Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som ManiaCoupe sier er det litt igjen for å få bilen ferdig. Det mangler litt på justeringer her og der, litt bytte av ledningsnett og annet kjipt.

 

Så bilen er ikke helt ferdig.

 

Alikevel føler jeg det kan være på sin plass og ta en oppsummering av prosjektet.

 

Jeg har lært utrolig mye av å rive bilen fra hverandre og sette den sammen igjen. Jeg stod praktisk talt på bar bakke hva det gjaldt skruing når jeg begynnte, men jaggu fikk jeg det ikke til.

 

Når det er sagt, så hadde aldri einseren rulla eller sett på langt nær så bra ut uten hjelp av folk rundt meg. Det er alltid litt skummelt å nevne navn når man takker for hjelpen i tilfelle man glemmer noen, men here goes.

 

Stooooooooooooor takk til Stian (Smallboy) for sveisehjelp, lån av verksted og allt annet han har hjulpet til med.

 

Nitewlker for hjelp med kobling av ledningsnett og donering av deler.

 

John Arne (Maniacoupe) for hjelp med å få bilen igang samt han og resten av gutta på Die Aller Vaerste med å ha stilt opp med diverse deler i innspurten.

 

Rune Andre (Rakriste) for uvurdelig hjelp med gearkassebytte og tauing.

 

Marius (Kaldblod) som uten å mukke stilte opp på ovennevnte girkassebytte.

 

En stor takk må også rettes til Thomas (DrLaban) og Rolf (Remster) som sammen med De andre gutta i Lørenskog Golfmafia som låner meg plass på verkstedet deres nå.

 

Det er mange andre som også har hjulpet til underveis som fortjener en takk, men jeg regner med at dere veit hvem dere er :P

 

Utover det vil jeg takke alle på forumet her som har holdt motivasjonen oppe underveis :)

 

Hva videre fremgang angår så blir jo en slik bil aldri helt ferdig, så oppdateringer vil vel komme etterhvert, dog ikke med samme hyppighet...

 

Jeg har også blitt oppfordret til å legge ut hva jeg har brukt på bilen. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å si så mye om det, mye fordi jeg ikke har noen intensjoner om å skryte av det. Jeg føler alikevel kan være på sin plass å opplyse om hva et slikt prosjekt faktisk koster.

 

Her er en kort oversikt.

 

Understell ( Senk, foringer, bærearmer pluss diverse) Ca 15000

 

Karroseri og lakk ( Rustdeler, div spray og lakkjobb) Ca 20 000

 

Bremser (nye skiver, klosser, Renovering av Calipere, nye rør og annet snop) ca 5000

 

Diverse Krom (Fangere lister mm) ca 6000

 

Motor, driverk o.l ca 4000

 

Felger og dekk ca 13000

 

Bare på dette kommer vi altså opp i 63000 kr. I tillegg kommer X antall turer på biltema, Møller, veng og andre Sjapper hvor penga har fått egne bein og gå på... Jeg tror ikke jeg tar hardt i om prosjektet med kjøp av bilen så langt har kosta meg 80000++

 

Det skal også nevnes at jeg har sniki til meg rabbatter stort sett overalt jeg har vært, så om jeg skulle kjøpt alt til fullpris ville jeg sikkert vært godt over 100K.

 

Jeg har heller ikke "tatt'n helt ut", dvs, at om jeg skulle hatt en skikkelig showbil kunne jeg lett ha putta 20 k til i bilen

 

 

 

 

Igjen, jeg skriver ikke dette for å skryte, men det er tilsynelatende noen som tror det er gratis å bygge einser..

Det var da så lite jeg gjorde.... men takk

Og tenk at du ikke engang har begynt med motorbygging.... da flyr tusenlappene enda fortere... og enda synes folk det er "ran" å måtte betale 20-30k for en einser som er nylakket og i bra stand :well

Synd man aldri får igjen det man legger ut men man får gode "avdrag" i kjøreglede (Ihvertfall i mine øyne)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Trodde først ikke mine egne øyne, måtte se på nummerskiltet for å kunne tro at det var samme bilen vi så i september..

Helt nydelig, som vanlig! :)

 

Nye skilt? blah

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye skilt? blah

 

Får ikke laget sånne lenger. ;)

 

Tok sykt mange kjørebilder i går, men farta var litt lav, og jeg er litt for dårlig til å ta bilder, så de ble ikke veldig spennende og fartsfylte.. Men det ble da noe! :)

 

DSCF3984.sized.jpg

DSCF3981.sized.jpg

DSCF3876.sized.jpg

DSCF3859.sized.jpg

DSCF3896.sized.jpg

DSCF3908.sized.jpg

DSCF3900.sized.jpg

POSER!

DSCF3915.sized.jpg

DSCF3969.sized.jpg

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har blitt råfin, håper det snart er noe møte med mange enere osv som jeg får med meg, stiller opp med gullet mitt, jeg;)

Og man kan få gamle skilt, så en gammel boble på biltema i bærum i dag, var nesten helt nytt reg.nr som om den er importert eller noe, men det var trykt på gamle skilt med den gamle skriften!

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti rakkern! Drit fin Einser må jeg si!

Alt jeg har å gjøre nå er å skaffe meg en sommerjobb og spare til en Einser! :D

 

Ha en fin helg, håper du kan slenge ut fler bilder av kjerra, utrolig fin bil!

 

Å spare til en einser er ikke så vanskelig. Å få råd til å fikse den opp er mye verre. Husk å ha det i bakhodet når du bestemmer deg for å starte et prosjekt. ;)

 

ToyotaR: Du kunne jo kommet på vårmønstringa hos Die Aller Vaerste. Det var mange trivelige einsere der.

 

DSCF3486.sized.jpg

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra vårmønstringen..

 

 

ekkoj14fp.jpg

 

ekkoj44ju.jpg

 

ekkoj57uz.jpg

 

ekkoj61uq.jpg

 

ekkoj79mo.jpg

 

ekkoj95oe.jpg

 

ekkoj102qj.jpg

 

ekkoj110yo.jpg

 

ekkoj125ar.jpg

 

 

 

Kan forresten legge dem opp i tråden din på Vortex, hvis du vil..

 

 

Har også originalbilder på 1024x768, og 2560x1920, hvis noen vil ha..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Forstår det sånn at du bytta tak-trekket innvending ?

Har kjøpt meg nytt trekk fra england og trenger noen tips ang det, har du noen anbefalinger om hva som bør gjøres eller rett og slett anbefalinger for å gjøre jobben lettere ?

 

Mvh

 

Ole Marius

 

Jeg har ikke satt i nytt nei... Satte inn mitt gamle igjen.. ikke blei det helt strøkent heller.. Så noen ekspert vil jeg ikke kalle meg...

 

Men om jeg skal gi deg noen tips, så måtte det være å ha med deg to kompiser...

 

En som strekker tak, en som limer, og en som sjekker at det blir pent.

 

Husk: Siderutene bak og frontruta må være ute når du gjør jobben...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår