Gå til innhold

Tips til V8 kjøp

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ford sin 5.0 får du med innsprøytning, jeg har en 5.0 Mustang GT motor som jeg ikke trenger lengre.

 

Hva Chevy har av innsprøytning på dei motorene vet jeg desverre ikke, men både Holley og andre har innsprøytnings kit for å convertere til både TBI og komplette sett med injectorer

Du har PM:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men dette er vel støpejernsblokker? Så da kommer problemet med vekten igjen.

302 er det 5,0l?

 

 

Ja de gammle blokke er av støpejern. Bor og slag på chevy og Ford 302 er helt identisk. Vill tro at Ford 302 er noe lettere uten at jeg skal si det sikkert.

 

Hørte snakk om at du hadde penger nok :)

 

Få deg da en veiv fra http://www.crower.com/sp/cranks.shtml koster rundt 2500$ for de "beste" de har.

 

Bra custom stempel kan du få fra http://www.rosspistons.com/

 

En kam på rundt 260 grader ved 050 løft, selfølgelig mekanisk, helst rullekam.

 

ALuminiumsråder har sin klare fordel med at de er veldig lette og sterke, ulempen er at motoren må kjøres ordentlig varm før du begynner å leke med gasspedalen. De alurådene jeg har hatt, har veid en brøkdel av orginal rådene, samtidig som fysisk størrelse er nesten det dobbelte.

 

Topper som flower over 300cfm, tipper motoren kan havne på en plass rundt 600-650hk.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger nok er det ikke noe som heter:D Mener ikke at jeg flømmer over av cash, langt der ifra, men har råd til motor:)

600-650hk blir for mye tror jeg... Vil tippe den blir et hælvette og kjøre aktivt med og bare spinner.

Det med alurådene er ikke noe problem, en motor SKAL kjøres ordentlig varm før man leker noe, mener nå jeg.

Er ikke den kammen veldig snill? Skal ikke gi seg før 7-8k omdreininger.

Men jeg må si at 650hk i en E30 måtte blitt brutalt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kammen der er større enn den jeg har i min 462cid, som vell er mer enn 50% større enn en 302. Min kam ligger på 250-255 grader og 0,575løft med vipearmer, den drar fint til ca 6500 omdreininger. I en så liten motor som en 302 vill den kammen være helt grotesk.

 

Du vill ikke komme til å spinne i det hele tatt med mindre du enten skaffer deg en converter med stallspeed på rundt 3500-4000omdreininger eller manuell girkasse. Såsi alt dreimoment helt nede på turtall er borte, å du må regne med en tomgang som går på 1200-1500omdreininger. Motoren vill være som en Ferrari motor og du vill helt klart høre at den minstrives på lavt turtall.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kammen der er større enn den jeg har i min 462cid, som vell er mer enn 50% større enn en 302. Min kam ligger på 250-255 grader og 0,575løft med vipearmer, den drar fint til ca 6500 omdreininger. I en så liten motor som en 302 vill den kammen være helt grotesk.

 

Du vill ikke komme til å spinne i det hele tatt med mindre du enten skaffer deg en converter med stallspeed på rundt 3500-4000omdreininger eller manuell girkasse. Såsi alt dreimoment helt nede på turtall er borte, å du må regne med en tomgang som går på 1200-1500omdreininger. Motoren vill være som en Ferrari motor og du vill helt klart høre at den minstrives på lavt turtall.

Får nesten benner'n:D neida

Manuell kasse er en selvfølge. Mulig å få den til å få litt Ferrarilyd også? Tåpelig spørsmål kanskje, men dette er jo en lite slag/stor borring motor. Ferrarimotorer har annen tenningsrekkefølge, eller? Og flat veiv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt en liten sb med så mye effekt, så kan nok ikke utale meg. Det jeg vet du vill høre er at den er veldig lite glad i lavt turtall, å meget gald i høyt.

 

Nærmeste jeg selv har hatt er en stroket 455 (472) med alu råder og stor kam (ca 270 grader og opp mot 0,800 løft)

Den sto på tomgang rundt 1200 omdreininger å spyttet 30cm stikkflamer ut av rørene.

 

Husk at alle mål er tommer, om du synes det virker lite..

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha manuell kasse og chevy motore, så må det bli T56, Med et sykt stort budsjett så finnes det kanskje noe bedre, men det er mye value for money i den kassa syns jeg. har kjørt mye rundt med min nå og er veldig fornøyd.

 

T56 fra 1992-1997 Camaro Corvette passer jo på alle før 1997 smallblocker. Og etter 97 kom jo LS1 med samme kasse med annen boltsirkel.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha manuell kasse og chevy motore, så må det bli T56, Med et sykt stort budsjett så finnes det kanskje noe bedre, men det er mye value for money i den kassa syns jeg. har kjørt mye rundt med min nå og er veldig fornøyd.

 

T56 fra 1992-1997 Camaro Corvette passer jo på alle før 1997 smallblocker. Og etter 97 kom jo LS1 med samme kasse med annen boltsirkel.

Vet du prisen på en slik kasse brukt? Og gjerne ny også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk på T56 på ebay motor, fra 1000$ 2000$ brukt på ebay? og 15k-20k, brukt i norge?

 

http://www.techlinebilelektro.no har en kasse eller to liggende mener jeg, og skaffer, hvis du vil se hva du kjøper i stedet for ebay. Priser varierer jo sykt på ting fra høggere, men det er vel sånn grovt.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare si at når jeg nevnte durasjon på kam så er det som tidlige sakt ved 050. Regner du det helt nede på kamen så er det rundt 310-320grader

 

Om du syntes det var lite, så kan jeg sikkert dra en 360 graders kam ut av skuffen :hammer , kan da gi deg eksakt antall hk og dreimoment, så er ganske praktisk :D

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk på T56 på ebay motor, fra 1000$ 2000$ brukt på ebay? og 15k-20k, brukt i norge?

 

http://www.techlinebilelektro.no har en kasse eller to liggende mener jeg, og skaffer, hvis du vil se hva du kjøper i stedet for ebay. Priser varierer jo sykt på ting fra høggere, men det er vel sånn grovt.

Takk, takk

Mye rart på techlinebilelektro egentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare si at når jeg nevnte durasjon på kam så er det som tidlige sakt ved 050. Regner du det helt nede på kamen så er det rundt 310-320grader

 

Om du syntes det var lite, så kan jeg sikkert dra en 360 graders kam ut av skuffen :hammer , kan da gi deg eksakt antall hk og dreimoment, så er ganske praktisk :D

Da blir det noe annet ja! Var ikke helt med på det 050 opplegget istad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være forsiktig på Ebay. Har hørt om etpar svindelsaker nettopp med brukte T56 kasser.

Sats heller på Techline. Da får du med clutch-hus, hoved- og slavesylinder, svinghjul, pressplate, gaffel osv. Dette er nesten aldri med på de kassene som selges via Ebay.

 

Et annet alternativ er å søke i databasen over amerikanske bilopphuggere. Kontant noen av de virkelig store, de driver seriøst. Er du litt heldig har de ikke presset bilen kassa kommer fra og du kan be om å få med "småtteriet" jeg nevnte over. Be gjerne om å få med sleve pedalene og pedal opphenget også. Det er ofte greiere å bygge om dette, enn å lage et nytt sett fra scratch.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår