Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk sammen bilen igjen idag... Ble litt sent for å reise ned på Rudskogen ikveld, men ny sjanse med NSK-kjøring imorra. Får se om det ikke blir kjøring på meg da..

 

Golf_2508.sized.jpg

 

Lista med utbyttede deler endte på

 

2X dekk

nytt fjærbeinslager

2X nyehjullagre

1X nytt drivledd

1X ny skjerm

 

Pluss litt småfiks og lakking seff

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banekjøring idag og gitt... Gikk crap.. bilen er ikke helt samarbeidsvillig... Mer om det senere..

 

Her er en liten videosnutt fra bilmekanikertreffet sist helg i allefall.. Ble litt ivrig i Moviemaker, så jeg fylte på med litt mer, men men..

 

http://vagner.jeje.je/filmer/joachim.naess/78vwGolfMk1.wmv

 

Høyreklikk, lagre som, 53 mb

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic: Var du i Lommedalen i helga?. mener jeg så en 1'er med breie felger, grønn med en annen frontskjerm:)

 

Stemmer nok det, Jeg var og besøkte Smallboy en tur hjemme før vi kjørte bilen ned på Dekkcompaniet hvor jeg er så heldig å få låne litt plass til å skru sammen bilen.

 

Hadde noen ekle vibrasjoner fra drivverket foran på rudskogen på lørdag, så jeg må ta ting fra hverandre igjen og undersøke litt...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd litt med bilen siden sist da..

 

Fått rivd fra hverandre ting og bytta ytre driveledd på venstresida da dette var noe løent...

 

Bilen har også fått seg 4 nye Yokohama A539 fra Dekk Companiet til knallpris. Yokohamaene sitter som juling på bane, men med mitt camberoppsett slites de relativt kjapt... (Tipper de har holdt ca 3000 km :p)

 

Jeg har også fått montert litt målere i et panel fra TMTuning og satt det der stereoanlegget skulle sitte.. Da fikk jeg dekket opp det fæle hullet som var der, samt får litt bedre oversikt over vitale ting og tang når jeg herjer på bane...

 

Golf_2516.sized.jpg

 

Og idag kom Showplatene mine fra http://www.dubmeister.co.uk

 

Golf_2522.sized.jpg

 

Bare litt modding av custom "inspection marks" nå, så er jeg i mål.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spør hva du har gjort av modifikasjoner med karoseriet, siden du driver å kjører på bane! ?

 

Jeg kan ikke ta vanlige svinger uten at det subber foran og bak!

 

Jeg subber også litt på bane, men det er minimalt.

Jeg har gjort relativt mye for å ikke subbe.

 

Valsa hjulbuer hele veien rundt feks. Kjører også ganske hissig camber både foran og bak.

For å få til dette foran måtte jeg fjerne hjelpefjæra på gewinden.

 

Det jeg sliter mest med nå er at drivakslene subber oppi rammevangene...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk rett og slett ikke til å valse bak ? Hvordan er trikset der ??

 

Har samme problemet, drivakslene tar oppi i kvasse humper og dårlige veier, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det :!

 

 

Hmm, jeg synes nå det var lettere å valse bak jeg da... Ihvertfall å få det pent.. Men, falsen i hjulbuen kan være litt lei å få bøy i begynnelsen.. Om du er forsiktig kan du hjelpe til litt med hammer først for å få den bøyd... Deretter er det bare å trekke det du kan med valsa...

 

Angående drivakslene må du kappe ut litt av rammevangen og sveise inn en bit for å stive av igjen

 

Står litt om det tidligere i tråden her, søk og du vil finne.. Bare pass på å kapp ut litt lenger foran enn det jeg gjorde.. Jeg kappa nemlig for langt bak, og derfor subber det hos meg.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A539 dekkene er helt greie de.. Funker bra til gata, men skulle jeg brukt bilen på bane som du gjør ville jeg valgt A048R. Hadde begge på minien og det kan ikke sammenlignes på veggrep.. Men R dekkene slites ved normal kjøring etter ca 5000..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår