Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sååå mye bedre med de gamle baklyktene!

 

Har alltid synes de klare passet bilen så godt, men det hadde kanskje noe med at den ikke var ferdig sist jeg så bilder av de oransje? Det ble fett, ja.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan satt bilen på veien da?

 

Det kan kanskje jeg svare på..

 

Den satt VELDIG godt! Kjørte fra meg i langsvingen pga. stivheten på bilen. Jeg følte at jeg var på 2 hjul og vel så det, mens det ikke var krenging i det hele tatt på bilen til ekkoj. :)

 

Rundetidene ble vel ca. ganske like. :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kansje jeg får kjeft for dette.. men jeg likte den bedre med klare lykter. så mye mere spes ut. sorri ass. men dette er min meining. det ser jussom litt mere "slitt" ut med de gamle lyktene.

 

Prøv å matt dem ned litt og legg på klar lakk på de gamle. og se om de Friskere utblah

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heleheten når man bygger old school, så er det soleklart orginal lamper som teller..

 

men som ekkoj selv sa tidligere så skulle bilen få et "new"look i samme slengen, og klarglass blei absolutt ikke feil der.

personlig syns jeg klarglass gjorde at bilen dro seg litt i en egen retning

dog ref til ekkoj etter sytinga mi i kveld: HELLO... 4 skruer og lampene er byttet.. "variasjon folkens" ;)

 

Ekkoj, tøft at du tør "bruke" bilen etter alt arbeid.. blah (nærmeste jeg kom baaaaa)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje jeg svare på..

 

Den satt VELDIG godt! Kjørte fra meg i langsvingen pga. stivheten på bilen. Jeg følte at jeg var på 2 hjul og vel så det, mens det ikke var krenging i det hele tatt på bilen til ekkoj. :)

 

Rundetidene ble vel ca. ganske like. :)

 

hehe.. kunne tenke meg at den var passe stiv ja :) Har jo blitt brukt noen kroner under skjørtet her så.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen din dørhåndtak med innover-mekanisme istedenfor nedover? Siden den er så gammel.

Har et sett kromhåndtak som er strøkne du kan få for en 500-lapp. Kan ordne bilder og sånt.

Er jo et must på bilen din ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OHhh.. What a day....

 

Den starta egentlig igår da jeg parkerte bilen. Da lak den nemlig vann... Orka ikke se på det da fordi det var så mørkt.

 

Så, first thing this morning var jeg ute og så over litt.. det hadde tilsynelatende lekket fra vannpumpa der den ligger mot blokka. Dette kunne i og for seg være logisk da boltene til vannpumpa var helt løse :P

 

Vel, stramma dem og satte kursen til Dekkcompaniet hvor jeg tenkte jeg skulle se mer på det, og evt hive på litt mer pakningsguffe.

 

I det jeg svinger ut på Bygdøy alle får jeg en Polis-vito bak meg... Og i bunn av B.A. finner han det for godt å stoppe meg...

 

"Grunnen til at jeg stopper deg er at du er ekstremt lav" sa han idet jeg så at det svirra med politihøgskole studenter rundt einseren... Shit... dette går aldri bra tenkte jeg idet han spurte etter vognkort og førerkort og jeg kom på at Sistnevnte lå jo hjemme i en annen bukse.....

 

Men, et hele gikk overraskende fint. Kommer visstnok til å få et brev fra BT om visning av bilen for godkjenning av gewinden, hvilket burde gå fint så fort jeg får TüV papirene fra FK :)

 

anyway.. Kom meg til dekkcompaniet og bilen lakk fremdeles vann :(

 

La på pakningsguffe og fyra opp... Bilen lakk fremdeles vann :(

 

Fant ut at en av slangene til vannpumpa hadde en liten sprekk i seg.. tok en snarvei og kappa av den biten som var sprekt og heiv dritten sammen igjen.

 

Så skulle vi jo til rudskogen og kjøre litt så jeg skulle hjem og hente hjelm og greier... kom meg ca 1 km før nåla for varme stod faretruende langt opp...

 

Stoppa i veikanten (noen som igrunn ikke var så lurt... se bilde under) og så at slangen jeg hadde festa på hadde sprekt igjen :(

 

Heldigvis kom det kjentfolk forbi og fikk kjørt meg til en ressursgarasje hvor jeg fikk tak i en ny slange... PUh...problem solved.. Rudskogen neste...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen din dørhåndtak med innover-mekanisme istedenfor nedover? Siden den er så gammel.

Har et sett kromhåndtak som er strøkne du kan få for en 500-lapp. Kan ordne bilder og sånt.

Er jo et must på bilen din ;)

 

Den er en 78-modell, så den har de nyere låsekassene. De gamle var det slutt på da modellår 1977 gikk over i historien. Men 78-modellen har fremdeles de gamle henglsene.....

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår