Irenet95 Posted May 13 Report Share Posted May 13 Hei! Kjøpte en Hyundai i30 2017 mod automat bensin for en måneds tid siden av merkeforhandler. Merket etter kjøp at bilen hadde et høyt bensinforbruk, lugger en del mellom 40-70km/t men spesielt i jevn fart i 40km/t. Det er også vibrasjoner som føler som at alle dekkene låser seg når jeg skal opp i fart igjen for eksempel ut av en rundkjøring spesielt mellom 4-5gir. Forhandler mener alt handler om at girkassen er manuell-automat og at de kan oppføre seg rart og de fikk ikke opp feilkoder. De kalibrerte kassen, byttet tennplugger, dette hjalp ikke noe. Så byttet de olje på kassa uten å flushe… og etter jeg fikk bilen tilbake har disse vibrasjonene begynt i 1-2 gir også når jeg skal opp i fart.. bilen er også hompete når jeg skal svinge ut av gårdsplassen og ved nedbrensing i neste kryss, men akkurat dette forsvinner når bilen blir varm og skjer ikke neste gang jeg starter og begynner å kjøre. Jeg har snakket med flere hyundai teknikere og andre bilmekanikere som mener dette kan ha med noe annet å gjøre for eksempel en tenningsfeil eller slakt registerkjede osv. Er det noen her som har peiling, vært hos forhandler 5 ganger uten at de finner ut hva det er for de ikke gidder feilsøke pga de er fast bestemt på at bilen bare er sånn pga automatkassa…. Lugginga har blitt gradvis værte så jeg tror ikke luggeproblemet kommer fra kassa… Skal tilbake om 2 uker men ønsker tips om hva jeg kan be dem sjekke. Har spurt om de kan ta live data mens de kjører for å se idet lugginga skjer fordi den lugger noenganger mer og noenganger merker jeg lite, men de mener det ikke ville ha noe for seg. Trenger noen synspunkter da jeg begynner å bli frustrert av at de ikke feilsøket manuelt for å utelukke siden ikke de finner noe på diagnose. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts