Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå... Siden sist har bilen vært tur/retur schafflund i tyskland. Turen gikk knirkefritt bortsett fra at jeg mista 5-gir idet vi passerte bundesgrens i tyskland..

Heldigvis tok bilen til vett og fant det igjen på en rasteplass kort tid etter.

 

Jeg har også fått bytta et styrestag som hadde sett sine bedre dager etter uhellet på rudskogen samt bytta nok et hjullager.

 

Har også vært en tur på gardermoen på autoslalom samt i Drammen på streetmeet.

 

Hvis alt går bra nå, så skal jeg "bruke opp" bilen på rudskogen imorgen før bilen tar seg en pause for sesongen

 

sorry ot! men skal jeg og Jo komme til deg på fredag?

 

Ja, sa jeg ikke det da ;) Bare å ta med drikke og møte opp ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var årets siste banekjøring for mitt vedkommende unnagjort... bilen fungerte utmerket og således klarte jeg ikke å bruke den opp :P

 

Stoppa innom to hyggelige karer i spydeberg på vei hjem, og endte opp med å kjøpe denne :)

 

Rustfri2.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du trodde du var kurert for Einsersyken ;)

 

Nei nei.. var en som fortalte meg at Drivledd-medisinene bare var placebo, så...

 

Kommer vel egen tråd om "ny"bilen om litt kjenner jeg meg selv rett :P

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det å gjennomføre planene du nevnte(hysjhysj)?

 

absolutt... med et par ekstra "touches"... Har liggi mange netter og tenkt på denne ;) Nesten alle detaljene er på plass... :D

 

Egen tråd her:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=138493

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så bra.. kjørte det remmer og tøy holdt igår på bane...

 

Og idag.. i pent pådrag i tredjegir nedover Bygdøy alle hva skjer da? Jo, DA ryker det et drivledd :P

 

Smallboy kom og taua meg til Dekkcompaniet og jeg fikk tak på et speller nytt driveldd fra vårt kjære bilvarehus 'illtema som ligger oppg gata..

 

Så da er bilen frisk igjen :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Bilde av bakovervrengt forhjul) <- det der er jo sånne vinkler drift(fun)gutta etterstreber. Hva er modsa? :D

 

Justeringssak? (Bilde) - jeg har sett etter det på flere bilder; det ser for meg ut som at døra burde heises bittelitt, og kromlista litt mer.

 

Ang, gærne vinkler på bærebrua vs bumpsteer og andre uheldigheter.. Det finnes vel ikke slike å få til Einzer? Jeg sliter med det samme på pickupen min, så har spekulert om jeg skulle "finne opp" et par slike selv. Forøvrig må jeg bytte drivknuter annethvert år ser det ut som.

EDIT: Fant en bedre forklaring her. Jeg liker kokt ris også, så da ble det slik.

 

Hva er standardslitasje på ekstremsenka golfer? Ymse forstilling, drivlinje etc.. Bunnpanne er vi jo enige i at kjøpes i ti-pakninger.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Idag fikk jeg en urovekkende tlf fra moder'n... "Har du vært ute og kjørt Golf idag?"

 

Nei, det hadde jeg jo ikke så jeg sa det... "Da tror politet at bilen din er stjålet"

 

WTF liksom.... " Ja politet ringte og har funnet den på Steinskogen" OHH NOOO tenkte jeg... Steinskogen er et parti med ganske inspirerende svinger som kan være ganske skumle når veien er våt...

 

Så for meg bilen taka og knøvla i en eller annen sving der.... "Er'n hel" spurte jeg mutter'n.... "Noe er knust" hadde politiet sagt....

 

Jeg klikker i vinkel og litt til mens jeg lar det gå litt utover inventaret der jeg er når hun ringer...

 

Smallboy og jeg hiver oss i bilen og reiser opp for å se etter bilen...

 

Vi finner den pent rygga inn (?!!?) på en gangvei ved en kirkegård like ved Godthaab for de som er kjent i Bærum...

 

Hopper ut av bilen til Smaalboy og inspiserer bilen... ALT VAR HELT!!

 

(Greit, de har knerta dørlåsen, bøyd rattet, knekt rattlåsen og bulka en skjerm såvidt)

 

Så, det må jeg si.. er ikke hver dag polisen ringer og sier de har funnet bilen din uten at du vet den var stjålet ass....

 

Fikk starta bilen med en skrutrekker og kjørte den til litt tryggere omgivelser hvor vi får inspisere den litt nærmere en annen dag...

 

Bilen har stått i låst garasje på Gullhaug i Bærum en uke uten at jeg har vært innom og titta så jeg vet ikke når den har blitt borte, alt jeg vet er at de har hatt god tid da de har knekt den vanlige rattlåsen, en ektra ratt til pedallås samt vært oppi motorrommet og hekta på coilkabelen igjen.

 

 

Men, selv om jeg har fått igjen bilen, så hadde dem bøffa alt som var inni bilen (Verktøy ++) samt gjort litt skade... Jeg hadde for tiden bare ansvarsforsiking på bilen, så jeg er litt sugen på å finne ut av hvem som står bak ugjerningen...

 

Så, har du noe info om hvem som har "lånt" bilen, sett den i Bærum de siste dagene eller blir tilbudt verktøysett som er merka med lofotengrønn farge, ta kontakt med undertegnede på 93836007 eller politiet på 02800

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fan! Det er andre gangen noen kødder med bilen din? Bra den ble funnet igjen forholdsvis hel i hvertfall..

 

Sånn går det når du har såpass fin bil vet du! He he.. neida, du får begynne å parkere på et sikrere sted!

 

EDIT: leste siste biten av posten din skikkelig.. Noen formening om hvordan de hviste at bilen stod der? Kan man kikke inn i garasjen f.eks? Noen shadye naboer? Tror jeg må gjøre noen heavy-duty anti tyverigreier når min blir ferdig.. Selvskudd eller utsultet kamphund kanskje?

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det er noen som har vær ute etter noe lett omsettelig.. de hadde jo løftet på hattehylla og leita der.uten å ha fått opp bakluka..

 

Det rare her er at den står i låst fellesgarasje, så det må være noen med tilgang til gafrasjen...??

 

På den annen side så står jo porten åpen omm morgenen og på ettermiddagen så alle kan spassere inn.. Men da er det jo masse trafikk der??

 

Men Ja det bor endel shadye mennesker der oppe så jeg tror de har vært ute etter stereo og sånne ting.... haha da ble de skuffa :) kanskje se om det er en cd spiller der først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg en urovekkende tlf fra moder'n... "Har du vært ute og kjørt Golf idag?"

 

Nei, det hadde jeg jo ikke så jeg sa det... "Da tror politet at bilen din er stjålet"

 

WTF liksom.... " Ja politet ringte og har funnet den på Steinskogen" OHH NOOO tenkte jeg... Steinskogen er et parti med ganske inspirerende svinger som kan være ganske skumle når veien er våt...

 

Så for meg bilen taka og knøvla i en eller annen sving der.... "Er'n hel" spurte jeg mutter'n.... "Noe er knust" hadde politiet sagt....

 

Jeg klikker i vinkel og litt til mens jeg lar det gå litt utover inventaret der jeg er når hun ringer...

 

Smallboy og jeg hiver oss i bilen og reiser opp for å se etter bilen...

 

Vi finner den pent rygga inn (?!!?) på en gangvei ved en kirkegård like ved Godthaab for de som er kjent i Bærum...

 

Hopper ut av bilen til Smaalboy og inspiserer bilen... ALT VAR HELT!!

 

(Greit, de har knerta dørlåsen, bøyd rattet, knekt rattlåsen og bulka en skjerm såvidt)

 

Så, det må jeg si.. er ikke hver dag polisen ringer og sier de har funnet bilen din uten at du vet den var stjålet ass....

 

Fikk starta bilen med en skrutrekker og kjørte den til litt tryggere omgivelser hvor vi får inspisere den litt nærmere en annen dag...

 

Bilen har stått i låst garasje på Gullhaug i Bærum en uke uten at jeg har vært innom og titta så jeg vet ikke når den har blitt borte, alt jeg vet er at de har hatt god tid da de har knekt den vanlige rattlåsen, en ektra ratt til pedallås samt vært oppi motorrommet og hekta på coilkabelen igjen.

 

 

Men, selv om jeg har fått igjen bilen, så hadde dem bøffa alt som var inni bilen (Verktøy ++) samt gjort litt skade... Jeg hadde for tiden bare ansvarsforsiking på bilen, så jeg er litt sugen på å finne ut av hvem som står bak ugjerningen...

 

Så, har du noe info om hvem som har "lånt" bilen, sett den i Bærum de siste dagene eller blir tilbudt verktøysett som er merka med lofotengrønn farge, ta kontakt med undertegnede på 93836007 eller politiet på 02800

Så det var det den meldingen din var om.... skjønte ikke noe da jeg fikk den

Bare å kjøre den rett opp på lageret.... plass ordner vi ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår