Gå til innhold

Hvem her har mistet lappen grunnet fart?

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

Hvem på forumet her(for noen er det garantert) har noengang mistet lappen grunnet for stor fart?

 

Dere skjønner at jeg er i den situasjonen selv nå, men venter fortsatt på dom(noe jeg har gjort i 2mnd).

 

Så hvis dere her som har mistet lappen grunnet fart være så vennlig og skrive inn det her?

Og helst skrive inn hvor fort, hvor lenge dere ble uten lappen, bot osv.

 

Mvh. Kim Henriksen

 

(Dette gjør jeg fordi jeg vil vite hvor lenge jeg bør regne med og være uten lappen osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde en stor sak på meg da jeg mistet lappen for 2 år siden.

Det var på natten, mørkt, snø/is.

 

Først påsto de 150 i 70, jeg nektet, så 120 i 70, jeg nektet fortsatt,

tilslutt fant de ut at jeg hadde kjørt i 109,2 i 70, dette tok så klart 4 mnd, derfor fikk jeg lappen tilbake.

 

måtte betale 6500 kr i bot.

 

men akkurat når dette skjedde ble jeg og kompisen min satt i håndjærn, ransaking av bilen,leste alle meldinger på mobilen, og ble kjørt på politistasjonen.

 

på toppen av det hele spurte de hvor lenge jeg hadde bodd i norge,

noe som ikke har noe saken å gjøre :fuckme2:

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet den i 50 sonen da. 81km/t. Fikk da 6mnd uten lappen og 9000 i bot

kunne valgt å¨gå i 19 dager i fengselet. Men betalte heller.

Fikk den igjen 7mnd sener pågrunn av at jeg mistet den i prøvetiden. Da ble det jo litt venting og slikt.

 

I følge http://www.paragrafen.no så kan du nok belage deg på å være uten i mellom 25-30mnd og sikkert en liten tur innom murene, har hørt at det skal være som en liten ferie...

 

Fartsgrense 80 km/t: Fart: Tap av førerett:

116 - 120 3 - 5 md.

120 - 130 5 - 8 md.

130 - 140 8 - 13 md.

140 - 150 13 - 19 md.

150 - 160 19 - 25 md.

160 - 170 25 - 30 md.

170 - 180 30 - 36 md.

Over 180 Over 36 md.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet den i 50 sonen da. 81km/t. Fikk da 6mnd uten lappen og 9000 i bot

kunne valgt å¨gå i 19 dager i fengselet. Men betalte heller.

Fikk den igjen 7mnd sener pågrunn av at jeg mistet den i prøvetiden. Da ble det jo litt venting og slikt.

 

I følge http://www.paragrafen.no så kan du nok belage deg på å være uten i mellom 25-30mnd og sikkert en liten tur innom murene, har hørt at det skal være som en liten ferie...

 

Fartsgrense 80 km/t: Fart: Tap av førerett:

116 - 120 3 - 5 md.

120 - 130 5 - 8 md.

130 - 140 8 - 13 md.

140 - 150 13 - 19 md.

150 - 160 19 - 25 md.

160 - 170 25 - 30 md.

170 - 180 30 - 36 md.

Over 180 Over 36 md.

 

Du kan ikke velge om du kan gå i fengsel

 

de krever inn pengene gjennom beslag i lønn og ferie penger.

 

Stod en sak her i BT om en dame som fikk en bot og ville heller ta 2 uker i fengsel enn å betale, hun hadde dårlig råd og tenkte at fengsel ville være en anderledes opplevelse, men fikk forklart at de kan ikke velge

 

men slik det er skrevet i bøtene så virker det som om en har valget men en har da altså overhodet ikke det

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, slutt å gi mos på strekkene gutter (og jenter) Gi flatpedal på svingete vei:) Der er det ikke lett å bruke lasern, og hvis det skulle dukke opp noe mistenkelig i speilet, slipp dem forbi. Den taktikken har jeg hatt siden jeg fikk lappen, og den virker fint.

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, godt og se att andre får bøter her, fikk natt til 14mai en bot for og kjøre forbi på kollektivfeltet fordi en idiot som holdt 40 i 70 sonen som da erget meg opp til og kjøre forbi idioten. Seff måtte jo purken kjøre 1 bil bak meg!

 

Fikk 4200 for og kjøre i kollektiv felt! Faens dritt!

 

Hadde det ikke vært for han idioten som lå 30 under i 70 sonen så hadde jeg hatt bøtteseter nå istedenfor bot angry

 

Fuck you Ragnhild "bil-menister" eller hva hora heter! (er vell hu som har med avgifter og piser og slikt elle?

 

hehe :rolleyes:

 

Noen som kan fortelle meg litt info ang avbetaling på bøter? har hørt att det går ann og betale f.eks. 100kr md. i noen år :titties:

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke velge om du kan gå i fengsel

 

de krever inn pengene gjennom beslag i lønn og ferie penger.

 

Stod en sak her i BT om en dame som fikk en bot og ville heller ta 2 uker i fengsel enn å betale, hun hadde dårlig råd og tenkte at fengsel ville være en anderledes opplevelse, men fikk forklart at de kan ikke velge

 

men slik det er skrevet i bøtene så virker det som om en har valget men en har da altså overhodet ikke det

 

Hm... I brevet virket det som om jeg kunne velge ja. Hvis jeg ikke sendte inn alle de 5 eksemplarene så valgte jeg automatisk fengsel. Det var på det grunnlaget jeg la min påstand.

 

Men tror nok ikke du Excaliburz slipper unna uansett siden du kjørte så fort.

 

Litt offtoppic

Skillz2k: hvor på sotra bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår