Gå til innhold

Hvem her har mistet lappen grunnet fart?

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

Da er dommen kommet!!

 

De regnet faktisk ut etter denne tabellen hvor lenge jeg måtte være uten lappen.

 

Fartsgrense 80 km/t: Fart: Tap av førerett:

116 - 120 3 - 5 md.

120 - 130 5 - 8 md.

130 - 140 8 - 13 md.

140 - 150 13 - 19 md.

150 - 160 19 - 25 md.

160 - 170 25 - 30 md.

170 - 180 30 - 36 md.

Over 180 Over 36 md.

 

Så jeg endte opp med 26 mnd uten lappen(fikk godkjent fra den dagen jeg ble stoppa) og 24 dager ferie(Purken ville ha 26, men fikk dratt fra to dager grunnet tilståelse) og ingen bot(!)...

Og fordi jeg ble tatt dagen i forveien(Tidligere på kvelden) i 106km/t i 80-sona så fikk jeg kjøreforbud i 1 år på førerkortfri motorvogn.

 

Så nå er det kun i underkant av 2 år igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er dommen kommet!!

 

De regnet faktisk ut etter denne tabellen hvor lenge jeg måtte være uten lappen.

 

Fartsgrense 80 km/t: Fart: Tap av førerett:

116 - 120 3 - 5 md.

120 - 130 5 - 8 md.

130 - 140 8 - 13 md.

140 - 150 13 - 19 md.

150 - 160 19 - 25 md.

160 - 170 25 - 30 md.

170 - 180 30 - 36 md.

Over 180 Over 36 md.

 

Så jeg endte opp med 26 mnd uten lappen(fikk godkjent fra den dagen jeg ble stoppa) og 24 dager ferie(Purken ville ha 26, men fikk dratt fra to dager grunnet tilståelse) og ingen bot(!)...

Og fordi jeg ble tatt dagen i forveien(Tidligere på kvelden) i 106km/t i 80-sona så fikk jeg kjøreforbud i 1 år på førerkortfri motorvogn.

 

Så nå er det kun i underkant av 2 år igjen....

 

 

uff, kjipe saker. men da ahr du jo god tid til å skru bil :)

 

må nok roe ned gassen jeg gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

203 km/t med 1.42 promille stjålet bil uten skilter har aldrig hatt lappen! :fingers:

Purken brenne i hxxxxxe :hammer beer

 

og den kommer du ikke til å få på en stund? :rolleyes:

- AUDI 100 quattro

x-BMW 320i m-tech -solgt

x-MB 230E 2.3l -spiker

x-MB 190E 2.0l -spiker

x-Opel Ascona C luxus -spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jail

Jeg mistet den i 50 sonen da. 81km/t. Fikk da 6mnd uten lappen og 9000 i bot

kunne valgt å¨gå i 19 dager i fengselet. Men betalte heller.

Fikk den igjen 7mnd sener pågrunn av at jeg mistet den i prøvetiden. Da ble det jo litt venting og slikt.

 

I følge http://www.paragrafen.no så kan du nok belage deg på å være uten i mellom 25-30mnd og sikkert en liten tur innom murene, har hørt at det skal være som en liten ferie...

 

Fartsgrense 80 km/t: Fart: Tap av førerett:

116 - 120 3 - 5 md.

120 - 130 5 - 8 md.

130 - 140 8 - 13 md.

140 - 150 13 - 19 md.

150 - 160 19 - 25 md.

160 - 170 25 - 30 md.

170 - 180 30 - 36 md.

Over 180 Over 36 md.

 

alle saker behandles individuelt .. :coplight

Jeg hadde 188 km.t i 80 grensen. Det førte til 16 mnd. uten førerkort, som førte til at jeg måtte kjøre opp på nytt.. tok 17 mnd før jeg hadde førerkortet i lomma igjen med klasse CE.

Ingen bot. men 21 dager i fengsel .. :jail (men fengsel i Norge er ren feriekoloni)..

PS: spander på dere den beste advokaten i nærområdet !!! det kan spare deg for mange mnd uten førerkort, og at du heller ikke får Bot !! ..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt i november ifjor. Ganske spesiell historie:

 

Skulle hjem fra jobb klokken 04:30 om natten og kjører en strekning på ca 1km og kjører forbi 3 kamerater. Så kommer det en sivilbil langt bak meg (ca. 200m bak) og han kommer ganske nærme da jeg bremser ned i 50 sonen. Han har på blålysa og jeg stopper. Han sier da at jeg kjørte alt for fort. Påstod han måtte holde 140 i 60 sona for å holde følge. Det ender med at han anmelder meg for 120 i 60 sone. Jeg nekter såklart. Han var alene i bilen, ingen måling. Kun hans syn på speedometeret, han var langt bak. For langt til å egentlig kunne vite min hastighet.

 

Jeg skal i retten slutten av september. Et ÅR etter dette skjedde.

Syntes det er helt utrolig at politi kan ha sånn makt og gjøre slikt. Jeg har innrømt jeg har kjørt for fort, men syntes ikke de kan dømme meg slikt når det er en så tynn grunn. Ingen politijurist som har villet gå ned på farten, så det blir rettsak.

 

Andre meninger på saken?

Alle jeg har snakket med syntes jeg bør gå fri, men det er ikke slik det fungerer. Det flotte norske rettssystemet thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

203 km/t med 1.42 promille stjålet bil uten skilter har aldrig hatt lappen! :fingers:

Purken brenne i hxxxxxe :hammer beer

Forbanna idiot!

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

203 km/t med 1.42 promille stjålet bil uten skilter har aldrig hatt lappen! :fingers:

Purken brenne i hxxxxxe :hammer beer

 

håpa aldri han idioten så gjorde d får hverken lapp eller bil nokon gong! kanskje di kunne kappa høgrefoten av an og, berre for å ver sikker!

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt i november ifjor. Ganske spesiell historie:

 

Skulle hjem fra jobb klokken 04:30 om natten og kjører en strekning på ca 1km og kjører forbi 3 kamerater. Så kommer det en sivilbil langt bak meg (ca. 200m bak) og han kommer ganske nærme da jeg bremser ned i 50 sonen. Han har på blålysa og jeg stopper. Han sier da at jeg kjørte alt for fort. Påstod han måtte holde 140 i 60 sona for å holde følge. Det ender med at han anmelder meg for 120 i 60 sone. Jeg nekter såklart. Han var alene i bilen, ingen måling. Kun hans syn på speedometeret, han var langt bak. For langt til å egentlig kunne vite min hastighet.

 

Jeg skal i retten slutten av september. Et ÅR etter dette skjedde.

Syntes det er helt utrolig at politi kan ha sånn makt og gjøre slikt. Jeg har innrømt jeg har kjørt for fort, men syntes ikke de kan dømme meg slikt når det er en så tynn grunn. Ingen politijurist som har villet gå ned på farten, så det blir rettsak.

 

Andre meninger på saken?

Alle jeg har snakket med syntes jeg bør gå fri, men det er ikke slik det fungerer. Det flotte norske rettssystemet thumpsup

 

uansett så kan ikkje han ta deg for noko så lenge han var aleine i bilen. det må vera to politifolk for å kunna ta deg, eller for at det er bevis nok.

 

Eg blei stoppa av ein sivilbil, etter at eg kjørte forbi han "litt for fort i ei 80 sone. han låg sikkert i 90 eller 100, og eg hadde good fart forbi... blålyset kom på og eg stoppa. han spurte meg om eg hadde det travelt, og sa at han kunne ikkje gi meg noko så lenge han var åleine... men eg lærte av det, i alle fall litt..

 

Eg har hørt at politiet ikkje kunne bruke meir enn 3 eller 6 månadar på behandling av ei slik sak, men det er berre noko eg har høyrt så det er ikkje sikkert det stemer.

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett så kan ikkje han ta deg for noko så lenge han var aleine i bilen. det må vera to politifolk for å kunna ta deg, eller for at det er bevis nok.

 

Eg blei stoppa av ein sivilbil, etter at eg kjørte forbi han "litt for fort i ei 80 sone. han låg sikkert i 90 eller 100, og eg hadde good fart forbi... blålyset kom på og eg stoppa. han spurte meg om eg hadde det travelt, og sa at han kunne ikkje gi meg noko så lenge han var åleine... men eg lærte av det, i alle fall litt..

 

Eg har hørt at politiet ikkje kunne bruke meir enn 3 eller 6 månadar på behandling av ei slik sak, men det er berre noko eg har høyrt så det er ikkje sikkert det stemer.

 

Det er akkurat det han kan. Trenger ikke være mere enn en politimann i bilen. Jeg syntes det er helt på tryne. Skal i rettsmøte til fredag for å høre om jeg får igjen lappen inntil saken kommer opp. Men det ser ikke lyst ut. Politijuristen var heller ikke villig til og gå noe ned på farten.. Så det blir rettsak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde 96 i 60 sonen. Fikk 8000,- i bot og 6 måneder uten lappen. Fikk beskjed om at eg skulle få den tilbake, men da eg skulle hente den hos politiet, så fikk eg beskjed om at eg måtte jo ta den opp igjen fordi det var i prøvetiden. Så det gikk fort 2 måneder ekstra til søknad hos politiet, ny teoriprøve, og ventetid på ny oppkjøring. Var faktisk en måned ventetid der eg bor.

 

No holder eg meg stort sett under miste lappen grensa. Fikk en strek i regninga liksom. Betalte 667,- måneden i 12 måneder. Man kan dele opp forelegg i månedsavdrag, men ETT forelegg SKAL nedbetales på 12 måneder.

 

Pass farta folkens. Res på bane.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår