Gå til innhold

antirust midler.. rust bullet o.l.. hvilket anb. dere?

Ranger emnet


e321

Anbefalte innlegg

har brukt wurth sin rustomvandler/melk og coroless som primer og det ser ut som det funker fint.

 

men er det nokon som har brukt "rust converter"???

fatteren kom heim med det og sa at det funka utmerket. brukt det på jobben og der er det tøffe forhold. plassen ligger ved sjøen, i hallen så driv han på med litt syrer osv sov.

 

men converteren skal vist førast rett på rusten men rust flak skal fjernast og når middelet herder så blir det heilt svart.

 

har ikkje prøvd det sjølv men tenkte eg skulle prøva det på bilen.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei

 

Vi er noen typer som har brukt brunox på en del prosjekter nå, og er

veldig fornøyd med det. Men som andre her har nevnt ,er det viktig at

det blir gjort ordentlig grunnarbeid(rent og pent)Og at det blir brukt

på riktig måte.

MVH

FINNI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøv både Corless og Rust Bullet og kan si det att Rust Bullet tåler mer,

tørker\herder fortere, mer slitesterkt, bedre å påføre og fjerner\forebygger rust bedre en Corless.

 

Tenker meg til att eg skall kjøpe meg en liter til med Rust Bullet og prøve litt

på en Fiat 45-55 noen å 87-88mod (den typen som ruster mest over alt på jor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel prøve det her på preluden tror jeg...

 

Så det går ann å bare kline på rustbullet og så sparkle/lakke whatever etterpå og det duger?

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å være så objektiv jeg kan.

 

Rust Bullet er betydelig mer resistent mot fysiske påkjenninger.

 

Rust Bullet kan forlenges med opptil 12% uten å sprekke, noe som i praksis vil si at om man skulle få en bulk vil ikke rust bullet sprekke, eller dette av.

 

Rust Bullet fungerer på samme måte som galvanisering. Om man f.eks. får steinsprut i lakken med vanlig lakk og 2k grunning vil rusten spre seg utover fra såret. Med Rust Bullet vil det ruste der hvor man har fått såret, men rusten vil ikke spre seg/spise seg utover.

 

Rust Bullet må ikke overlakkes, så man behøver ikke lakke før man skal bruke bilen. Fint om man kanskje ikke har penger til å gjøre alt på en gang, men har lyst til å bruke bilen. Legg på Rust Bullet, kjør et år, matt ned og legg på lakk.

Kan også være flott om man har gjort mange forandringer på bilen, og vil prøve bilen før man lakker. Kanskje man vil bredde skjermene litt mer? Da er det kjedelig å måtte sende bilen inn til lakkerer på nytt etterpå. Gjør bilen helt ferdig, bruk den litt, gjør deg helt sikker på at du vil ha den slik, så kan du sende den inn til lakkering, om du da ikke har blitt glad i Rust Bullets farge, for den er faktisk ganske tøff.

 

Det er ikke mange biler med den fargen!

 

Den eneste fordelen jeg kan komme på med 2k epoxy må være at det fyller litt bedre, om man skulle ha små riper og slikt.

 

Vil bare anbefale folk å prøve Rust Bullet, det er ikke uten grunn alle er så fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det beste ville trolig være å få ny skjerm, men den sitter på en ganske stor del, såvidt jeg kan se. Tenkte bare for å hemme videre utvikling.

 

Hvis jeg har forstått det riktig, så skal rusten forsvinne fullstendig, slik at "rent" stål blir synlig, men likevel ikke utsatt for nye angrep?

'86 VW Scirocco GTX 16v, '87 Audi Coupé GT 2.2, '85 Mercedes-Benz 190E, '88 VW Caravelle T3 Coach 112i, '86 Toyota Carina 1.8 GLi, '84 Mercedes-Benz 190E, '95 Ford Escort 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår