5000rpm over 95% av tiden likevel, og jeg mener det er viktigere å sjekke rammelagerleiet for retthet og nøyaktige klaringer, enn den vanlige "smelle det sammen med nye lagre"-løsningen som er typisk for garasjebygde motorer...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, den som skjønte alt dette, kan en del om motorer, men er ærlig å innrøm at man stod ikke helt fremst når kruttet ble oppfunnet.

Flere snakker om 4 bolta blokk, 2 bolta blokk ,er ikke sikker på hva det menes med.

Pontiac kom med en 400 fra 67-68, som utvikla 340 hk, en slik motor har jeg håp om å bygge opp, har 2 pontiacmotorer en 400 og en 455, fra 70 tallet.

Hva må til for å få 340 hk ut av en motor fra 70-76?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, den som skjønte alt dette, kan en del om motorer, men er ærlig å innrøm at man stod ikke helt fremst når kruttet ble oppfunnet.

Flere snakker om 4 bolta blokk, 2 bolta blokk ,er ikke sikker på hva det menes med.

Pontiac kom med en 400 fra 67-68, som utvikla 340 hk, en slik motor har jeg håp om å bygge opp, har 2 pontiacmotorer en 400 og en 455, fra 70 tallet.

Hva må til for å få 340 hk ut av en motor fra 70-76?

 

Det de diskuterer med 2-4 bolt er hvor mange bolter det er på Rammebukkene til veiva...

Så kipesen har bare en bolt på hverside mens de bedre har 2 på hver side, altså... 4 bolt.

 

Ønsker du en slik 340 hk motor er det vel bare å finne dataene med komp,kam, innsug og forgasser til den motoren , så skal du vel få minst de hk som var orginalt...

Men du burde satse på den store 455 motoren, for du får så mye gratis...

å det koster like mye åbygge opp den som den lille 400n...

Men...

som vanlig....

Finn ut hva ting koster før du starter med å kjøpe deler....

Må det borres?

Vil du ha det avballansert?

Hvor mye deler skal du kjøpe?

Hva finnes av brukte deler?

Kan det være en ide å kjøpe en grei 454CBB å slenge i bilen??

 

Lykke til..:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

454 cbb har hvært inne på tanken, men er den ikke dyr i innkjøp ,,brukt selvsakt.

Men pontiac motoren passer bedre til bilen, innfesting til girkasse, ledningsnett, motorfestene, +++

Er det nødvendig å ballansere?

Kjøper ikke mere deler enn som er nødvendig førr å få en brukbar motor.

Der som er fåreslått av deler hører fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår