Gå til innhold

Böhser Onkäl

Bruker
  • Innholdsteller

    1,177
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Böhser Onkäl

  • Bursdag 03/29/1975

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Golf 1

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Akershus

Böhser Onkäl's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Originalt er innfestinga til luftfilterboksen ei forlenging av batteribraketten. Jeg hadde rett og slett bare kappa til to biter flatjern, bolta disse i bunnen på batteribraketten/plata og bøyd de til så du treffer de to tappene på luftfilterboksen. Du må da nødvendigvis borre hull i flatjernet og skaffe deg to gummigjennomføringer så tappene til boksen sitter passe trangt;). Gjennomføringer får du på Tema og i samme slengen kan du kjøpe deg et konisk hullbor som du kan perforere bunnen på luftfilterboksen med:).
  2. Traff på en nydelig, sitrongul 70-talls Alfa Romeo Spider på E6 i går. Det var skøy og førte til mye fin lyd i Nordbytunnelen og Nøstvettunnelen:D. Weber DCOE er fine greier:). Hadde også fornøyelsen av å se en svart og hvit Porsche 916/6 utenfor Statens Vegvesen i Drøbak på fredag. Fullt bur og greier.
  3. Du (med Competitionen) kan bruke helt vanlige ytre og indre lamper som 80 Sedan bruker (rett og slett fordi Competition hadde slike originalt). Disse får man nigelnagelnye fra f.eks. Norsk Bildelsenter, Veng m.fl. Om du bytter ei lampe kan du like gjerne bytte alle, ettersom du kommer til å irritere deg over fargeforskjellen. Endte selv opp med å bytte begge sprederglassene foran etter først å bare ha kjøpt ett nytt glass;).
  4. Samme bakfanger på vanlig 80 og V6 - uavhengig av om det er Avant eller Sedan. Kun andre festebraketter som skiller Avant og Sedan. Om du vil ha noe annet er de originale alternativene S2 eller RS2. Med tanke på produksjonstallene til disse bilene vil jeg påstå at sistnevnte er mest kurant å få tak i (til og med som repro i glassfiber). Merk også at S2/Competition-bakfangeren har andre sidefester enn enklere 80'er har.
  5. Seint ute, men vil benytte sjansen til å takke for (enda) et bra og hyggelig treff med kultivert kjøring fra deltakernes side:). Synd det var blitt så humpete, men blir man litt borskjemt etter å ha kjørt der tidligere i sesongen;).
  6. 2,6 er ikke teknisk dårligere enn en 2,8. Slik jeg ser det er begge to fine alternativ, ettersom det jo er "innpakkinga"/bilen rundt sin tilstand som til syvende og sist er mest interessant. Men etter å ha kjørt begge to i B4 (80 quattro) ender jeg vel opp med å si at 2,6 går dårligere men bruker like mye som 2,8. Dårligere i betydningen at den ikke akser så kjapt og heller ikke er så seig på girene i motbakke. Men ikke dermed sagt at 2,6 går direkte dårlig for det - egentlig bare litt mindre bra enn 2,8, om man skjønner meg riktig:). En annen ting er om man ser på dreiemomentkurva. Den til 2,6 har en fasong som til forveksling minner veldig om en kremtopp;). Alt i alt synes jeg dette er finfine motorer i både C4 og B4, så lenge man har en motor uten de helt store oljelekkasjene. Nå som bilene har begynt å bli så vidt gamle er 2,6 og 2,8 langt på vei å foretrekke kontra 2,3 (som er belemret med siste krampetrekning av KE-Jetronic). I en bruksbil hadde jeg helt fint greid å leve med en 2,6, selv om jeg må si jeg er fornøyd med at det er 2,8 i min.
  7. En tilsynelatende hel og greit bevart Einser-Cabrio GLI sto avskilta i veikanten tvers overfor parkeringa til Frogn VGS da jeg kjørte hjem fra jobb rett over halv 12 i natt. Da jeg kjørte forbi i 11-tida i dag var den flytta inn i veien til parkeringa for de som jobber på bomstasjonen til Oslofjordtunellen. Nå med knust sidevindu og liggende på buken uten hjul. Dersom noen her eier den oppfordrer jeg sterkt til å hente den før helga, for når pøbel, simple tyver og annet laverestående avskum kommer over denne etter mørkets frambrudd blir den i beste fall bare herpa.
  8. Problemet er å få leid en henger med lav nok tillatt totalvekt. Om man skal kjøpe har Ifor Williams og Brian James enaksla hengere med hhv. 1400 og 1300 kg tillatt totalvekt.
  9. Vakker, sølvgrå 02-BMW med smale 13" ATS og gråhåret mann bak rattet sett på Ullerud/Drøbak i dag. Har tidligere sett en hvit 2002 Tii i området også, men denne var ny. Sikkert en av disse "badegjestene";).
  10. Den lever i beste velgående hos et annet VACN-medlem. Sist jeg så den var den helt lik som før (og det er jo et sunnhetstegn):).
  11. Så lenge du ikke løsner bærekulene fra bærearmene skal du ikke trenge firehjulskontroll. Bolten som fester hjullagerhuset til bærekula kan du med fordel kjøpe ny. For det første er mutteren engangs låsemutter og for det andre får man ofte skade på gjengepartiet på bolten når man demonterer. Da er det kjipt å ikke få sammen bilen igjen - som regel etter stengetid;).
  12. Tema har både kalipere og bremsesylindre. Førstnevnte kan du dog med fordel heller kjøpe på Mekonomen, Meca eller Bilextra, ettersom de overhalte kaliperne du får på Tema mer eller mindre ser ut som de du bytter ut under laget med svart maling;). I samme "varvet" hadde jeg også handla inn nipler og kobbernikkelrør og benytta sjansen til å bytte ut rørene i området du skrur. Ofte sitter gamle rør/nipler så hardt i hjulsylinderen bak at man i beste fall bare runder nippelen. I verste fall har røret rusta fast i nippelen og blir da med rundt. Jeg har lært meg at det lønner seg å spare seg ergrelsen først som sist; ha litt mer deler enn strengt tatt nødvendig liggende, så unngår man magesår før fyllte 40 år;). Jeg gir normalt en nippel to forsøk på å løsne. Om det ikke går kapper jeg rett og slett bare røret og bytter det ut. Slik kan man gjøre når Tema har så billige rør/nipler og man allikevel må lufte uansett hva man gjør:).
  13. Om du skal ha original får du dette hos den lokale bilrekvisitaen. Da følger støvkappa med på kjøpet:).
  14. Facelift Cabrio: Enda et. Dessverre har de fleste slike biler mørke farger, så det blir vanskelig å se fangerens utrolig fine design. Det hjelper heller ikke på saken at bilen ikke er lakket helt ned: S2-fanger:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår