Gå til innhold

Tips til V8 kjøp

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

 

Hvilke(n) motor(er) anbefales dersom krava er:

 

- Alu blokk

- Alu topper

- Innsprut(skal kjøres med datasprut)

- Helst overliggende kammer, men intet must

- Skal varve 8000+ rpm

 

Skal helst ikke være for dyrt og vrient å sugetrimme til 450-500hk!

 

Er ute etter grunnmotor her altså, da jeg kommer til å skifte til smidde stempler, h-profil råder, avbalansere veiv ++

 

Holder disse alublokkene til slike effektutak?

Er vekt som er årsaken til at jeg ønsker alu blokk og topper!

 

Høres veldig fjortiss ut den lista kanskje, men er slik jeg skal ha den! Turtallsvillig åtter!

 

Takker for alt dere har å komme med rundt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

LS2 var en fin motor.. men sikkert dyrere enn 25000,- siden den sitter i 05 corvette. Må jo ha med manuell kasse også.

 

Hvordan er det med en smallblock chevy da?

med et slikt innsug:D:D:

351F8EL.jpg

 

Er ikke sikkert det her blir noe av altså, men er på jakt etter motor til bilen min, og må innom alt før jeg bestemmer meg! Var på drag på Gardermoen i dag, derfor jeg har fått plutselig interesse for slike motorer...

 

I og med at amerikansk V8 er så kjent og alt er prøvd, hva må til for 450 sugehester og for at den skal greie å varve 7500 omdreininger f. eks?

Ca. pris?

 

Veldig problematisk å bygge om en gasser smallblock til innsprut motor? F. eks MegaSquirt(billig og det ser ut til å virke bra også!)

 

Hva er prisen på manuelle girkasser til chevy smallblock? Er det hydraulisk clutch på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den alublokka var interessant!

Er den lik en chevrolet smallblock, men at den er i aluminium?

Så kan man sette inn ønsket veiv ment for chevy smallblock, alu topper ment for chevy smallblock, innsuget jeg la ut, kammer som er laget til chevy motoren osv.?

 

Kan ikke veie så mye komplett den da? Greier jeg å komme ned på 150kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt en LS1 motor du trenger, den trenger du ikke skifte en shit inni for å ha holdbare 450hk, men skal du opp i mer må du bytte stemmpel og staker, og på 450 - 500 trenger du kun skifte råde bolter. Lett å trimme til 450 hk også, kun bolt on`s og en kam. Regn med å betale 35000,- for en brukt men komplett med 6-trinns manuell kasse og lednings nett hjerne osv.

 

Veier 300kg med girkasse, dynamo, starter, ac kompressor, headers, lednings nett og hjerne osv

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rover sine V8'ere er da ihvertfal aluminium, vet ikke om topp eller trim potensialet da...

har selv rover v8 i min kadett, men det er bare en 3,5 liter! men skaffer du 5,2 litern er den lett å trimme til den effekten! og veldig liten fysiskt den motoren! men! dyrt! vanskelig å få tak i! og mye mere tungvint å skaffe deler en en chevrolet motor!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt en LS1 motor du trenger, den trenger du ikke skifte en shit inni for å ha holdbare 450hk, men skal du opp i mer må du bytte stemmpel og staker, og på 450 - 500 trenger du kun skifte råde bolter. Lett å trimme til 450 hk også, kun bolt on`s og en kam. Regn med å betale 35000,- for en brukt men komplett med 6-trinns manuell kasse og lednings nett hjerne osv.

 

Veier 300kg med girkasse, dynamo, starter, ac kompressor, headers, lednings nett og hjerne osv

 

Vet du vekten på girkassa? ac kompressor og servopumpe vil bli fjernet.

Hadde håpet å få en motor som veier +-150kg komplett. Dette blir en racerbil og understyring er derfor ikke så ønsket. Vil nok bli flytta langt bakover (evnt. massering av torpedovegg) uansett da men. Fordelen med åtter er jo såklart at den er kort(som en firer omtrent?) samt at det er lett å hente effekt. Men er bekymra for vekten. En girkasse veier jo sjelden mer enn 50 kg, og en motor på 250kg blir altfor mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvile på at chevrolet alu motoren med overliggende kamma veie 150 kilo bare!

Jeg også hvis den veier 300 med kasse...

Noen som har noen gjetninger/peiling på hva en chevy 350 med alu blokk, topper, innsug, grenrør, starter, dynamo, seff all innmat som stempler, råder, veiv og kam også, kan veie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår