Gå til innhold

passeliglat

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

passeliglat's Achievements

  1. Hei, nå blir jeg noe gal av problemene med forstillingen på denne bilen. Bilen er en 98 modell som har rulla rundt 340 000. Kjøpte bilen brukt i september og fikk beskjed om at diverse deler i forstilling burde byttes. Etter en stund begynte en masse knirkelyder å dukke opp, så jeg tenkte at det var på tide å bytte disse delene nå iallefall. Bestilte komplett forstillingssett fra 3skruer.no å satte igang. Etter 10 timers slit i den iskalde garasjen var ting på plass. Kjørte så i cirka 3-4 dager uten en eneste knirkelyd eller dunkelyd, før jeg plutselig hørte en stygg lyd; begge! de nedre armene på venstre side hadde løse bolter. Den bakre armen lå praktisk talt på felgkanten. Kjørte maks 50 meter slik før jeg fant ut hva det var. Fikk jekket armen på plass og skrudd til bolten (den fremre armen sto fortsatt i, men bolten var noe løs). Suverent, alt i skjønneste orden. Ja, iallefall i cirka 15 mil til. Nå er problemet: I hver eneste lille ujevnhet i veien er det fare for at jeg hører en ganske kraftig "dunkelyd" fra venstre side/framhjul, det skjer ikke i hver ujevnhet, men rimelig ofte. Kan foringer/kuler ha tatt skade av å "hoppe av" som beskrevet over? Klarer ikke finne noe slark eller løse bolter... Er det verdt å gjøre et forsøk å bytte disse armene igjen eller er det andre ting jeg bør tenke på å sjekke først? Hilsen frustrert
  2. Kan kun mikrobryter byttes eller må hele låsekassa byttes?
  3. Sannsynligvis komfortmodulen, som jo er standard feil på disse. I min 98 mod må jeg tråkke hardt i gulvet foran førersetet for å få kupelyset til å fungere. Var også uten sentrallåser, vindusheiser, el.speil etc en stund da det var på sitt verste med fuktighet ute. Pr nå er det bare kupelys og bagasjeromslås som tuller av og til. Sjekk denne: http://www.headfuzz.co.uk/vw_ccm
  4. Hei, da jeg har vraket bilen er det tid for å kvitte seg med resten også. Ingen fastsatt pris på det meste, men det selges billig! Holder til i Hammerfest. Kan sende pr post mot forskudd av minimum porto. - Linselykter 500 kr eller bud, se vedlegg for bilde - Luftfilterboks - Fjærer foran (helt nye, fra Biltema) - Senkefjærer (helt nye, med papirer) - 1 stk fjærbein bak (helt nytt) - Div. interiørdeler (håndtak, deksler ++) Tror jeg har et ratt (originalt) også liggende, men ikke sikker..
  5. Hei, har en 98 modell 3b med AFN motor (110hk) har problemer med at turboen kan finne på å kutte helt til tider. Opplevd omtrent 5 ganger på 1 måned. Det varierer veldig i hvilken hastighet/rpm den gjør det på, men hovedsaklig når man "gir litt på" ved forbikjøring, akselerasjon når man kommer ut på vei etc, aldri når man daffer i "marsjfart" langs motorveien. Har tatt diagnose som ga følgende resultat på motor: 17978 Motorstyreenhet blokkert (Permanent) 00575 Innsugningsrørtrykk (Periodisk) Noen som kan forklare meg på en grei måte hva disse feilkodene/meldingene betyr, og hva som bør sjekkes i forhold til disse? Edit: Glemte å nevne at det er bare å stoppe/starte bilen igjen så fungerer alt gjerne fint i en uke til. Ingen uvanlige lamper lyser. På forhånd takk.
  6. Dere har rett. Jeg fikk tatt en diagnose som viser at en sensor er ute av drift. Jeg mener å ha lest at feil på ABS enhet kan føre til at diagnose viser feil? Vel, da forsøker jeg å bytte sensor først uansett iallefall så får vi se. Takk for svar. :-)
  7. Ok. Men kan enhet fra 2001 benyttes? Ser modulemaster kommer opp med Bosch 5.3 på 1998, men Bosch 5.3 eller 5.7 på 2001. Sålenge det er en "Bosch 5.3" så kan jeg flytte denne over? Får fatt i en høvelig billig, verdt forsøket før jeg orker så mye annet da tidligere eier mente det var enheten som var defekt.
  8. Hei, har en 98 modell stv der jeg mistenker ABS enheten for å være synderen mtp at ABS-lampen lyser, det er såvidt meg bekjent målt strøm til sensorer etc men alt stopper ved sentral. Spørsmålet mitt er; kan ABS-enhet fra en 2001 modell passe over? Hva må jeg passe på ved kjøp av ny enhet (noen spesielle nummere eller lignende som _må_ stemme overens?). Passer alle overens med hverandre?? Mvh
  9. [ATTACH]40475[/ATTACH] Nettopp kjøpt denne. Resten får bli med tiden (og pengene). Blandt annet skal grillen byttes og fangeren monteres korrekt på så det ser litt bedre ut.
  10. Første gangen startet det med de samme lydene som jeg har nå. Dette ble kjørt med veldig lenge så det gikk deretter over til veldig romling. De samme hyle/hvine lydene begynte på det nye lageret å ble verre og verre, konklusjonen var dårlig hjullager (mekanikerkompis som sjekket dette). Nå er altså lageret byttet igjen og etter 40-50 mil er de samme lydene på tur igjen... navet blir veldig varmt på denne siden. Andre nav er ikke så varme. Hva heter normalt sett den delen lageret er presset inn i da, så får jeg prøve å skifte både den og lager igjen..? Takk
  11. Nuvel, drivknuten/akselen har vært inn og ut 7 ganger (og dratt til med muttertrekker) ifbm et lite prosjekt. Så rullet bilen 10-15k til før lageret gikk første gang. Nå har bilen rullet 40-50 mil på de to neste lagrene som er montert før de lager irriternde lyder igjen. Men jeg skjønner. Om skaden allerede er skjedd (dratt til uten moment) er det bare en ting å gjøre; bytte lager igjen, stramme med riktig moment og håpe på det beste? Kan legge til at lager verkstedet monterte var fra Biltema. Det neste lageret, navet og drivleddet bestilte jeg fra Norsk Bildelsenter. Usikker på merke, men kvaliteten på deler hos de skulle vel ikke være noe å plukke på?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår