Jump to content
Bilforumet.no

seruka

Bruker
  • Content Count

    84
  • Joined

  • Last visited

About seruka

  • Rank
    Peugeot og VW-owner
  • Birthday 06/06/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    PC, Bowling, slalom, dykking
  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 Turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Dump (skal ut)
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Svolvær
  1. Hei! Jeg hadde for en stund tilbake en 97 Passat 1.8T, og den motoren skal VAG ha kreds for, den hadde registeret til en diesel, og turtallet til en bensin. Dog, VW var ikke langtenkte nok til å lage 3B i 4Motion i spann med 1.8Ten. Mitt spørsmål er da: Hvor mye arbeid er det å putte en 1.8T i en 1.8 4Motion? Det er jo samme motoren, men anna styring og en turbo (og da medfølgende oljerør, vakum osv). Er det noen i Norge som har gjort dette? Ledningsnettene, hvor mye styr blir det med disse? Jeg har stappa en 4AGZE i en AE86 før, men dette er eldre bil, og ikke turbo. Girkassa i en 1.8 4Motion har jeg personlig mine tvil om, er ei kasse fra en A4 1.8TQ noe man kan bruke? Er festene samme, samt aksling og clutch? Eller er kassa fra en 3BG bedre valg? Om jeg gjør noe som dette en gang, så blir det antakeligvis en av modellene med smidd innmat original, for å ha noe å gå på uten å måtte ta for store utgifter i innmat med en gang. En slik bil blir bruksbil med litt futt i, ikke mer enn det, så mer enn 250 hester er ikke vits å ha for min del. Jim
  2. Åh, hadde en AEB i min Passat, nydelig lyd av den :D Innsuget som gjør det, høres ut som, jeg vet ikke, blanding av turbosus og screamerpipe på en måte. Og de har vel originalt Mahle smidde stempel og råder.
  3. Godkjenne aftermarket skilt til veibruk? Skjer ikke. Man får ikke små skilt engang i Norge.
  4. Veil pris: 60.000,- Send bud på SMS eller ring 48 06 97 53, evnt mail jim_tore@oshaug.com Alle SERIØSE bud vurderes, prisen er veiledende, så fyr løs om du er interessert! Mye er gjort med den og/eller byttet: Vannpumpe Oljepumpe Clutch Turbo Toppakning En gåen ventil + tettning Registerreim Servoreim Kamkjede Katalysator Frontrute Senket 45mm Chippet til 196hk Byttet motor - gått KUN 165.000km! Nye lykter, følger med to sett - Angeleyes prosjektor og Devileyes prosjektor (se bilder!) Turbotrykksmåler i A-stolpe Oljetemp. måler i A-stolpe Sportgrill fra KAMEi følger med, kan sette på original om ønskelig. Står anlegg i, kan selge det med om ønskelig: Pioneer 2100UB Cadence Z8000 forsterker, 2-kanals 2 Cadence Ultradrive 12" subber 2 Pioneer 6x9 ukjent modell Står originale stempler og råder i for de som interesserer seg i det, men dette er Mahle stempel og råder, smidde! Det som må gjøres: Bytte lambdasonde - bensinforbruk er høyt nå, faller ned på normalt etter bytte! Dette er lett, koster 2500,- for ny. Bagasjeromslokk - klarlakk mangler noen steder, samt lås er ødelagt. Om det er mer du lurer på så er det bare å ringe, sende SMS eller sende meg en mail. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20159475
  5. Hei! Jeg leter kronisk etter lykter til min Mazda RX7 FC (snart min da :P). Det er som disse http://www.ilovebodykits.com/images/products/p_LHRX793BH.jpg men til FC. Har sett det på en bil i Norge. Skal nemlig senke de litt ned og slenge plexi over, så det blir som vanlige lykter, for popup er nogo for min del :S Noen som har sett disse til salgs en plass? ebay har ikke, men en bil i NORGE har faktisk disse lyktene på, var på autodb, en svart en, kanskje 2 måneder siden
  6. Skal være så frekk at jeg bumper min egen bil jeg :P Ligger så langt bak at den kommer vel aldri fram i lyset igjen. Istedet for å lage ny tråd som sikkert mange gjør...
  7. Selger dessverre bilen min på grunn av kjøp av mindre bil og økonomi. Har påkostet bilen veldig mye, da den var i dårlig stand når jeg fikk den. Cirka pris på alt jeg byttet er 35000,- Det som er byttet er: Vannpumpe Oljepumpe Clutch Turbo Toppakning En gåen ventil + tettning Registerreim Servoreim Kamkjede Katalysator Frontrute Bilen er senket 40-45mm godkjent i vognkortet, er chippet til 196hk av forrige eier. Det ble også skiftet motor i 2000 på bilen, så den er bare gått cirka 160000km! Det er også byttet til lykter med Audis nye DevilEyes-stil parklys. Så bilen er en veldig grei familiebil, samtidig er det et fint utgangspunkt for både ungdomsbil og utstillingsbil, da motoren er særdeles trimbar, siden den har smidde stempler og råder (motorkode AEB). Det eneste som burde fikses er bytte av lambdasonde. Bensinforbruket er høyt nå, men en ny lambdasonde koster 2500,- , eventuelt en brukt fra en vraka bil til under halvparten. Skifte er lett, lambdasonden står rett i motorrommet, og da skal bensinforbruket falle såpass at det er en veldig grei familiebil som lett drar forbi trailere der andre biler ikke hadde hatt krefter nok til å kommer seg forbi før svingen ;) Ellers står det målere i A-stolpen, en turbotrykksmåler og en oljetemperatursmåler. På sistnevnte må en kabel festes før den fungerer, men det skal være ganske lett. Bortsett fra dette og noe småplukk i lakken er det ingenting galt med den, motoren går som en klokke, eller Rolex, da den ikke tikker, den maler :) EU er jo nettopp tatt så her er det bil for en lang tid framover. Det står også noe anlegg i: Pioneer 2100UB (mener jeg den heter) Cadence Z8000 forsterker, 2-kanals (en port er gåen) 2 Cadence Ultradrive 12" subber, ene kobla til bare 2 Pioneer 6x9 ukjent modell, spiller bra, kostet rundt 2000,- , disse står i hatthylla og er koblet på spilleren som bakhøytalere nå, men med en forsterker med flere utganger kan man få litt mer krutt i de. Frontsettet vet jeg ikke om er originalt, men har testet med høy musikk, men ingen skurring eller skraping, så jeg tror forrige eier har byttet disse. Ellers, ring for mer info, annonseselgere er uønsket! Om du bor i nærheten, men ikke nært nok, f.eks. Narvik eller Harstad kan jeg sikkert møte deg på halvveien eller nærmeste tettsted. FINN: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19725673 AUTODB: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=983451;Modified=1258737775 For ENDA mer info kontakt meg på Mobil: 480 69 753 eller epost: jim_tore@oshaug.com
  8. Sitter og leser litt om bilen, og etter å ha sittet i den, sett den på nært hold, så har jeg blitt forelska i den. Har japse nå (Corolla), så vet jeg blir å kjenne meg igjen, og like det for den saks skyld. Men AWDen til Subaru, er det full-time, eller permanent om dere vil, eller er det noe Haldex-liknende drit?
  9. Ventiltikking? Er ikke sikker, er for dårlig kvalitet på lyden desverre. Om du hadde hatt en bedre mic, og hatt den like langt fra motoren hele tiden så hadde vi hørt bedre...
  10. Hvordan får jeg denne slakka, så jeg kan få av reima? Stemplet er UMULIG å få trykt inn
  11. Haha! Bildet av dama di bakgrunnen :D Made my day! Men jævlig fin Galant, synd det ikke er SKIKKELIGE motoraltertnativer. Men så har jo Mitsu Lancer Evo da. Det er jo deres familiebil med motor ala Audi S6 osv
  12. Hva med å øke vedlikeholdet, Hisap? Og samtidig lære mer grundigere på glattkjøringsbanen?
  13. Jeg leter etter bil, max 35000,- som skal ha permanent 4WD, eller låsbar midtdiff med foran bak 40/60 eller 50/50, som audi har. Alt bortsett fra SUV ol. Dvs stasjonsvogn, combi, sedan
  14. seruka

    Blåse ren innsug?

    Etter turbo gikk i fjor så er innsuget blitt fylt med olje. Hvordan blir jeg kvitt all dritten inni innsuget fra turbo til gasspjeld? Trykkluft hjelper ikke, har prøvd 1.3 bar ;)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.