Gå til innhold

GeirOve

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om GeirOve

  • Bursdag 01/01/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

GeirOve's Achievements

  1. Har en 2004 Touran der airbaglampen lyser. En kompis av meg slettet feilkoden, men lampen kom igjen med en gang. Har lest at det ofte er dårlig kontakt i en kontakt under setet. Tok den av og tok på litt kontaktfett, men lampen lyser fortsatt. Har ikke prøvd å slette feilkoden etter jeg tok på kontaktfett. Er det andre "vanlige" feil en bør sjekke? Slokker lampen når feilen er borte eller må man slette feilkoden først? Geir Ove
  2. Problemet var vann i sikrinsboksen i motorrommet. Ligger et brett av 4 lag tror jeg det var med baner til de forskjellige kursene/sikringene. Disse banene lå meget tett, så er ikke rart det blir problemer når det kommer fukt inn der. Tok det ut, demonterte og tørket opp. Var litt eir der også noen plasser. Nå fungere alt som det skal. (bortsett fra airbaglampen som kom før dette problemet oppsto. Prøvd å resette feilkoden, men hjelper ikke)
  3. Fant en med akkurat samme problem, skal sjekke det ut i morgen: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=304084 "My buddy who's tech @ a BMW dealership was kind enough to spend a few hours diagnosing the problem and it turned out to be a fuse box that was soaked in water!! We also found a missing rubber seal that runs across the engine bay near the windshield. He checked the ignition switch and it didn't seem to be malfunctioning, we unplugged the cable that goes from the switch to the module under the steering wheel and the lights would still come on without a signal from the switch. We then unplugged the module and did a hard reset with the battery and the lights still came on!! After that we started to look at the main power distribution relays that are on top of the accelerator and brake pedals and the didn't affect anything. After a few hours he started to poke around the fuse box under the hood and started to take out one fuse at a time to see which one would get rid of the lights and it was fuse F28. He checked the voltage across it and it was fluctuation between 1~4V. We removed the top part of the fuse box and found lots of water. We then disassembled the top of the fuse box which is composed of 4 layers of plastic trays and metal traces/pads. Found lots of water and little bit of corrosion. After we blew all of the water out and dried everything we put some dielectric grease near the edge of the plastic trays to help seal it and put everything back together and bam problem gone!! I will be getting a new fuse box and a replace the missing rubber seal near the windshield which probably contributed to this issue."
  4. ok. Takker for raskt svar. Batteriet er nok gammelt ja, men sviver starteren lett. Skal prøve å bytte det selv om det høres litt rart ut at det er det som er problemet, men man vet jo ikke med elektronikk. Geir Ove
  5. Hei Skal prøve å forklare problemet og håper noen har vert borti det samme. Det startet med at etter bilen var stoppet startet radiatorviftene å gå for fullt, motoren var ca 70c. Måtte koble fra batteriet for å stoppe dem. Dette var bare starten. Dagen etter når fruen kom hjem fra jobb og skulle sløkke den, gikk bilen selv om nøkkelen var ute. Måtte ta ut en sikring for å sløkke den. Tok da en diagnose på den og den viste at det var feil på tenningslåsen. Ok, tenkte jeg, da er det bare å bytte den. Tenningslåsen ble byttet og det virket som om alt var ok, alt virket som det skulle. Neste dag var batteriet flatt. Ladet batteriet og koblet det til. Da kom tenningen på når jeg koblet til stømmen uten at nøkkelen var i tenningen. Problemet var ikke tenningslåsen. Snakket med vw verkstedet. De hadde ikke noen god forklaring. Noen tips?
  6. Coupevifta fungere bare på trinn 4. Standarproblem? Pleier det være bryteren eller vifta som ryker?
  7. Vet ikke hvor man får kjøpt det. Driter i det, har det jeg :) Biltema har jo can trust, men vet ikke om det er skikkelige greier.
  8. ok. Tok ut frontruta i dag. Var en del gravrust under gummilista der gitt :( Er det nok å slipe over rusten for så å bruke "cantrust", sparkel og lakk, eller må man sandblåse for å bli kvitt gravrusten?
  9. Noen som har prøvd Biltemas "proffe" sprøyte med overliggende kopp? Prøve denne, men fikk problem med at lakken begjynnte å dryppe fra dysa som førte til dråper i lakken. Dette var grunning. Har jeg stillt inn sprøyta feil, har jeg blandet for mye tynner i eller er sprøyta ubruklig? Til ett annet spørsmål: Skal lakke en hel bil som har noen flekker her og der med overflaterust. Er det nok å slipe blankt der det er rust for så å bruke en slik hvit melk som blir blå der det er rust og deretter grunne? Vil dette holde rusten unna? Har tokomponent grunning og lakk. Takker for svar! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår