Gå til innhold

Henta meg Golf i dag

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm, voks? Hva slags voks da?

Er kanskje litt feil å si at det er SEIGT, mer mykt / elastisk.

Ville tro noe karroserikit eller noe...

 

Vil fjerne det :P Vil ha ut alt dritt og møkk og starte fra scratch. Men det tar jo eeeevigheter å få ut. Men jeg har jo god tid jeg :rolleyes:

Må også få kjøpt meg en beskyttelsesmaske snart, ellers ender jeg opp som løsemiddelskada.

 

PS: Du har også PM ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, voks? Hva slags voks da?

Er kanskje litt feil å si at det er SEIGT, mer mykt / elastisk.

Ville tro noe karroserikit eller noe...

 

Vil fjerne det :P Vil ha ut alt dritt og møkk og starte fra scratch. Men det tar jo eeeevigheter å få ut. Men jeg har jo god tid jeg :rolleyes:

Må også få kjøpt meg en beskyttelsesmaske snart, ellers ender jeg opp som løsemiddelskada.

 

PS: Du har også PM ;)

 

Like greit å bare la det bli i dørene. Jeg har fjernet en god del av denne dritten i motorrommet på Jettan. Skulle vel egentlig vært sprøyta opp i noen kriker og kroker, men istedet har vedkommende som gjorde dette sølt ned hele motorrommet.

 

Skraper forsiktig bort det værste og gnir vekk resten med litt parafin. Funker fint og gjør godt i hodet drunk

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i dørene også??????????

Hehe...

 

Eneste jeg har sett nå er i krokene forran ved torpedoveggen og sånn, og når jeg "bare" skal fjerne litt her og der, så stopper det jo ingen steder så det ender opp med at jeg fjerner alt, det er jeg sikker på :rolleyes:

Men dørene skal jeg ikke røre...

 

Parafin ja, bruker tynner jeg. Gjør sikkert minst like godt i hodet det ja, hehe. babyhmm?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i dørene også??????????

Hehe...

 

Eneste jeg har sett nå er i krokene forran ved torpedoveggen og sånn, og når jeg "bare" skal fjerne litt her og der, så stopper det jo ingen steder så det ender opp med at jeg fjerner alt, det er jeg sikker på :rolleyes:

Men dørene skal jeg ikke røre...

 

Parafin ja, bruker tynner jeg. Gjør sikkert minst like godt i hodet det ja, hehe. babyhmm?

 

Sorry... Jeg som leste litt for fort. Stod jo foran døra og ikke i døra... Uansett... Det som jeg har dratt ut av min bil skulle nok også vært i krokene foran ved torpedoveggen, men nissen som har hatt jobben med å få det på har vært "noe" raus med guffa. Jeg har fjerna det meste. Er lakk under og bilen blir uansett ikke kjørt mer enn 3-4000 km i året og kun i bra vær så det tåler nok å gå uten dette klinet.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, ble redd nå, hehe. :P

Hva er egentlig guffa, er det karroserikit? Hensikten med dette da?

Tenker da å bruke min kun om sommeren når den er ferdig, så om det er noe ultra-vinter-fukt-beskyttelse kan jeg nok klare meg uten jeg også, men hvis det er kjekt å ha så får jeg vel smøre på igjen etter at jeg har forsikret meg om at alt er fint og rustfritt.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, ble redd nå, hehe. :P

Hva er egentlig guffa, er det karroserikit? Hensikten med dette da?

Tenker da å bruke min kun om sommeren når den er ferdig, så om det er noe ultra-vinter-fukt-beskyttelse kan jeg nok klare meg uten jeg også, men hvis det er kjekt å ha så får jeg vel smøre på igjen etter at jeg har forsikret meg om at alt er fint og rustfritt.

 

Er vel ikke karroserikit. Er noe voks-greier. Regner med at det er der for å beskytte mot rust. Skader sikkert ikke å legge litt på igjen i skjøter og kroker.

 

Btw... Det er noe av det samme greiene i bunnen av dørene også tror jeg. Var ihvertfall det på den forrige Jettan min.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, får se hva jeg orker å fjerne.

Skal iallfal fjerne alt ved gulv og vegger.

 

Hadde jeg hatt god råd skulle jeg frakta den til Heggedal og bada den i syre så den ble ribba til bare stålet. Mener det kosta 8000,-

Men jeg får vel bare ligge i garasjen og skrape i noen måneder til.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jaja, får hive inn en liten oppdatering her da.

Det rusler og går selvom jeg ikke skriver noe her. Er snart ferdig med å rense bilen innvendig... fjerna litt fester og tetta unødvendige hull i motorrommet samt bagasjerommet.

Demontert litt mer etc. Motor er klar for å heises ut.

 

Dessuten kom nettopp postmannen på døra med en pakke... :)

DSC03561.jpg

 

Hva kan det være?

DSC03562.jpg

 

Joda, her var det 2 stk. kromspeil. En runde autosol på disse, og et nytt speilglass i det ene så blir det bra!

DSC03563.jpg

 

Og sånn ser bilen ut innvendig:

DSC03552.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kar i Gjøvik som hadde de liggende.

Trenger litt puss for å de 100% strøkne igjen, men siden bilen restaureres så kan jo speilene også restaureres. Var bare litt opptatt av at de skulle være originale ;)

Ser de har fått steinsprut eller noe, og krommen har flassa av. Men får sende de til forkromming igjen så blir det strøøøkent :D

 

Du får kjøpt reproduksjon på Rabbitparts.com

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår