Jump to content
Bilforumet.no

juba

Bruker
  • Content Count

    685
  • Joined

  • Last visited

About juba

  • Rank
    Registrert bruker

Contact Methods

  • Bosted
    Nordmøre
  1. Sorry Sam-skal du ha glødingen i orden på en 2,5 Mitsubishidiesel er det kun orginale plugger som duger, de er noe spesielle. Søk på offroad.no så finner du info om dette.
  2. juba

    Problem med torx

    Å borre i en TORX-skrue er litt jobb, de er gjerne glassharde. Bank i en større bits, glipper den og så banker du den på plass igejn og gir den en liten sveis.
  3. Det heter ikke "jord" i bil (om en ikke har gammel Opel da-de er jo stort sett på vei tilbake til jord), det heter "gods" elelr "felles"/"common". Ledningsevnen i bilens ståldeler utnyttes slik at en sparer masse kabling. Verre er det ikke.Har en veldig lyst kan en selvfølgelig trekke med seg både + og - kabler når en legger opp fra grunnen av, en trenger da også en marine-dynamo (en generator med kabel til både + og - på batteriet).
  4. juba

    Blir aldri varm.

    Termobryteren for den elektriske vifta og termostaten er kaputt:-)
  5. 1 gang-greit nok, ungdommelig overmot osv flere ganger-ikke moden nok til å kjøre bil, aksepter den straffen du får og kjøp et ungdomskort!
  6. Biltema Rusteter (36.189) er nøyaktig samme stoffet som Wurth "Rustmelk" og kommer sannsynligvis fra samme produsent. En kjenning som er lærling på et industrilaboratorie har kjørt analyse på disse to som prosjektoppgave. Gjelder alt av Wuth-produkter, de produserer ingenting-de kjøper inn varer som merkes med deres navn. Bla CRC er stor-leverandør til Wurth.
  7. Registrert eier har vært ansvarlig for parkeringsgebyr de siste 20-25år. Eneste virkelige smutthullet er om en blir ilagt gebyr på offentlig parkeringsplass, tropp da opp hos trafikk-konsulent eller tilsvarende, forklar nøyaktig hvor og hva du fikk gebyr for, forklar at du skjønner at du parkerte i strid med skilting men at du ønsker å se reguleringsvedtak for skiltingen. Forbausende ofte vil en da oppdage at skiltingen er gjort uten nødvendig reguleringsarbeid og dermed er ugyldig. PS-i nordmørsbyen funker ikke dette lengere-de har gjort full gjenomgang av skiltingen. Lurer på hvorfor..
  8. juba

    Problemer med dogg.

    Om bilen ikke tørker ut kommer det vann inn et sted, let etter rusthull, sjekk dørplast og drenhull i dørene, sjekk vinduspakninger, sjekk gjennomføringer for kabler og slikt.
  9. Så du sjekket ikke bilen før du kjøpte uten kontrakt? Jaja, dyrkjøpt lærdom!
  10. Ligger i tollen nå. Kan aldri tenke meg den er vanskelig å koble, kommer tilbake med rapport når jeg, bil og fjernstyring har møttes:-)
  11. Les litt på Mitsudelen av Offroad.no, alt om gløding finnes der
  12. Sikker på at du har montert riktige glødeplugger?, har du kjøpt de annet steds enn hos Mitsubishi er det 99% sjanse for at de er feil.
  13. Kan jo hende Jotun ikke vet hva de driver med, men anbefalt tynner for Bengalakk er nettopp Whitespirit. Men en får bedre heft og bra glans om en istedet for å tynne med WS varmer lakken/malinga til 40-50grader. Alt dette tøvet om å "Ødelegge biler" er bare det-tøv, disse bilene er dusinvare-skroten er full av de!
  14. Historien kan godt stemme den, det er en viss forsinelse på utsending av oblater. Sjekk her: https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.vegvesen.no/exttime/tidspunkt.aspx
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.