Gå til innhold

Hvem her har mistet lappen grunnet fart?

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

Det er omtrent som meg: Jeg ble nylig tatt med laser i 139 i 90-sone (den tradisjonsrike midtsommerkontrollen på Strynefjellet).

 

Ser her at jeg får 6-9mndr, som stemmer med det politifolkene sa:

http://www.odin.dep.no/sd/norsk/aktuelt/pressesenter/pressem/028001-990791/dok-bn.html

 

Siden det er en del folk med erfaring her, håper jeg noen kan svare på noen spørsmål jeg har:

 

Hvordan er min situasjon sammenlignet med den i 2001 - hva er endret?

Betyr det noe at jeg mistet lappen i 5mndr for ca 2 år siden (pga 120 i 80-sone)?

Stemmer det at maksbeløp for forelegg er 7800kr? (Politiet sa nemlig det)

Er størrelsen på boten inntektsregulert?

Bør jeg regne med å få en betinget fengselstraff?

Betyr en evt. betinget dom(?) at jeg ikke kan reise til f.eks. USA?

Hvor lenge har jeg en evt. betinget dom på rullebladet?

Hvordan er det med prikker - får jeg noen pga dette?

Siden dette er over 6 mndr må jeg kjøre opp, men må jeg ta teoriprøve også?

 

Jepp, det skulle være alt ;)

 

Takk!

 

1. Straffen kan være inntektsregulert ja til tider i det minste

2. Nå veit jeg ikke hvor gammel du er, men om du mista lappen sist i prøveperioden har den starta på ny og du må ta både teori og praksis igjen.

3. Prikker gis bare ved forenklet forelegg.

4. Purken sier du ikke kommer til usa, men folk påstår usa ikke bryr seg om slike filleting siden norge er relativt unike på reaksjonene her.

5. fikk du en betinga dom sist gang så må du vel i fengsel for den i tillegg nå.

6. betyr vel ikke om det er betinga eller ubetinga. Så lenge du har en dom på deg så har du en dom.

7. En dom står hele livet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De tar ikke hensyn til at du er yrkessjåfør. Det stod det i dommen min ihvertfall.

 

Nei, dette ville jo vært helt rart.

 

Den kvelden min røk til, så var det en kamerat av meg, og en taxi sjåfør som mistet lappen. Han taxi mannen ble målt til 95 i 60 sonen. Spiller ingen rolle hvem som kjører egentlig. Treffer men noen i den farten, så hjelper det liksom ingenting om man kjører taxi, eller pizza. Er jo derfor dem vil ha folk til å holde farten nede.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Straffen kan være inntektsregulert ja til tider i det minste

2. Nå veit jeg ikke hvor gammel du er, men om du mista lappen sist i prøveperioden har den starta på ny og du må ta både teori og praksis igjen.

3. Prikker gis bare ved forenklet forelegg.

4. Purken sier du ikke kommer til usa, men folk påstår usa ikke bryr seg om slike filleting siden norge er relativt unike på reaksjonene her.

5. fikk du en betinga dom sist gang så må du vel i fengsel for den i tillegg nå.

6. betyr vel ikke om det er betinga eller ubetinga. Så lenge du har en dom på deg så har du en dom.

7. En dom står hele livet tror jeg.

 

Mange takk!

 

1: Hvor kan jeg finne ut mer om dette? Har Googlet, men ikke funnet noe.

2. Er på oversiden av 30

3. Ok.

4. Ok.

5. Fikk 5 mndr og 6000kr sist, ikke noe annet. Det er ca 2 år siden.

6. Huff.

7. Huff igjen.

 

Flott med informasjon, men jeg er ikke sikker på om jeg er i noe bedre humør nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er en god andel av oss som tydelighvis har fått indratt den rosa plasten på ett eller annet tidspunkt!

 

Meg og en venn ble tatt i snittmåling fra en sivil motorsykkel (så jo han hele veien, men er jo vant med motorsykler som liker og henge seg på..) i 124 i 80 sonen. Skal visstnok kun være en av de i Bergen og han sto på en forlatt tofelts motorvei halv 2 om natten og bare ventet, sikker på han ikke hadde vakt engang..*Fritidsproblemer..* :aug: Var forøvrig tørt, godt belyst og INGEN annen trafikk eller påkjørsfelt..

 

Lappen røyk i 6 mnd for meg, hentet den etter 5 1/2 mnd, slapp og kjøre opp på nytt og seff ingen prikker. 9000 i bot. Vennen min fikk det samme men måtte ta teori og oppkjøring på nytt fordi prøveperioden ikke var over.

 

Heldighvis fått den tilbake for 3 mnd siden:) Tiden går mye fortere med lappen enn uten for å si det sånn!

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar ikke hensyn til at du er yrkessjåfør. Det stod det i dommen min ihvertfall.

 

Stemmer det, sjølen ble huka i laser, midtvinters med tre sommerdekk, et piggdekk uten pigg og utgåtte prøveskilt. Poltikjerringa fyra som faen, og sjølen fyra tilbake. "Æ HAR KJØRT DROSJE I BYEN I TI ÅR, BØR DA FAENMÆ KAINJ Å KJØR BIL DA!". Og poltikjerringa bare: "da bør du kunne bedre." Da skulle du sett sjølen fyra. Slapp unna av en eller annen rar grunn though.

1987 Audi 90 Quattro

1969 Volvo Amazon

Low class, low budget, high octane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt med laser i juni -97.

Ble målt til 179 km/t i 80-sone.

Det ble takstert til 3 år uten lappen,45 dager i buret og 6k i bot.

Selv om jeg beviste at bilen umulig kunne ha gjort mer enn 150 km/t...

Kalles rått parti når det var lille meg mot 5 politifolk. :(

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt med laser i juni -97.

Ble målt til 179 km/t i 80-sone.

Det ble takstert til 3 år uten lappen,45 dager i buret og 6k i bot.

Selv om jeg beviste at bilen umulig kunne ha gjort mer enn 150 km/t...

Kalles rått parti når det var lille meg mot 5 politifolk. :(

 

 

nekta du for d der og da? eller godtok du d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lappen min røyk midtsommers i 2002.

 

snitthastigheten min ble målt til 133 i 90'n.

 

fikk 5 mnd som fotturist og 8K i bot. men etter en samtale med satans innkrevnings sentral så ble det 500,- i mnd.. :D hehe gadd ikke blakke meg for de idiotene.. thumpsup

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde englevakt her forleden

 

Var ute og kjørte med en kammerat, skulle vise ham den nye bilen min, ca 16 timer etter at jeg kom hjem fra tyskland med den. kjørte ut på motorveien ga gass i andre, girte og ga gass i 3 dje.... det jeg ikke viste var at en sivilbil hadde sett meg kjøre ut på motorveien i go fart, hadde klart og snudd og tok opp jakten på meg. Akkuratt da han begynte og ta meg igjen, og skrudde på måleren svingte jeg av motorveien og oppover en 50 sone vei. Han hadde det så travelt med og ta meg igjen at han ikke fikk strukket seg og skrudd av måleren før han skulle inn på 50 veien, da ble snitthastigheten av målingen så lav at det ikke gikk an og få bot. Jeg kjørte der i 50 sonen og ante fred og ingen fare, hadde ikke oppdaga en kar med blålys og sirener (han var ganske langt bak). Dro bilen ut andregiret og opp i 3 dje (da skjønner vel de fleste at det gikk vel kanskje dobbelt så fort som strengt talt fornuftig) før jeg skiftet felt og la meg i køen der. Da plutselig hørte jeg sirenene og så en illsint kar som hoia og vinkte. Da jeg stoppa og gikk ut spurte han om lappen min, jeg, dum som jeg var, spurte om han hadde bevis på noe. Han eksploderte, hvem faen trodde jeg jeg var som spurte han om slikt, jeg hadde bare med og levere over lappen, så jeg gjorde da det. Gikk og satt meg hos ham og så en film, der ser du han tar innpå meg på motorveien, og akkuratt når han sa "starter måling" svingte jeg av motorveien. Antatt fart ca 150 i 90. I 50 sonen måtte han vente for å svinge ut, og akkuratt da han kom inn og hadde meg i sikte så du bilen min føyk av gårde, han trodde jeg prøvde og stikke av, jeg ante ikke at han var der. Han måtte kjøre såpass seriøst på at han ikke fikk trykket på måleknappen da heller, han trodde jo det var biljakt, og du kunne se at han hang dårlig med..... Så, etter en halvtime med fordømming, kjeft, sjellsord og en grundig innføring i hvilken stor idiot jeg egentlig var, innrømte han at han ikke hadde noen som helst bevis på hvilken fart jeg egentlig hadde. Han sa han kunne nok ha sendt filmen til videolab og fått konstatert diverse hastigheter, men det ville blitt så langdryg prosess med rettsaker og diverse, at han trodde det bare ville forsvinne henn. Jeg hadde kjørt såpass aktivt at han ikke hadde noen serlige bevis med hold i. VI avslutta med at han grattulerte meg med ny bil og vi sa begge at vi håpet vi aldri møttes igjen...

 

Eller, jo, jeg fikk en bot for den eneste sikre målingen, 70 i 50 eller noe sånn. Etter det har jeg roa meg veldig, kjører nesten for snilt, er mer glad i lappen en jeg egentlig aner, innså det når jeg satt i sivilbilen og så livet rase....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på jeg også.

Ble tatt i 116 i 60 sone etter en forbikjøring i august i fjord.

18 måneder uten lapp, 16 dager fengsel som ble kortet ned til 14 pga soningskø. Ingen bot.

Driver å skriver en søknad om å få igjen lappen tidligere nå. Syns jeg har vært uten lenge nok nå. 1 år får jammen holde. Får jo ikke gjort jobben min engang :P (IT-Konsulent)

Får se hva dem sier til en søknad da, skader ikke å prøve.

Mvh

 

André Hoff

1986 Saab 900 Turbo (R.I.P)

1989 Nissan Sunny 1.6 SLX (solgt)

1999 Audi A6 1.9 TDI Avant (solgt)

1994 Nissan Sunny 1.6 SR (solgt)

2006 VW Touran 1.9 TDI Exclusive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ingen som nekter når politiet tar lappen eller???????????? :cab

 

da må dem jo avgjøre det innen 3 uker......hvis ikke så må jo lappen gis tilbake. De har lite tid til detta så....stor sjangs for å få tilbake da uten no mer pes.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår