Gå til innhold

otis

Bruker
  • Innholdsteller

    571
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om otis

  • Bursdag 04/26/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, kjæresten, data
  • Modell (eks S4)
    GT
  • Biltype (eks Audi)
    Primera
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    Data reperatør
  • Motor (eks 1.6)
    2.0i 16v

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

otis's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Har du tatt en diagnose? Har du skiftet gløderele?
  2. Hvis du ikke finner slakke i noen ting, så er det ikke slakke der. Mulig det er årlige støtdempere? Har 3B topplager til demper?
  3. Håper ikke det er slik at de leser av feilkoder, så finner de en feilkode som er svært gammel, om et verksted har glemt å gjøre jobben sin, og slette feilkoder ved en jobb de har gjort, fordi da får du vel en 1 eller 2 feil pga det, når det egentlig ikke er en feil. Noen som vet noe, eler forstod det?
  4. Om du kjøper en bruktbil for 20.000,- og håper at litt bremseplukk er det du kommer til å skifte på bilen er du i beste fall svært så optimistisk, på kanten til naiv. Tror nok at dere andre allerede er enige om at bruktbiler til rundt 20k er supert, og på ingen en risikosport.
  5. Du risikerer jo svinghjulet ditt da, om det ikke allerede er skiftet. Men, bare kjør på, dog så vil du nok ikke sikkert registrere totalt sett lavere forbruk. Men det avhenger av kjørestil. Mulig du kan se en reduksjon på 0,05 liter per mil i beste fall. Det er jo svært artig med en "ny" motor da!
  6. Hvis forbruket er ditt eneste ankepunkt, så går du for diesel. Men hvor mange kilometer kjører du i løpet av et år da? Om forskjellen er 0,45 liter per mil mot 0,55 liter per mil, så skal du kjøre veldig langt før det evt lønner seg å kjøpe en 1,9 rakler, med dårlig svinghjul og dyser som trenger skifte.
  7. Jeg vet ikke helt om det er bedre for deg på andre siden, med en annen bil enn den du har? Du har såpass lite penger til rådighet, at jeg se for meg et sjansespill uten like. Så ingen anbefaling fra meg.
  8. otis

    Tuning til 520 I

    Sikker på at bilen din er helt frisk da? Hvilket forbruk har den foreløpig?
  9. otis

    Panser til E39

    Ref denne linken, så er det en forskjell ja. Men det kan hende at de passer uansett. Engine hood/mounting parts BMW 5' E39, 520d (M47) ? BMW parts catalog
  10. Du skiftet vel registerreim :) Men når du gjorde dette, så sjekket du vel innstillingen på kammene? Men uansett så vil jeg anta at du merke mer forskjell enn at motoren ruses litt. Den burde vel ha gått dårligere..
  11. Stemmer det, kan også nevne det at det er kun første gangen du slår på lysene at de er trege. Om du har hatt lysene tent og skal dimme ned for andre biler, så er lysene ferdig oppvarmet og er på i løpet av mindre enn ett sekund.
  12. I tillegg til at bilen ikke er ryddet før photoshoot. Men jeg synes bilen ser bra ut i annonsen, lakken er da meget pen, utifra det jeg ser.
  13. Prosjektor er at enten glasset eller lyketehuset er utformet for å styre lyset dit det skal, slik at strølys oppstår, altså da lys utenom der det skal være. Litt unøyaktig. Linser er linser. det produserer 100% korrekt lysbilde, stort sett, og ingen strømlys, som skal være noe nevneverdig plagsomt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår