Gå til innhold

Tips til V8 kjøp

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

du skulle jo ha mer power enn orginalt,så da må du nok gå for eit datasprut. blir jo fort noen kroner ut av dette,men eg tror du vil få en RÅ motor om du bygger på en slik! eg og har blittlitt fristet av billige deler på andre V8,men det er jo litt gammeldags med 2ventil teknikk og støtstenger når vi er kommet til 2006... nå er det 4ventiler pr.syl og overliggende kammer som gjelder...

Helt enig!

Datasprut blir det garantert, så det blir forsåvidt ikke noe problem:)

Synes ikke det var så dyrt med trimdeler til denne motoren jeg men.. Finnes kanskje ikke 500 forskjellige topper og 200 innsug og velge i, men kammene var skammelig billige ihvertfall!

Er det variable ventiltider på de motorene før 99?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei det er ikkje variable kamtider før 99. er vel kun nyeste modell som har dette,men dette er jo ikkje så interesangt ved trimming. blir bare mer stress da dei ikkje hadde noe datasprut enda som takla dette.

nei det er jo ikkje SÅ stort utvalg av trimdeler til desse,men du trenger nok ikkje bytte så mye heller om du skal varve høyt. blir liksom porting av topper,kammer,stempel og råder,og sikkert eit nytt innsug. går ann å ringe chrfab og høre hva som skal til for å få ønsket effekt og hva det vil koste.

er også noen toppbolter du lett river gjenngene på på desse motorene,men dei selger rep.kit med nye gjengeinnsatser til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikkje variable kamtider før 99. er vel kun nyeste modell som har dette,men dette er jo ikkje så interesangt ved trimming. blir bare mer stress da dei ikkje hadde noe datasprut enda som takla dette.

nei det er jo ikkje SÅ stort utvalg av trimdeler til desse,men du trenger nok ikkje bytte så mye heller om du skal varve høyt. blir liksom porting av topper,kammer,stempel og råder,og sikkert eit nytt innsug. går ann å ringe chrfab og høre hva som skal til for å få ønsket effekt og hva det vil koste.

er også noen toppbolter du lett river gjenngene på på desse motorene,men dei selger rep.kit med nye gjengeinnsatser til dette.

Dette høres jo kanonbra ut! Grunnen til at jeg spurte om dette med variable ventiltider er nettopp fordi jeg håpa at det ikke var det.

Tror det hadde blitt meget rått med en slik motor i min E30:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig lesning det her :) Vurderer v8 i en av c rekordene mine, og ls1 har vel strengt tatt vært det eneste seriøse alternativet. Har vurdert Northstar og, men har hørt så lite om disse motorene såh.. Er jo de 4 kammene som er tiltrekkende for meg der, pent utseende. Er mest ute etter en lett 8tter, på en 3-400 hest, som lager rett lyd ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er i grunnen en nesten urørt motor fra 1993. har senka kompressjonen frA 10,3 TIL 9,44 og ballansert veivpartiet.

Toppdekslene er lakkerte orginaldeksler.

 

Ett annet motoralternativ til prosjektet ditt er jo Ford sin 4,6 liter fra Cobra mustangen som kom i -95 eller var det -96. Denne er jo bakhjulstrekker og betydelig lettere å konvertere til en annen bil. Kanskje enklere å få tak i trimdeler til enn Northstar motor`n

Du får sjekke priser på E-bay!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er i grunnen en nesten urørt motor fra 1993. har senka kompressjonen frA 10,3 TIL 9,44 og ballansert veivpartiet.

Toppdekslene er lakkerte orginaldeksler.

 

Ett annet motoralternativ til prosjektet ditt er jo Ford sin 4,6 liter fra Cobra mustangen som kom i -95 eller var det -96. Denne er jo bakhjulstrekker og betydelig lettere å konvertere til en annen bil. Kanskje enklere å få tak i trimdeler til enn Northstar motor`n

Du får sjekke priser på E-bay!

Hva er det som er stygt med det ene topploksdekselet orginalt da, som en sa over her?

Er det 4 overliggende på cobra motoren også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår