Gå til innhold

antirust midler.. rust bullet o.l.. hvilket anb. dere?

Ranger emnet


e321

Anbefalte innlegg

Har lest litt nå og funnet ut at det er ganske delte meninger om hva som egentlig er best under dette temaet..

Trenger noe som VIRKER! så ikke 'reklamer' for noe skvip hvis du ikke har prøvd det hehe

 

Virker som Rust Bullet(som en her selger) virker ganske bra, noen som har prøvd det og kan bekrefte det?

Hva med det som selges på mobilsentrum.no ? Ronseal - No rust heter det visst..

 

Så.. hvilket anbefaler du?

(må være noe som selges i Norge.. skriv gjerne hvor det kan kjøpes evt. internet adresse)

 

:)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg kan bekrefte att RustBullet er kansje det beste man får kjøpt.

Har nå brukt det en god del på min Uno Turbo.

Man pusser mesteparten av rusten bort så smører du på med 2 tykke lag med

RustBullet, pusser en vekk RustBulleten ser man att det ikke lengere er ett

snev av rust under. RustBullet tørker under 10c og tørker svert fort.

Og det blir stein hart ! verken lynol eller white sprit tar det engang !

Bensin eller Diesel har også litten styrke mot RustBullet !!!

 

Anbefales på det sterkeste 0,9l koster ca 500 tror eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. tror jeg har mer tro på rustbullet, men kan sikkert fungere for alt jeg vet.

 

Noen flere som har testet rust bullet eller?

Du som selger rustbullet kan jo også stikke innom å reklamere litt hvis du har lov til det ;)

Kan jeg f.eks ta å pusse ned det meste av rusta forså å legge på ett lag med rust bullet?

Etter første laget er det vel ca. 2 timer til jeg kan legge på neste var det så?

 

Hvor lang tid går det før rustbullet har fjernet det? altså.. hvis jeg venter en stund og så pusser ned begge laga med rustbullet, så hvor lang tid må jeg vente før jeg kun kommer til bart metall og ikke rust? :)

 

Takker for svar,

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd og prøver stadig Ferromax produkter som du får kjøpt hos Chemical

 

Den fjerner effektivt rust effektivt og greit. Vist du kjøper en pakke med produkter for bil får du alt du trenger for å fjerne rust og videre rustbeskyttelse.

 

Nei jeg verken selger eller prøver og snikreklamere for chemical.no :)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har testet ut litt forskjelligt av di midlene..

Har brukt en del et middel som heter "rust thrust" som er veligt bra!! Er samme opplegge, kvit melk som du smører på, så blir det ei svart hine der det har vert rust.. er viktig å sandblåse rosten først viss du er interisert på å få stanset det..

Rust Bjørn her jeg og testet.. var ikke helt fornøyd med det.. sko ha samme virkning, med svart belegg, men når det var tørket så såg det mesten ut som rost igjen! ? såg ikke helt bra ut.. for å si det sånn..

Er og et middel så heter Brunox rust killer, som og skal være bra.. brukes ofte i "industri og bilversted..<-- ( samme med rust thrust")

 

 

Har lest litt nå og funnet ut at det er ganske delte meninger om hva som egentlig er best under dette temaet..

Trenger noe som VIRKER! så ikke 'reklamer' for noe skvip hvis du ikke har prøvd det hehe

 

Virker som Rust Bullet(som en her selger) virker ganske bra, noen som har prøvd det og kan bekrefte det?

Hva med det som selges på mobilsentrum.no ? Ronseal - No rust heter det visst..

 

Så.. hvilket anbefaler du?

(må være noe som selges i Norge.. skriv gjerne hvor det kan kjøpes evt. internet adresse)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare såvidt fått testet rustbullet, men jeg kommer definitivt til å bruke det.

 

Smurte på 2 lag, pussa ned, og jeg pussa ikke bort NOE rust først, bare tok vekk løse partikler.

 

Fant ikke no rust under der. Og rustbullet får du til en overkommelig pris også.

 

Jeg har nok ikke fått testet det så grundig som "gravstein", men det funka jo bra for han òg!

 

Du kan godt pusse bort rusten FØR du legger på rustbullet, da virker det som et anti-rust middel.

 

Og, ett strøk, så venter du 2-72 timer ( etter 72 timer må du pusse ned igjen eller noe, "Daggis" kan forklare det nøyere ) så smører du på det siste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. tror jeg har mer tro på rustbullet, men kan sikkert fungere for alt jeg vet.

 

Noen flere som har testet rust bullet eller?

Du som selger rustbullet kan jo også stikke innom å reklamere litt hvis du har lov til det ;)

Kan jeg f.eks ta å pusse ned det meste av rusta forså å legge på ett lag med rust bullet?

Etter første laget er det vel ca. 2 timer til jeg kan legge på neste var det så?

 

Hvor lang tid går det før rustbullet har fjernet det? altså.. hvis jeg venter en stund og så pusser ned begge laga med rustbullet, så hvor lang tid må jeg vente før jeg kun kommer til bart metall og ikke rust? :)

 

Takker for svar,

Mvh

Espen

 

Hei!

 

Rust Bullet skal ikke pusses bort. Det fungerer som en grunning, og man maler/lakker over det.

 

Du bør vente i minst 2 timer før du legger på andre strøk, men nå som det er så kaldt her i Norge bør man vente litt lenger, med mindre man har en god og varm garasje.

 

Man pusser bort løs rust, og påfører så minst 2 lag med Rust Bullet.

 

Bestilling kan gjøres på mail: post@rustbullet.no

 

Som med vanlig billakk må ikke overflaten være helt blank, da får man dårlig heft, så om man skal bruke det over annen maling/lakk må underlaget mattes ned først. Rust Bullet herder og får en fin overflate innen 72 timer, så om man skal legge på flere strøk oppå der igjen må det da mattes ned, så neste strøk festes skikkelig!

 

Anbefaler også å lese litt på min hjemmeside, http://www.rustbullet.no, og den amerikanske http://www.rustbullet.com.

 

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Rust Bullet skal ikke pusses bort. Det fungerer som en grunning, og man maler/lakker over det.

 

Du bør vente i minst 2 timer før du legger på andre strøk, men nå som det er så kaldt her i Norge bør man vente litt lenger, med mindre man har en god og varm garasje.

 

Man pusser bort løs rust, og påfører så minst 2 lag med Rust Bullet.

 

Bestilling kan gjøres på mail: post@rustbullet.no

 

Som med vanlig billakk må ikke overflaten være helt blank, da får man dårlig heft, så om man skal bruke det over annen maling/lakk må underlaget mattes ned først. Rust Bullet herder og får en fin overflate innen 72 timer, så om man skal legge på flere strøk oppå der igjen må det da mattes ned, så neste strøk festes skikkelig!

 

Anbefaler også å lese litt på min hjemmeside, http://www.rustbullet.no, og den amerikanske http://www.rustbullet.com.

 

MVH

Dag Erik

 

Går det greit å spakle på dette?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har testet rust master av turtle wax? har ikke testet den.. Vi selger den på esso, kjekt å vite om det er brukendes

 

Brukte den en del. Den er veldig tynn, er ikke spessielt mye beskyttelse i det, selv om den effektivt omgjør rusten.

 

Anbefaller selv NorDen rustomvandler, men dette blir ikke solgt særlig til forbrukere og man får bare kjøpt i 1liters flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte den en del. Den er veldig tynn, er ikke spessielt mye beskyttelse i det, selv om den effektivt omgjør rusten.

 

Anbefaller selv NorDen rustomvandler, men dette blir ikke solgt særlig til forbrukere og man får bare kjøpt i 1liters flasker.

 

At et slikt middel er tyntflytende er bare en fordel, da kommer det til i porer å kriker å kroker lettere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår