Gå til innhold

Tips til V8 kjøp

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Du finner ikke noe US v8 jern som varver 8000 hele dagen i en ræser bil med mindre du bruker C5R blokk og deler og da koster bare blokka mere en budsjettet ditt.

 

 

Ang Rover så tar den lille 3,5L nesten like mye plass i motorromet som en LS1 men LS1 er litt større en gammle SBC.

Har hatt de alle i samme motorrom.

 

T56 veier ca 70kg + 25kg svinghjul, clutch. clutch hus

LS1 uten stasj veier under 150kg MEN her kommer kg fort på når alt som MÅ på kommer på.

 

En hel støpejern SBC med automat med alt på veier 70-100kg mere en LS1 kommer an på tilbehør.

 

 

Turtalls villig v8 kjøp den M5 v8 det er den ulitmate v8 for meg etter og ha kjørt M5 med v8 på ringen men ikke si at jeg sa det til dissa US folka... :hello: fatality :???:

 

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva koster en slik M5 V8`er da? Med gir og ALT du trenger selfølgelig.

 

Er sikkert en vanvittig bra motor, men tviler på at den kan samenlignes prismessig.

 

For å ha en høyt varvende LS1, så må du til med litt lettvekts deler inni motoren for å unngå ventil flyt. Ting som hjelper her er: titan retainers, titan innsugsventiler, skikkelige ventilfjærer som er tilpasset den kammen du har osv.

 

Ang sliken stående manifoild du spurte om, sjekk hær: http://www.kinsler.com/manifolds2/manifoldsGM.htm

 

Som sagt, du får ALT til disse amerikanske motorene :-)

 

Og ja, du kan varve 7000 - 7500rpm med en LS1, men ikke dagen lang som ERA sier, kun for show not for go. Det har ikke noe for seg utenom at det sliter mer på motoren, og dreiemomentet ligger ikke så høyt på disse selv om du flytter det opp ganske bra med en sliken kam som har "døgnåpent" :-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veiv og/eller rådelager som får så stor belastning ved disse turtallene?

Det titanoppsettet hørtes veldig dyrt ut...

Er det noen andre motorer enn LS1 som er å anbefale hvis den skal være lett(helst helalu altså), ikke så altfor dyr å trimme til 450hk+, turtallsvillig(7-8k rpm)

Regner med en JUDD motor koster skjorta.. samt at den må overhales hver 3000km:D

Det stående innsuget var forresten nydelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min motor er bygget med titan retainers, dobble ventil fjærer, 90g lettere stempel (pr st) osv osv varver alikevell ikke over 7k det tåler de ikke uten og gjøre MYE.

Bla lette hele innmaten så vil den tåle over 7 men kun for drag ikke for en sladd rundt langsvingen på skogen..

 

 

Det du vil ha er en NARSCAR motor men de koster jo litt da.

 

 

Men det er ikke noe problem og lage en LS1/2/6/7 som gir 4-500hk men hvorfor varve den 8K??? når den gir samme effekt under 7k.

Lag riktig eksos og du får turtall v8 lyd uten og varve den til døde.

 

 

En M5 åtter koster trolig MYE ring Tarjei og spørr han vet sikkert ca.

 

Mitt LS1 prosjekt skal gi ca 450hk etter det oppsetet jeg har kopiert.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ventil flyt som stopper deg ERA? Eller er det kammen? Folka i Hotrod magazine testet ventil fjærer og fannt ut at de såkallte "beeheve" valve springs kan reves høyere en vanlige sylindriske enkle og dobble fjærer, og det med mindre fjær trykk også. Er litt nyskjerrig på hva slags kam du har.

 

Enig i at det er bare tull å varve en LS1 så mye, når det bare gjør vondt for motoren.

 

Men du Ferrari, er dette noe du faktisk lurer på og HAR penger og plass til å gjøre det og sist men ikke minst, har du peiling nok til å utføre en slik ombygging?

 

 

BTW

 

Starter en egen LS1 tråd på Amcar forumet her jeg, så kan vi diskutere litt der og :-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det var jo bra å høre, aldri godt å vite vettu. Mangen wannabes her inne :-)

 

Er det noe mer du lurer på, kan du jo spørre inne på LS1 tråden.

 

Ellers lykke til, enten det blir det ene eller det andre.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for en Ford 289/302 eller chevy 302. Det er motorer med ekstremt kort slaglengde i forhold til bor, å bør være blant de motorene som har størst sjanse for å overleve så høyt turtall. Fire bolt blokk er en selfølge. Samt alu råder og helst en billet veiv som er lettet maks. En mekanisk rullekam vill også være å foretrekke.

 

Personlig tror jeg det er fult mulig å bygge en V8 som tåler 8k omdreininger, er bare å passe på å få bunndelen lett nok.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for en Ford 289/302 eller chevy 302. Det er motorer med ekstremt kort slaglengde i forhold til bor, å bør være blant de motorene som har størst sjanse for å overleve så høyt turtall. Fire bolt blokk er en selfølge. Samt alu råder og helst en billet veiv som er lettet maks. En mekanisk rullekam vill også være å foretrekke.

 

Personlig tror jeg det er fult mulig å bygge en V8 som tåler 8k omdreininger, er bare å passe på å få bunndelen lett nok.

Men dette er vel støpejernsblokker? Så da kommer problemet med vekten igjen.

302 er det 5,0l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard Ford 302 har vel 3.0in slaglende (76.2 mm), og borring på 4.0 in (102mm).

 

Er ikke noe problem og finne en Ford 302 i Alu, det koster noe mer enn ei i støpejern, men det er du vel klar over.

 

Hør med f.eks Pony Parts: 66808014

Eller US Import Autodeler: 95213358

 

Kjempeservice begge steder!

 

 

Forsåvidt er vel 302 4.9, men det er vel så mange desimaler at man sier 5.0.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford sin 5.0 får du med innsprøytning, jeg har en 5.0 Mustang GT motor som jeg ikke trenger lengre.

 

Hva Chevy har av innsprøytning på dei motorene vet jeg desverre ikke, men både Holley og andre har innsprøytnings kit for å convertere til både TBI og komplette sett med injectorer

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår