Gå til innhold

antirust midler.. rust bullet o.l.. hvilket anb. dere?

Ranger emnet


e321

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nei, ikke helt. Det vil ikke bli bart stål, det vil være dekket av Rust Bullet.

 

Rust Bullet er grå metallic av farge, så du vil vel kanskje påføre noe rødt over der, siden bilen er rød, evnt. enda bedre, lakke resten av bilen i Rust Bullet :)

 

Fargen er faktisk ganske tøff!

 

Rust Bullet er ikke et slikt type middel man tar på og skyller av.

 

Det vil da stoppe all videre utvikling av rust i området.

 

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Hvordan blir det å hellakkere en bil med dette?

Går det bra selv om det er sparkel ol under noen steder? Evt må det fjernes, og lakkere to strøk over. For så å sparkle opp på?

Så ganske fin ut den grå fargen. Hvor mye aluminium inneholder den? Det er det som gir den metalikk lignende effekten, ikke sant?

Kunne tenkt meg å bruke slik lakk som grunning, for så å lakke en svak basefarge over. (vil få feit effekt av det) Så noen strøk klarlakk.

 

Hvor holdbar er den mot steinsprut ol? siden den blir nokså hard, sprekker den lett?

 

Er det mulig å få det i større spann? Kanskje litt kvantums rabatt også??

 

mvh Trond

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det å hellakkere en bil med dette?

Går det bra selv om det er sparkel ol under noen steder? Evt må det fjernes, og lakkere to strøk over. For så å sparkle opp på?

Så ganske fin ut den grå fargen. Hvor mye aluminium inneholder den? Det er det som gir den metalikk lignende effekten, ikke sant?

Kunne tenkt meg å bruke slik lakk som grunning, for så å lakke en svak basefarge over. (vil få feit effekt av det) Så noen strøk klarlakk.

 

Hvor holdbar er den mot steinsprut ol? siden den blir nokså hard, sprekker den lett?

 

Er det mulig å få det i større spann? Kanskje litt kvantums rabatt også??

 

mvh Trond

 

Hei!

 

Å hellakkere en bil i Rust Bullet blir helt knall!

 

Skal gjøre det med bobla mi så snart jeg får tid.

 

Du behøver ikke å pusse bort sparkel og slikt, men Rust Bulleten vil jo ikke sitte bedre enn laget under. Du vil jo heller ikke få den gunstige galvaniseringslignende antirust beskyttelsen. Men jeg hadde nok ikke pusset ned en allerede bra sparklingsjobb for å påføre Rust Bullet under. Hvor mye aluminium den inneholder vet jeg ikke, de holder tett på hemmelighetene sine, har prøvd å lure litt ut av de på telefon, men med en gang jeg kommer inn på noe ang. oppbygningen blir det fort stille.

 

Rust Bullet er meget motstandsdyktig mot steinsprut, og sprekker og slikt er et ikke tilstedeværende fenomen. Du kan påføre Rust Bullet på en stålplate, bøye og tøye, uten at det sprekker.

 

Et ferdig påført strøk Rust Bullet kan faktisk strekkes opptil 12% før det sprekker!

 

Større spann kan skaffes, men det er ikke noe jeg lagerfører her i Norge, kan derfor ta noe tid. (4 Uker ca.) Prisen pr. liter vil da bli endel lavere. Det er snakk om spann på 1 gallon, ca. 3,8 liter.

 

Ved større bestillinger skal vi alltids finne en fin pris.

 

Håper dette besvarte alt du lurte på?

 

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det står at rustbullet kan overlakkes med de fleste typer lakk.

Men hva gjør man om rustbullet reagerer med lakken man skal bruke?

 

Jeg vurderer å bruke rustbullet som grunning men er litt redd for at den kan reagerer med lakken jeg velger å bruke ;)

Man bør vel rubbe rustbullet før man legger på sparkel og lakk?

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det ultimate å bruke på understell og under bilen generelt ville vel vært ett godt antirustmiddel først.. og så Tectylbehandle bilen under etterpå!

 

Det skal jeg gjøre!

 

Men jeg har brukt corroless Rustkiller her en stund.. tenkte å kjøre en liten test på den nå!

 

Pusse bort rust på noe skrap jeg har liggende.. smøre på 2 lag med corroless, for så å plassere det ute i regn og vind! (selvfølgelig pøse på med vann hver dag)

 

Så får vi se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at rustbullet kan overlakkes med de fleste typer lakk.

Men hva gjør man om rustbullet reagerer med lakken man skal bruke?

 

Jeg vurderer å bruke rustbullet som grunning men er litt redd for at den kan reagerer med lakken jeg velger å bruke ;)

Man bør vel rubbe rustbullet før man legger på sparkel og lakk?

 

Hei!

 

 

Sannsynligvis går det greit med alle typer lakk over.

 

Har enda ikke vært borti noe det ikke fungerer på, for å si det slik.

 

Men for å være på den sikre siden kan det jo være greit å teste på et lite stykke metall ved siden av.

 

 

Man behøver ikke rubbe eller slikt så lenge man lakker over innen 72 timer. Slik som med de fleste andre lakkprodukter må man matte ned hvis man har latt Rust Bulleten herde.

 

Mellom strøk med Rust Bullet bør det være over 2 timer, men under 24timer.

 

Ved påføring av annen lakk bør Rust Bulleten få herde i 24 timer, man må så lakke over innen 72 timer. Venter man lenger må man som nevnt over matte ned med med fint papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye holder egentlig en liter til?

 

Og hvordan påfører man dette? hvis man kjøper automotive og bruker rulle for å påføre den, vil det da bli ganske glatt når det har tørket?

 

 

Vanskelig å regne ut hvor mye du trenger. Sprayet selv hele bunnplata på bobla mi nå, la på 3 strøk Automotive, og brukte da 2 liter. Det er vel en 7-8 m2 vil jeg tro.

 

 

Jeg påfører med lakksprøyte, men det kan selvfølgelig også rulles på om du ønsker det. Gir jo selvfølgelig endel finere finish med lakksprøyte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hver sin smak. Jeg er ikke spesielt glad i Tectyl og andre slike "gugger".

 

De er farlig godt skjul for rusten. Om det begynner å ruste under tectyl er helvete løs. Noe av det jeg liker best med Rust Bullet er at det er så solid at man ikke trenger slike ting over. Selvfølgelig tåler ikke Rust Bullet absolutt alt, men om det først skulle gå hull på dekke, vil rusten som dannes der ikke spre seg utover. Man har total kontroll på hvordan tilstanden på understellet er til enhver tid. Om det først blir hull på dekket flekker man bare over med litt ny Rust Bullet. Det er igrunn noe av samme prinsippet som ved galvanisering, bare at Rust Bulleten er mye mer solid.

 

 

Apropos en slik test, husk å ta på saltvann da. Vanlig vann er jo ikke spesielt ille.

 

 

MVH

Dag Erik

 

Det ultimate å bruke på understell og under bilen generelt ville vel vært ett godt antirustmiddel først.. og så Tectylbehandle bilen under etterpå!

 

Det skal jeg gjøre!

 

Men jeg har brukt corroless Rustkiller her en stund.. tenkte å kjøre en liten test på den nå!

 

Pusse bort rust på noe skrap jeg har liggende.. smøre på 2 lag med corroless, for så å plassere det ute i regn og vind! (selvfølgelig pøse på med vann hver dag)

 

Så får vi se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å regne ut hvor mye du trenger. Sprayet selv hele bunnplata på bobla mi nå, la på 3 strøk Automotive, og brukte da 2 liter. Det er vel en 7-8 m2 vil jeg tro.

 

 

Jeg påfører med lakksprøyte, men det kan selvfølgelig også rulles på om du ønsker det. Gir jo selvfølgelig endel finere finish med lakksprøyte da.

Dumme er at jeg ikke har lakksprøye, så må nesten bruke rulle da:( men så må jeg jo slipe ned/matte rust killern før jeg lakkere uansett... fordi det vil gå mer en 72 timer før jeg lakkerer bilen.. mange måneder faktisk

 

Men det vil kanskje gå ann å kjøpe en billig sprøyte for å påføre rust killern, har tilgang til en liten og slapp kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hver sin smak. Jeg er ikke spesielt glad i Tectyl og andre slike "gugger".

 

De er farlig godt skjul for rusten. Om det begynner å ruste under tectyl er helvete løs. Noe av det jeg liker best med Rust Bullet er at det er så solid at man ikke trenger slike ting over. Selvfølgelig tåler ikke Rust Bullet absolutt alt, men om det først skulle gå hull på dekke, vil rusten som dannes der ikke spre seg utover. Man har total kontroll på hvordan tilstanden på understellet er til enhver tid. Om det først blir hull på dekket flekker man bare over med litt ny Rust Bullet. Det er igrunn noe av samme prinsippet som ved galvanisering, bare at Rust Bulleten er mye mer solid.

 

 

Apropos en slik test, husk å ta på saltvann da. Vanlig vann er jo ikke spesielt ille.

 

 

MVH

Dag Erik

 

 

jepp! tenkte å pøse på med endel salt og ;)

 

men det med tectylen.. hvis jeg bruker to lag med rustbullet (som tilsynelatende skal være svært effektivt) på en ganske så rustfri underside på bilen.. for så å smøre på tectyl som da beskytter mot steinsprut ol. bedre en alt annet! så burde saken være biff.. ett område uten rust begynner sjeldent å ruste med tectyl oppå asså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår