Jump to content
Bilforumet.no

SmokingFire

Bruker
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

About SmokingFire

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 01/23/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler, data og airsoft
  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    medarbeider deltid Singel
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    they will come
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Skype
    DC_Smoking
  • Bosted
    Stavanger
  1. Heisann! Jeg har ett problem med min E39, kmstand viser enten 999 999km eller 000 560km, og står helt stilt, den teller ikke videre men veksler mellom disse to. Hva må jeg gjøre for å kunne fikse dette? Kmstand skal være på ca 240k km. Må jeg bytte heler speedo enheten? Bytte en hjerne? Eller går det Ann å stille tilbake kmstand? Jo enklere jo bedre, bare den teller skikkelig igjen! På forhånd takk!!
  2. jeg har eg problem i bilen hvor Kmstand ikke lenger viser sin originale KMstand (ca 240 000) men veksle mellom 999 999km og ca 000 460km... er det en fiks på dette?
  3. jeg var påvei til porsgrunn fra stavanger. liten tid inn i kjøreturen begynte det å tikke fra motor rommet, og like etter det mistet jeg en del motor kraft. jeg stoppet utfor en butikk, og jekket opp bilen og tømte ca 1/4 liter motor olje, brukte lang tid på dette så motoren fikk kjølt seg ned. kjørte litt videre, og fikk motorkraften fort tilbake, så etter å ha kjørt kanskje 10 min til så skjedde det samme om igjen. da stoppet jeg utfor en ubetjent bensinstasjon og lot motoren kjøle i 15 min til. etter det tok det bare enda kortere tid før det kom tap av kraft. jeg kjørte til slutt slik en stund, kom opp en bakke, gassen i bunn, og kommer så vidt opp bakken, kommer over og da dør bilen, ingen ulyd når motoren ga seg. heller ingen ulyder når jeg prøver å starte bilen igjen, den bare skinner og skinner som vanlig. etter å ha fått bilen hjem etter å stå 2 mnd på kvinesdal, bytter jeg ett Relé, og da lager skinningen en litt anderledes lyd fra rett før jeg byttet. lagde en lyd som om den nermet seg å få start. håper det er mye å hente her, spør gjerne etter mer
  4. bunnpanna av motoren da
  5. den var vell litt under minimum om jeg ikke husker feil
  6. haha neida! mener såklart oljetanken! x)
  7. nei har ikke demontert turbo, jeg har hatt ut tennpluggene, sjekket for gnist, sjekket luft innsuget, og dysene. kan for høyt oljenivå hatt mye å si for stempelringene?
  8. vis det er sylinder lekkasje, er dette verd å reparere? bilen kosta meg 36k når jeg kjøpte den
  9. tror den var lavere på alle sylindere
  10. Min 1999 passat B5 1.8T fikk motorstopp for en stund siden, kan det være på grunn av formye olje på tanken? fyllte en dag 2 liter ojle når tanken var nesten tom. har testet via feilsøk uten feil. bensin sprøytes, pluggene tenner, vi hadde målt komprisjon, og viste å være noe mindre enn va som skulle, mekanikeren som hjalp meg mener det er motor havari, mens jeg sitter enda med noe håp, noen som kan hjelpe og forklare? forklarer gjerne i mer detaljer til enkelte vis det trengs! på forhånd takk
  11. eg ser itte lagrings muligheter for biler, eg har 2 stk, en BMW E39 528, og en VW Passat B5. ser itte billige lagrings muligheter, aller helst innendørs. må ver i rogaland området, fåretrukket ca innen en time kjøring fra stavanger/sandes. kan lagres på 2 forkjellige plasser, bare eg får lagra begge. lagres et år då eg ska inn i millitære tidlig januar på førstegangs tjeneste. har du en låve, garasje, lagrings areal etc etc. alt så får plass te en bil egentlig, så svar gjerne her på forumet, på mail eller via SMS. :) Mail: Daniel.ca1994@hotmail.com Tlf: 46469816 holde til på forus
  12. hei, jeg har alltid hatt lyst å eie en E39 helt siden far kjøpte en 520i touring for mange år siden (solgt idag). problemet er at toppen er mulig røket på den jeg ser på. bilen sviver fint også på høyt turtall. bilen er kjørt ca 233k km, grønn, lyst skinn, automatgir, multi. ratt. og soltak i glass. er bilen verd å kjøpe for 30k som den står? følger med alle deler til rep av topp, og 2x 12" sub, sommer og vinterhjul, annonsen stod orginalt på 60k, og dette var lagt ut før toppen røk. kan legge ved annonse om ønskelig. selgeren fortalte va som gikk galt; motoren ble plutselig økt voldsomt i temp, under kjøring, stoppet bilen, kikket under panseret for å se va som gikk galt mens motoren svev, mens han stod der, sa passasjeren at "nå er viseren på rødt" og da slokknet de motoren for at ikke noe mer skulle skje, kan dette også være noe annet?
  13. Hei, jeg har en passat B5 sedan ståenes på kvinesdal med motorstopp. står på et verksted men jeg vil gjerne ha bilen hjem.til stavanger. jeg har en mulig fører og henger tilgjengelig men trenger bil, far har en Ford S-max 2.0 TDCI 140hk 2008. er denne bilen egnet for å kunne trekke en henger på tot.vekt max 1700kg? vil se om jeg får svar nå snart før bilen kommer om ca 4 timer, slik at jeg kan planlegge snarest mulig. takk på forhånd
  14. vis jeg velger å heller takkere enkeltområder som riper og og små kjønnhets feil hva kommer det på da? og om jeg sliper av all rust og evt legger på fylling, så har dem til å lakkere? og va vil det koste meg å bare lakkere den nye frontfangeren?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.