Gå til innhold

antirust midler.. rust bullet o.l.. hvilket anb. dere?

Ranger emnet


e321

Anbefalte innlegg

Brukte den en del. Den er veldig tynn, er ikke spessielt mye beskyttelse i det, selv om den effektivt omgjør rusten.

 

Anbefaller selv NorDen rustomvandler, men dette blir ikke solgt særlig til forbrukere og man får bare kjøpt i 1liters flasker.

 

At et slikt middel er tyntflytende er bare en fordel, da kommer det til i porer å kriker å kroker lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel ingen av disse "smør på rust og den forsvinner" produktene som faktisk fungerer...

Men noe som greier å stoppe det til en viss grad, men forstatt ikke er optimalt er jo owatrol og corroless, det har jo vært bruka og utvikla iløpet av mange år...

Corroless er et produkt med over 30 års industriell erfaring så dette er vel noe av det mer optimale, det jeg ikke liker ved det er at det ikke er så tyntflytende som jeg skulle ønske... Bruk derfor owatrol i bunnen og la det tørke noen dager.. Owatrol er MEGET penetrerende, har du et knapphårshull i ei plate så kan du se igjen ei rose på 10 cm på andre sia. Så penetrerende er det faktisk...

Ikke for å rakke ned på Rust Bullet, men det lover jo gull å grønne skoger... Det produktet har jo INGEN erfaring med rustbehandling over hode i det hele tatt, så da spørr jeg, åssen kan dere da vite at det fungerer?

Vi hadde en test i labratoriet på jobben hvor en rekke produkter ble testet og der kom de fram til at Brunox kunne tilfredsstille dem... Dette var inne i girhus på servomotorer hvor det oppstår kondens... Jeg har hørt litt av hvert om Brunox, men har alldri testet det selv....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en er ut etter et stoff som har utrolig inntrengningsevne er kaldpresset linolje stoffet. I tillegg trekker den gjennom rusten og forsegler. Når det er herdet må det skraping/sliping til for å fjerne det (kaustik soda gjør også susen). i tillegg er det billig (39kr/literen på biltema, men du finner det enda billiger om du leter litt og kjøper ei 25ltrs kanne) og miljøvennlig.

Har brukt dette på alle mine biler de siste 5-6 årene med veldig bra resultat, og siden jeg bor helt nede i fjæresteinene vet jeg litt om rust:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen av disse "smør på rust og den forsvinner" produktene som faktisk fungerer...

Men noe som greier å stoppe det til en viss grad, men forstatt ikke er optimalt er jo owatrol og corroless, det har jo vært bruka og utvikla iløpet av mange år...

Corroless er et produkt med over 30 års industriell erfaring så dette er vel noe av det mer optimale, det jeg ikke liker ved det er at det ikke er så tyntflytende som jeg skulle ønske... Bruk derfor owatrol i bunnen og la det tørke noen dager.. Owatrol er MEGET penetrerende, har du et knapphårshull i ei plate så kan du se igjen ei rose på 10 cm på andre sia. Så penetrerende er det faktisk...

Ikke for å rakke ned på Rust Bullet, men det lover jo gull å grønne skoger... Det produktet har jo INGEN erfaring med rustbehandling over hode i det hele tatt, så da spørr jeg, åssen kan dere da vite at det fungerer?

Vi hadde en test i labratoriet på jobben hvor en rekke produkter ble testet og der kom de fram til at Brunox kunne tilfredsstille dem... Dette var inne i girhus på servomotorer hvor det oppstår kondens... Jeg har hørt litt av hvert om Brunox, men har alldri testet det selv....

 

 

Skal ikke påstå at Rust Bullet er fryktelig gammelt og utprøvd, men det er da tross alt over 10 år ihvertfall. Har riktignkok ikke vært til salg til privatpersoner siden starten, men det er da ikke helt ferskt. På en annen side er det vel nettop dette med at det er ganske nytt som er en av fordelene til Rust Bullet. Mens eldre ting baserer seg på tungmetaller og farlige stoffer, som idag har blitt erstattet eller tynnet ut, og derfor ikke fungerer skikkelig lenger, er Rust Bullet en relativt fersk formel.

 

Finnes sikkert mye som fjerner rust, men Rust Bullets styrke er evnen til å holde det borte. Rust Bullet er også laget som grunning til bart metall for å holde rusten borte. Hvis du hadde prøvd det tror jeg faktisk du ville blitt overrasket over hvor bra heft og slitestyrke det har, for det er virkelig utrolig.

 

Det er jo også bare å søke litt rundt på amerikanske forumer, hvor folk har prøvd det en stund, man finner ikke mange negative kommentarer. Noen er det selvfølgelig, men min mening er at det er brukerfeil. Man MÅ ha på to strøk. Ikke alle tror på det, og prøver med ett. Det er nytteløst, da kan man dra det av med neglene etter et par uker.

 

Rust Bullet er kanskje litt krevende ved påføring, men jeg mener nå ihvertfall at det er bedre å gjøre ting skikkelig når man først skal gjøre noe, og da er Rust Bullet tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida... Hvis det fungerer så bra så må dere da gjerne bruke det for min del!

Men jeg veit hvor jævelig mye arbe det er med rust så jeg tørr nesten ikke dirve å teste og synse og sanse om det... Jeg veit ihvertfall at det pr. dags dato ikke er et eneste rustprodukt i hele verden som en bare kan smøre på rust så blir det borte, det kan jeg si med 100% sikkerhet, man kan bare utsette problemet. Jeg synes corroless og owatrol er brukbart ihvertfall og det er en grunn til at det er så kjent som det er. Det mener mange andre jeg har vært i kontakt med som har brukt den kombinasjonen også.

For en som kan noe mekanisk og noe materialteknisk sier dette seg selv...

Men jeg sier ikke at RustBullet ikke fungerer, det ser lovende ut, enig der men... Hvis de har 10 års erfaring så skjønner jeg IKKE hvorfor de ikke har bilder av det de har sausa det inn med tre fire år etter påføring.. Er 0 hensikt i å ta bilde ett par dager etterpå, så fort ruster det ikke... Må eneste være for fargens skyld.....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Coroless på hotrod prosjektet mitt, foreløbig.

Coroless er enkel å gjøre mer tyntflytende med tynner. På vanskelige steder som f.eks mellom punktsveisede plater i innerdøra, har jeg brukt ett "vann-tynt" størk først og deretter ett vanlig strøk.

 

En kamerat av meg grunnet hele bilen sin med coroless. Deretter la han et lag med syregrunning (tror jeg det var) for å unngå reaksjon mellom lakk og Coroless. På toppen lakket han. Arbeidet ble gjort med lakkspøryte i en privat garasje. Corolessen ble tynnet noe for å kunne passere gjennom lakksprøyta.

 

Av forskjellige uheldige årsaker har denne blien blitt stående ute uten skilter i 3 år nå. Sommer som vinter. Det er IKKE EI ENESTE rustboble på den.

 

For å forsterke en løs gjerdestolpe, lagde jeg en liten metall "stav" som jeg boltet fast i en betong kant. Ikke spesielt nøye smørte jeg over (bare) ett lag med coroless tilslutt. Denne står delvis nede i bakken. Dette er 3 år siden. Jeg skal ikke påstå at den er like fin, men det er kun noen små rustsår på den, som antakelig skyldes at jeg la kun ett strøk, og ikke slipte ned sveisesømmene særlig nøye.

 

På bilen min henger reservehjulet under, bak. Felgen så helt forjævlig ut. For 2-3 år siden pusset jeg den ned, malte 2 strøk Coroless, og sprayet flere strøk lakk med sparyboks av "god" kvalitet (ikke Europris/Biltema). Det holdt ikke. Tok reservehjulet ut igjen i forrige uke og det var omtrent like ille som for 3 år siden.

 

Tror kanskkje ikke Coroless er så slitesterk, men får den stå i fred, eller evt beskyttes av et lag med lakk utenpå, virker den bra.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Rust Bullet er det dere bruker da på bilene da?

Det ser jo ut som det er forskjell på dem, Industriell, Automotive og for hjemme bruk... Hvorfor er det forksjell på dette?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to forskjellige typer.

Automotive og vanlig Rust Bullet.

 

Forskjellen er enkelt og greit at Automotive er tynnere, så den kan sprøytes.

 

Rust Bullets sammensetning gjør at den ikke kan tynnes ut med vanlige tynner og slikt. Automotive er derfor en tynnere versjon som er perfekt til sprøyting.

 

Den vanlige påføres med pensel/rulle o.s.v. og er litt mer solid, perfekt til understell, eller ikke-bil ting, som rekkverk på båter o.s.v.

 

Virkemåten er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår