Gå til innhold

Hvem her har mistet lappen grunnet fart?

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får slenge meg på her jeg også da...

 

Mistet lappen sept. 2001 for et gj.snitt på 138,78 km/t i 90-sone. Det ble målt på en strekning på hele 6,7 km.. liten tvil egentlig.. (kremt)

 

Fikk 7 måneder uten lappen, samt 8000,- i bot og 16 dager betinget fengsel. Og prøvetid på 2 år.

 

Fikk igjen lappen etter 5 måneder da jeg søkte om å få den igjen før. Var avhengig av den i jobben. Det ble godkjent. Hadde så lappen i 8 mndr før jeg mistet den igjen (jada... fullt fortjent doh ) Da ble jeg målt i 81,40 km/t i snitt i en 50-sone.. Igjen 5 mndr uten lappen og 8000,- i bot. Dette var i prøvetiden, men det ble aldri noe spørsmål om tidligere straff osv... så jeg slapp heldigvis å sitte inne. :rolleyes:

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro forbi en søndagskjører i 60 sona i ett lite tettsted før Elverum ifjor.

Da vi passerte komenterte venninna mi ,som satt på, at det var jo sabla teit å sitte midt på en plen i en klappstol..joda, der satt det ei dame fra UP med radar.

Blei jo seff huka inn. 91 km/t og da med 2 km/t i rabatt..hehe

Trivelig gammal snut..jeg prøvde jo seff alle mulige slags unnskyldninger, men men var jo bare å signere og overlate rattet til venninna mi det.

Det jeg levde lenge på var at i snuteradioen så ble det sagt at jeg kjørte en sort sportsbil :D Følte meg litt Nightrider da ja...hehehe

Hentet lappen på postkontoret 3 mnd og 1 uke senere. Politi advokaten hadde lagt lappen min med feil utsendingsdato og var skikkelig lei seg, kvinnfolk seff...jeg tok det ikke så tungt jeg da. Hadde skyss til og fra jobb og forøvrig så starter bilen min uten at lappen er med :p

Betaler på bota enda da, 6500 i bot ble det. Kjørte himla pent en stund, men nå har det gått over. Eneste jeg IKKE gjør lengre er å kjøre fort i 60 sona!

Samt at politiet.net fikk en ny kunde :)

 

I Norge er det forbudt med dobbelt straff, ergo du kan IKKE få bot og fengsel samtidig.

Mister du lappen får du ikke prikker. :)

Får du bot får du ikke velge fengsel, det koster Staten for mye, de tar heller spenna rett fra lønningsposen din.

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg fikk 2 år uten lappen, 16 dager i fengsel OG bot tror jeg.. (skal ikke si dette for sikkert) men uansett så var det dobbeltstraff...?

 

Syns jeg han skulle ta igjen for.. Hva kan han tjene?

 

PS: 130 km\t i 60 sona.. :D

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat og jeg ble tatt i gjennomsnitt over 150+ i 80 sona, poltiet visste vi hadde kjørt fortere, men hadde "bare" 150+....

 

Han fikk ikke bot (tror jeg) men 1 år uten lappen og 14 eller 21 dager som snekker... Det var den 17 mai 2004 ja :S

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lovdata.no/all/tl-20050520-028-010.html#54

 

http://www.lovdata.no/all/tl-20050520-028-007.html#32

 

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/all/nl-19650618-004.html#33 <--her står det mest om tap av retten til førerkort. Jeg var ganske sikker på at man ikke kan miste lappen, få bot og betinget fengsel, men jeg får lese meg videre..kjekt å vite :)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er om noe fiskeriegreier, men lovteksten er klar

DOBBELTSTRAFF ER I STRID MED MENNESKERETTIGHETENE

Høyesterett kom 3. mai 2002 til at det var i strid men menneskerettighetene å ilegge en person tilleggsskatt hvis vedkommende var straffet for forholdet. At tilleggsskatt er å anse som straff etter menneskerettighetene er klart fastslått av Høyesterett fra tidligere. I EMK protokoll 7 artikkel 4 er det et forbud mot dobbeltstraff.

 

http://www.lostat.no/Kartellnytt/nov_02/vanvittig.htm artikkel om dobbeltstraff..

men jeg blir ikke noe klokere jeg...er vel ikke meningen det skal være lett å finne frem i lovjungelen..

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er det forbudt med dobbelt straff, ergo du kan IKKE få bot og fengsel samtidig.

Mister du lappen får du ikke prikker. :)

Får du bot får du ikke velge fengsel, det koster Staten for mye, de tar heller spenna rett fra lønningsposen din.

 

Eh, jo det kan du nok ;)

 

Dette går ikke under dobbel straff, og kjenner personlig ett par stykker som har fått begge deler.

 

Det som er tingen er det at man skal ofte ved mindre forseelser ha valget.. Men det får man ikke lov til allikevel og man må bare betale bota.

 

Edit: Skjønner meg ikke på det selv :rolleyes: Men lover og regler er ikke skrevet for at hvermann skal kunne skjønne det tydeligvis, bare masse fancy fremmedord og henvisning til paragrafer :D

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, slutt å gi mos på strekkene gutter (og jenter) Gi flatpedal på svingete vei:) Der er det ikke lett å bruke lasern, og hvis det skulle dukke opp noe mistenkelig i speilet, slipp dem forbi. Den taktikken har jeg hatt siden jeg fikk lappen, og den virker fint.

Samme teknikk bruker jeg etter jeg hadde engelvakt/flaks.. Skulle nedover til byen i halv 12 tia på kvelden, tenkte shitau 60sona er jo ikke så traffikert på natta.. Ga på, så jeg ble tatt igjen, bilen lå ett stykke bak, tenkte ikkeno særlig over det. Så ble lysa bak meg borte, jeg ligger i ca 130kmh og plutselig er det blålys oppi ræva mi.. Stoppa på en busslomme og venta spent, ut kommer det ei skikkelig sinna blond politichick :scared som går bort til bilen, jeg ruller ned vinduet så spørr hu om jeg er helt go i hue, om jeg har drekki.. Så fikk hu førerkortet og vognkortet, går å setter seg i sin bil igjen.. Der sitter jeg igjen i 10min i min bil med klump i halsen og sommerfulger i magan, like før jeg dreit i buksa.. Så kom hu tilbake, ba meg bli med bort i 406'en, så tok jeg alkotest.. Så klappa a meg på skuldra og sa at hu ikke hadde nok grunnlag til å ta meg på.. Etter den episoden har jeg begynt å roe meg ned :)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme teknikk bruker jeg etter jeg hadde engelvakt/flaks.. Skulle nedover til byen i halv 12 tia på kvelden, tenkte shitau 60sona er jo ikke så traffikert på natta.. Ga på, så jeg ble tatt igjen, bilen lå ett stykke bak, tenkte ikkeno særlig over det. Så ble lysa bak meg borte, jeg ligger i ca 130kmh og plutselig er det blålys oppi ræva mi.. Stoppa på en busslomme og venta spent, ut kommer det ei skikkelig sinna blond politichick :scared som går bort til bilen, jeg ruller ned vinduet så spørr hu om jeg er helt go i hue, om jeg har drekki.. Så fikk hu førerkortet og vognkortet, går å setter seg i sin bil igjen.. Der sitter jeg igjen i 10min i min bil med klump i halsen og sommerfulger i magan, like før jeg dreit i buksa.. Så kom hu tilbake, ba meg bli med bort i 406'en, så tok jeg alkotest.. Så klappa a meg på skuldra og sa at hu ikke hadde nok grunnlag til å ta meg på.. Etter den episoden har jeg begynt å roe meg ned :)

MeSs

 

SKAMflaks. Noen heldige sjeler der ute, ja.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fult så flaks jeg:

det er 2 år siden nå, hadde akuratt fått lappen (hatt den i 10 dager)

kjørte en liten tur ut mot noen strender i larvik, gikk fint helt til jeg skulle hjem igjen.

- 113 km/t i 60 sone

- 18 mnd uten lappen anger2

- 14 dager i fengsel :jail

 

men fikk lov å kjøre hjem etterpå.

Purken spurte ikke etter vognkort engag?

syntes det var litt rat jeg da. :coplight

 

Kondolerer Excaliburz

Dont take life too seriuosly,

you never get out alive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Mistet lappen sept. 2001 for et gj.snitt på 138,78 km/t i 90-sone. Det ble målt på en strekning på hele 6,7 km.. liten tvil egentlig.. (kremt)

 

Fikk 7 måneder uten lappen, samt 8000,- i bot og 16 dager betinget fengsel. Og prøvetid på 2 år.

 

Det er omtrent som meg: Jeg ble nylig tatt med laser i 139 i 90-sone (den tradisjonsrike midtsommerkontrollen på Strynefjellet).

 

Ser her at jeg får 6-9mndr, som stemmer med det politifolkene sa:

http://www.odin.dep.no/sd/norsk/aktuelt/pressesenter/pressem/028001-990791/dok-bn.html

 

Siden det er en del folk med erfaring her, håper jeg noen kan svare på noen spørsmål jeg har:

 

Hvordan er min situasjon sammenlignet med den i 2001 - hva er endret?

Betyr det noe at jeg mistet lappen i 5mndr for ca 2 år siden (pga 120 i 80-sone)?

Stemmer det at maksbeløp for forelegg er 7800kr? (Politiet sa nemlig det)

Er størrelsen på boten inntektsregulert?

Bør jeg regne med å få en betinget fengselstraff?

Betyr en evt. betinget dom(?) at jeg ikke kan reise til f.eks. USA?

Hvor lenge har jeg en evt. betinget dom på rullebladet?

Hvordan er det med prikker - får jeg noen pga dette?

Siden dette er over 6 mndr må jeg kjøre opp, men må jeg ta teoriprøve også?

 

Jepp, det skulle være alt ;)

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller politiet seg i henhold til yrkessjafører og fart ? Dvs jeg driver å herjer rundt med pizza bilen om kvelden. Og etter et par timer med rush og helvette må man jo av og til kjøre fra seg litt. Sent på kvelden når det ikke er mange biler ute så er det sjeldent at jeg ligger på fartsgrensen for å si det sånn. Jeg har hørt at politet er "snille" med oss, men vet jo ikke. men jeg gir aldri mye gass hvis det er bil bak meg o.l. Noen som har noen erfaringer med dette?? Vet ihvertfall at de ikke bryr seg om mobil snakk o.l ;)

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller politiet seg i henhold til yrkessjafører og fart ? Dvs jeg driver å herjer rundt med pizza bilen om kvelden. Og etter et par timer med rush og helvette må man jo av og til kjøre fra seg litt. Sent på kvelden når det ikke er mange biler ute så er det sjeldent at jeg ligger på fartsgrensen for å si det sånn. Jeg har hørt at politet er "snille" med oss, men vet jo ikke. men jeg gir aldri mye gass hvis det er bil bak meg o.l. Noen som har noen erfaringer med dette?? Vet ihvertfall at de ikke bryr seg om mobil snakk o.l ;)

 

 

De tar ikke hensyn til at du er yrkessjåfør. Det stod det i dommen min ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår