Gå til innhold

valdemar

Bruker
  • Innholdsteller

    58
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om valdemar

  • Bursdag 05/22/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Golf 2
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • MSN
    valdemar_sweet@hotmail.com
  • Bosted
    Larvik

valdemar's Achievements

  1. Selger Volkswagen golf 2 deler. Har 3 delebiler som plukket deler fra. Mod 1987 til 1988. Dører, panser, bakluke, motor, girkasse, lykter, lednigsnett, dashbord, drivaksl, dynamo, starter, fangere, griller, speil, vinduer og seter. Har en delebil og 2 mototer som ikke er bilde av. Bakpotte, sotede baklykter og frontlykter med kryss er helt nye og ligger i orginal embalasje. Kom med bud på delene. Bilder ligger her -> http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37223336
  2. Det viste seg å være luft mengde måler. Tok ut denne og renset med elektronikk rens og blåst rein. Da gikk den mye bedre.
  3. Hei. Jeg har en 1996 mod Passat 2.0l. Den har begynt å oppføre seg merkelig i det siste. Dvs at jeg merker at jeg har dårlig drag og at det lugger når jeg kjører. Det er en : PASSAT (3A), 2.0 (Ej 16V) Jeg har byttet plugger, fordeler, rotor, tennplugger og coil. Uten at den hjelper. Den fiser litt i eksosen, men dette skulle ikke ha noe å si. Det oppfører seg likt om jeg bare står stille og ruser den. Det virker som om blandingen ikke er helt riktig, for den tenner ikke ordentlig. Dvs at jeg mister litt pådrag. Jeg har testet den på møller og det de fant var sporadisk feil på lamba sone. Noen som har noen gode råd? Jeg må nå bare kjøre med full gass omtrent om det ikke skal lugge.
  4. Her sjer ikke ting fort. Byttet drivaksel, men ikke noe forskjell i dunking. Hvordan vet man om hvilket motorfeste man skal bytte? Ikke lyst til å kjøpe feil. Eller er det slik at det stort sett er det framre som er gåent?
  5. Ja det holder mye lenger en bumper shine. Bumper shine er jo bare et lag som du smører over fangeren. Dette blir fort slitt vekk igjen. Når du bruker varmluft pistol, vil du smelte det ytterste laget (som har blitt grått over årene) og få frem den sorte plastikk fargen igjen. OBS: Ikke ha varmluft pistolen for nærme, eller for lenge på et sted, da vil du få bobler i plastikken. Før varmluft pistolen forsiktig frem og tilbake 15-20 cm fra fangeren.:thumb
  6. Oki. Takker for svar. Da blir det Gasolin sprøyte med 1.4 dyse. :aug:
  7. Ja. Det kan virke som at det er gåent motorfeste. For det høres nesten bare i 1 og 2 gir. Kan dette komme av gåen foring i bærearm også? Skal sjekke den etterpå. Har en drivaksel som er nogenlunde, skal prøve å bytte denne med det samme.
  8. Ingen som kan gi noen råd? Hva med deg BossCat?
  9. Hei. Ønsker å kjøpe meg en lakksprøyte som jeg kan lakkere litt skjermer, små reperasjoner og diverse andre hobby lakkeringer med. Jeg har kikket på 2 sprøyter som jeg syntes er til en overkommelig pris. Jeg snakker ikke om proff sprøyter da jeg ikke har råd til dette. Sprøytene: http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=672 Gasolin sin http://www.metabo.no/metabo/halbstationaere_stationaere/no/no/produkte/fargesproeytepistol/malepistolfb2200hvlp_0901054460.html Tools sin Noen som vet pris på Tools sin? Tenkte på å bruke en av disse til baselakk og klarlakk. Begge har vel 1.4 dyse, mener jeg. Lekte litt med ideen om å kjøpe biltema proff til grunning og til fyller, med 1.7 og 2.0 dyse. Dette er kun til hobbybruk og ikke kom med forslag om sprøyter til over 2000,- +++ Er dette en grei løsning? Ville du valgt noen andre sprøyter i samme prisklasse? Setter pris på linker og priser. PS: vet at det er mange andre tråder om det samme.
  10. Har fått sjekka litt og det virker som det kan være høyre drivknute forran som er gåen. Når jeg prøver å bevege på drivaksel (høyre side) kan jeg flytte den nesten 1 cm fra side til side. Jeg kan rugge på den og da rister det i den. Hører også en svak ristelyd fra drivakselen når jeg lar motoren stå på tomgang. Er det bare drivknuten som har gått eller tror dere jeg må bytte aksel også? Hvordan sjekker jeg om det bare er drivknuten som må byttes? PS: det er ikke lekk i hull i mansjetten. Takker for hjelpende svar.
  11. Hei. Jeg har en 87 mod Golf 1,8 liter bensin. Den har begynt å dunke når jeg slakker av på gassen etter pådrag. Det høres mest ved 2 og 3 gir. Når jeg slipper opp gassen så kan det virke som noe glepper. Tror kanskje det er girkassa som tar kvelden snart, for det er omtrent klin umulig å få den i 5. Kjørte den opp på bukker istad og la merke til at det er en glipe på 5-6 mm fra høyre drivaksel til kassa. Skulle hatt bilder av det, men det begynner å bli mørkt ute. Takker for hjelpfulle svar.
  12. Hei. Hvor mye ville du tatt for en clutch til golf 2? Den er brukt og ikke noe galt med.
  13. Syntes disse er fine ;) Vet det ble flere av den brune, men det er så fin.
  14. Ang låsen i bakdøra di. Du må lukke opp bakluka, på undersida må du åpne det avlange sorte plast-dekselet. Herfra kan du lett dunke ut låsen din med et skrujern. Det høres neste ut som du har noe inni låsen din siden du ikke får nøkkelen ordentlig inni. Sjekk om du kan klare å se noe inne den og om mulig må du bytte den. Ang bakdørene. Siden du har byttet håndtakene, kan det være noe med mekanismen inne i døra som er treg. Evnt noe som er unødvendig i spenn. Har opplevd at vaieren som låser opp døra er litt skev. Trengte bare å rette litt på denne så åpnet døra seg fint igjen. Anbefaler deg å ta av trekket i dørene, gjøres ved å fjerne 2 skruer på hver side og håndtaket samt vindussveiva, for så og se om du kan se om noe ikke helt er i riktig possisjon.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår