Gå til innhold

Tips til V8 kjøp

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Girkassen veier nok noe mer en 50kg, men AC kompressoren veier nok 15kg tror jeg, er veldig tung. En LS1 motor er 346cid og har IKKE overliggendes kammer som noen sa på førstesiden, den har senter kam som de gammle.

 

Men en LS1 veier mindre enn viss du bygger en 1.genrasjons small block chevy med alu alt, pluss at det blir LES: MYYYYE dyrere en LS1.

 

Kan jo forsåvidt lette LS1 motoren også, med alu sving hjul, der kan du spara 8-10kg, innsuget er laget i noe som heter nylon66 et plast materiale som ikke leder varme som alu gjør og du får kallere innsugs luft og det veier lite. (dette er orginalt på LS1) Ellers så har den skikkelig tenning med 8 coiler og full sekvensiell innsprøytning, som du kan kjøpe et programm til, forex: HPTuner, LS1 edit osv, da har du styring på den orginale hjernen som et fullt datasprut.

 

Rune Ydstebø sin gammle Corvette C5, en av norges raskeste gatebiler kjørte med LS1, rigtig nok en annen blokk da som utgjorde 427cui, men uansett så hadde han 999hk på svinghjulet med orginal tenning og omprogramert orginal hjerne, men sef med større dyser og pumpe da. Forsåvidt twinturbo for de som ikke visste det.

 

Det jeg vil frem til er at det er veldig lite på markede som slår disse motorene da det gjelder hk og trimme vennlighet og vekt for de pengene det koster å kjøpe en.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den alublokka var interessant!

Er den lik en chevrolet smallblock, men at den er i aluminium?

Så kan man sette inn ønsket veiv ment for chevy smallblock, alu topper ment for chevy smallblock, innsuget jeg la ut, kammer som er laget til chevy motoren osv.?

 

Kan ikke veie så mye komplett den da? Greier jeg å komme ned på 150kg?

 

regner med det er ganske likt chevrolet ja! har også flere blokker, samt komplette motorer fra 450-900 hk.. vet ikke helt hva en slik motor vil veie komplett, men vi hadde ei world products alublokk fo ca et års tid siden, og den løfta jeg rett opp uten problemer, liten og spinkel som jeg er! hehe

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen veier nok noe mer en 50kg, men AC kompressoren veier nok 15kg tror jeg, er veldig tung. En LS1 motor er 346cid og har IKKE overliggendes kammer som noen sa på førstesiden, den har senter kam som de gammle.

 

Men en LS1 veier mindre enn viss du bygger en 1.genrasjons small block chevy med alu alt, pluss at det blir LES: MYYYYE dyrere en LS1.

 

Kan jo forsåvidt lette LS1 motoren også, med alu sving hjul, der kan du spara 8-10kg, innsuget er laget i noe som heter nylon66 et plast materiale som ikke leder varme som alu gjør og du får kallere innsugs luft og det veier lite. (dette er orginalt på LS1) Ellers så har den skikkelig tenning med 8 coiler og full sekvensiell innsprøytning, som du kan kjøpe et programm til, forex: HPTuner, LS1 edit osv, da har du styring på den orginale hjernen som et fullt datasprut.

 

Rune Ydstebø sin gammle Corvette C5, en av norges raskeste gatebiler kjørte med LS1, rigtig nok en annen blokk da som utgjorde 427cui, men uansett så hadde han 999hk på svinghjulet med orginal tenning og omprogramert orginal hjerne, men sef med større dyser og pumpe da. Forsåvidt twinturbo for de som ikke visste det.

 

Det jeg vil frem til er at det er veldig lite på markede som slår disse motorene da det gjelder hk og trimme vennlighet og vekt for de pengene det koster å kjøpe en.

 

sjekk også http://www.lingenfelter.com for værsting deler til disse motorene!

hva sier dere om 1250 gamp, 8,95/153.6 mph på 1/4 mila i en splitter ny corvette da gutter?:D

http://www.lingenfelter.com/img/press/lpe%20-%208%20sec%20Vette.mov

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ls1/2 er mindre enn en bmw rekke6er og tullete lett å NA trimme. samt overlade, mindre og mere kompakt enn en liten rover 3.5 v8 og, så absolutt en knall motor! nyeste i serien er ls7 på 505HK (600hk na fint mulig) 7000 rpm fra fabrikk med drysump.

 

husk at trim koster uansett, men er vanvittig billig på v8 sammenlignet med mye annet.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rover motor er mye mindre og lettere motorer enn LS serien til chevy, trust me i know, har tatt ut en rover 3,5l fra en manta og satt i en LS1 for en kompis av meg ;-)

 

Men rover motorene er litt gammeldags teknologisk sett da, og i mine øyne så er en rover v8 en rimelig dårlig motor, og kan overhodet ikke sammenlignes med LS1

 

Den 3,5l roveren som stod i mantaen før, la ut 140 bakhjuls hester og den var det edelbrock innsug og forgasser på. Sikkert greit nok for sitt bruk, men ikke etter dine kriterier.

 

Hva veier og koster en BMW motor da? Og ikke minst hva koster det å trimme den opp til 500++ hk som du vil ha, og hvor mye må du forsterke i den?

 

En kompis av meg hadde 540 og han benka vel en 270 bakhjuls hester med den, ikke så verst det, men hvor mye mer det tåler er en annen sak.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen veier nok noe mer en 50kg, men AC kompressoren veier nok 15kg tror jeg, er veldig tung. En LS1 motor er 346cid og har IKKE overliggendes kammer som noen sa på førstesiden, den har senter kam som de gammle.

 

Men en LS1 veier mindre enn viss du bygger en 1.genrasjons small block chevy med alu alt, pluss at det blir LES: MYYYYE dyrere en LS1.

 

Kan jo forsåvidt lette LS1 motoren også, med alu sving hjul, der kan du spara 8-10kg, innsuget er laget i noe som heter nylon66 et plast materiale som ikke leder varme som alu gjør og du får kallere innsugs luft og det veier lite. (dette er orginalt på LS1) Ellers så har den skikkelig tenning med 8 coiler og full sekvensiell innsprøytning, som du kan kjøpe et programm til, forex: HPTuner, LS1 edit osv, da har du styring på den orginale hjernen som et fullt datasprut.

 

Rune Ydstebø sin gammle Corvette C5, en av norges raskeste gatebiler kjørte med LS1, rigtig nok en annen blokk da som utgjorde 427cui, men uansett så hadde han 999hk på svinghjulet med orginal tenning og omprogramert orginal hjerne, men sef med større dyser og pumpe da. Forsåvidt twinturbo for de som ikke visste det.

 

Det jeg vil frem til er at det er veldig lite på markede som slår disse motorene da det gjelder hk og trimme vennlighet og vekt for de pengene det koster å kjøpe en.

 

Alt som står her er bra informasjon. Og jeg er veldig fornøyd med min standard LS1/T56 sålangt, har kjørt mye de siste dagene. Trekker bra allerede fra 2500 rpm og opp til 6k. Men hvorfor vil du absolutt Varve 8000 rpm? Trenger ikke det for å få 500 hk akkurat, men hvis du syns det er litt morsomt med turtall så kan du jo sikkert finne ut hvordan man kan få LS1 til å klare 8k på http://www.ls1tech.com svært forum med mange flinke LS1 motorbyggere på! Hvis du vil ha Manuellt gir og, så tror jeg LS1 er kanskje den beste Alu V8ern på markedet T56 Kassa som sitter på sitter jo i Dogde Viper og SRT10 også og tåler mye juling. Står spent og ser på når SRT10ene burner på rudskogen og andre treff med 20 toms hjul for å se om kassa tåler det, den ser ut til å klare det fint :). BMW og Mercedes og Lexus har vel også alu v8ere som sikkert er kjempefine og har masse kammer og greier, kammer er jo ekstra vekt og toppene blir svære, og registerkjede fra helvete, jeg syns det er litt deilig med senterliggende kam jeg. Men ved overvarving over 7k så hender det at LS1 bøyer en standard støtstang eller 2, men det skader ikke resten av motoren og man hører klakking og de er lette å bytte. Man får jo også Herda støtstenger og sikkert noen som tåler 8k rpm og. Med ubegrensa budsjett så hadde kanskje en ny BMW V8 vært med i vurderingen min hvis jeg skulle valgt Motor, men Chevy LS1 og LS2 osv gir mere hk glede og varighet per krone tror jeg. tror, vet ikke :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det Hans, utenom at Viperene og SRT10`ene har forsterkede kasser i forhold til standard F-body spec. De har ihvertfall tykkere "output shaft" og et par greier som jeg ikke husker ;-) Og skulle jeg foreslå andre alu V8ere som du kunne hatt i bilen så måtte det vert Cadillac Northstar motoren, og T56 kasse bak den. Den har 32ventiler og overliggendes kammer, fåes også med kompressor orginalt. Men LS1 er fortsatt favoritt motoren min, forska en hel del på dette før jeg kjøpte motor til Firebirden ser du. Kan prøve å svare så godt jeg kan viss du har noen spm. Og riktig som Hans sier at du trenger ikke varve 8000rpm for et sliket moderat effekt uttak av en LS1, husk gutter og jenter at det er turtall som dreper motorer pga økt friksjon og dermed økt varme, jaja viss ikke tenningsbanken tar den før da ;-) Etter mindre turtall motoren din oppererer på etter lenger lever den.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som står her er bra informasjon. Og jeg er veldig fornøyd med min standard LS1/T56 sålangt, har kjørt mye de siste dagene. Trekker bra allerede fra 2500 rpm og opp til 6k. Men hvorfor vil du absolutt Varve 8000 rpm? Trenger ikke det for å få 500 hk akkurat, men hvis du syns det er litt morsomt med turtall så kan du jo sikkert finne ut hvordan man kan få LS1 til å klare 8k på http://www.ls1tech.com svært forum med mange flinke LS1 motorbyggere på! Hvis du vil ha Manuellt gir og, så tror jeg LS1 er kanskje den beste Alu V8ern på markedet T56 Kassa som sitter på sitter jo i Dogde Viper og SRT10 også og tåler mye juling. Står spent og ser på når SRT10ene burner på rudskogen og andre treff med 20 toms hjul for å se om kassa tåler det, den ser ut til å klare det fint :). BMW og Mercedes og Lexus har vel også alu v8ere som sikkert er kjempefine og har masse kammer og greier, kammer er jo ekstra vekt og toppene blir svære, og registerkjede fra helvete, jeg syns det er litt deilig med senterliggende kam jeg. Men ved overvarving over 7k så hender det at LS1 bøyer en standard støtstang eller 2, men det skader ikke resten av motoren og man hører klakking og de er lette å bytte. Man får jo også Herda støtstenger og sikkert noen som tåler 8k rpm og. Med ubegrensa budsjett så hadde kanskje en ny BMW V8 vært med i vurderingen min hvis jeg skulle valgt Motor, men Chevy LS1 og LS2 osv gir mere hk glede og varighet per krone tror jeg. tror, vet ikke :)

 

Vil varve såpass fordi jeg synes det er kult rett og slett:) Vet jeg absolutt ikke trenger det for 500hk, men turtall er morro, i mine øyne!

 

Noen som vet lengden på T56 kassa?

 

Hva må til for å få 450 HOLDBARE hester i en LS1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bok om LS1 hvor de bygger masse motor alternativer, koster ca 3000$ å trimme til 450 stabile hester i følge boka mener jeg. Da virker det som at de har tenkt på det meste, kan jo ta en titt der når jeg kommer hjem kanskje. Hvis du tenker på å putte LS1 i E30, så mener jeg at jeg har sett en eller 2 E30er som har LS1 på http://www.ls1tech.com Conversion and hybrids forumet.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bok om LS1 hvor de bygger masse motor alternativer, koster ca 3000$ å trimme til 450 stabile hester i følge boka mener jeg. Da virker det som at de har tenkt på det meste, kan jo ta en titt der når jeg kommer hjem kanskje. Hvis du tenker på å putte LS1 i E30, så mener jeg at jeg har sett en eller 2 E30er som har LS1 på http://www.ls1tech.com Conversion and hybrids forumet.

20.000 for 130hk er helt greit det:D

Hvis du hadde giddi og sjekka den boka hadde jeg vært takknmemlig for det!

Skal ta en titt på det forumet og se hva jeg finner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SATYR, Chevrolet har laget alu motorer før også, regner med at vi KUN snakker V8 her, de hadde bla ZL1 som var en hel alu 427 bigblock, den ble produsert i få eksemplar på slutten av 60tallet viss jeg ikke tar helt feil. Var LT5 32ventilers motoren som kom i et begrenset antall Corvette ZR1 i alu?

 

Smallblock chevy hadde en liten forandring i 1985 da ble det bla forandring på tettningen i bakkant av veiven pga andre bunnpanne prinsipp.

 

Så er det vel LT1 som beregnes som 2gen smallblock chevy, denne hadde bla reverse flow cooling, en helt annen vannpumpe og optispark tenning, andre topper o.l dette passer IKKEn over på gammle smallblock chevy motorer.

 

Det var vel en liten oppsumering, skal ikke bakke opp denne infoen helt 100%

Da det helst er nyere motorer jeg inntreserer meg for ;-)

 

Ferrari, ALLE LS1 motorer har ihvertfall 350hk på svinghjulet uansett om noen bare er oppgitt til 320hk, er er under rated som det heter, og for å få holdbare 450 hk i en LS1 motor må du ha nye rådebolter, støtstenger, kam ventilfjærer, headers og en ny tune på hjernen. Men da snakker vi en rimelig radikal kam her alså :-) Skikkelig ujevn tomgang og må kjøres på høyt turtall. Men "lumpy idle" er jo bare kult da og det var høyt turtall du ville ha så.......

 

Skulle du havne noe i underkant av 450hk, så er det tonnevis av slike "bolt on`s" som øker effekten med 10-15hk for en billig penge.

 

Men noe serlig mer enn det tror jeg ikke jeg ville pushet på en helt orginal motor, men så er det svin billig også med deler til disse motorene :-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoho:) Håpa det skulle ødelegge tomgangen litt, er jo så rått å høre på:D

Hvor mye turtall tåler et slikt oppsett da? MÅ ikke varve 8000 altså, men synes 6000 er tamt.. så 7000-7500 er ålreit.

Får man kjøpt slike innsug med "tratter" som står rett opp til LS1? Slik som dette:

351F8EL.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår