Gå til innhold

Henta meg Golf i dag

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Hissig" 1.3?

Turbomotor da? Mye kan man regne med å dra ut av den da?

Fordelen er iallfall at jeg slipper å sveise om ene motorfestet ;)

 

Tanken var jo GTI 16V. Med to doble Webere eller noe. Ikke med sprut, da det ser stort og stygt ut i motorrommet.

Men du får overbevise meg da :)

 

Motor er siste prioritet, da jeg satser mer på utseendet og show-look. Men motoren må se bra og clean ut :) At den går godt er jo også fint.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hissig" 1.3?

Turbomotor da? Mye kan man regne med å dra ut av den da?

Fordelen er iallfall at jeg slipper å sveise om ene motorfestet ;)

 

Tanken var jo GTI 16V. Med to doble Webere eller noe. Ikke med sprut, da det ser stort og stygt ut i motorrommet.

Men du får overbevise meg da :)

 

Motor er siste prioritet, da jeg satser mer på utseendet og show-look. Men motoren må se bra og clean ut :) At den går godt er jo også fint.

 

Hva med Lupo/ POLO GTI motor? Den passer i Golf 1,3L fester tror jeg

 

aldri sett den motoren i Golf I før heller. Dare to be different!

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er vel en mulighet. Disse er vel rimelig nye, og dermed ikke rævkjørte og gått milevis?

 

Men i første omgang skal jeg få demontert den, få den 100% rustfri, gjøre litt småtteri på karroseriet også lakke den.

Så begynner demonteringen igjen sombrero

Det gleder jeg meg til iallfall. Blir litt kustom her og der også. Store planer for interiøret også. Blir ikke noe overkill greier, så slapp av, men tror det kan bli bra. :)

 

Fram med vinkelslipern snart ok_dremel.gif

 

Skal tette hull og sånn etter blinklys forran bl.a.

Tenkte å prøve glassfiber til dette, noen meninger om det? Har sett andre har gjort det, og det ser bra ut. Samt at epoxy / resin forsegler og hindrer fuktighet.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var deg jeg sa, i begynnlsen av tråden, at _det_ tar aldri slutt. Og med det mener jeg mekkinga. Var selv oppi samme suppa med einser hehe doh

 

Angående motor, det spørs jo hvor flink du er til å mekke, evt. hvilke ressurser du har. Greit å bygge om til Gti, for det har blitt gjort før, og folk kan svare deg på ting. Men på den andre siden er det fett å ha noen FÅ har. Men er det forsvarlig å ikke minst gjennomførbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skjønner :)

Er jo vanskelig å være original når det gjelder Golf. Men til gjengjeld ser jeg ikke mange Golf mk1 på veien her omkring.

 

Men "alt" er jo prøvd før... GTI 8V, 16V, 1.8T, osv. osv... og VR6 er bare uaktuelt, heh.

Jeg liker derimot 16V med Webere, ser bra ut, høres bra ut og går sansynligvis bra.

Og siden "alt" er brukt før så må man jo etterlate små unike detaljer her og der. Men det kan jo bli vanskelig :)

 

Men jeg kommer ikke til å legge titusenvis av kroner i motoren for å øke effekten litt. Golf er ikke, og kommer aldri til å bli noen racerbil i mine øyne. Bortsett fra enkelte der det blir bygd en REN racerbil... men det skal ikke jeg :)

Derfor havner alle pengene (jeg ikke har) i utseendet på bilen.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerna varmeapparatet nå nettopp, og har noen spørsmål.

Bilen er full av kjølevæske, for jeg var jo ikke helt klar over at det kom til å renne ut men... hehe.

 

I motorrommet fjerna jeg to slanger. Den ene går fra vannrøret eller noe fra blokka, og den andre går ut fra en slange nærmere toppen.

På den ene slangen er det jo "regulatoren" som åpner / lukker for kjølevæske. Jeg kobla disse to slangene sammen nå, så det ikke skulle lekke.

 

Men kan jeg kjøre med bilen da? Eller er det fare for at det spretter opp og spruter og koker og sånn?

Blir bare å kjøre ut maks 100 meter for å stå ute og mekke isteden. Den "ventilen" på slangen er dessuten stengt.

Går det bra?

 

DSC03350.jpg

 

DSC03352.jpg

 

Hjalp godt å få det ut iallfall. Ble litt mindre ledninger og kaos der.

Men, om jeg bestemmer meg for å droppe varmeapparatet når jeg bygger opp bilen igjen, hvordan gjør jeg da med slanger etc. ?

Går kanskje an å få tak i slanger som ikke har "uttaket" for de andre slangene til varmeapparatet. Silikonslanger f.eks? :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dumt av deg å droppe varmeapparatet selv om du i utgangspunktet bare skal bruke bilen om sommeren.

Det er ikke hver dag det er skinnende sol og varmt og blir du overrasket av regn på hjemturen får du det ikke trivelig.

Tenk også på at du kan få duggproblemer i tunneler.

Forøvrig lykke til med prosjektet og si gjerne i fra om du blir lei og vil kvitte deg med bilen

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måkke droppe varmeanlegget d er for dumt. Du kommer sikkert til å trenge det. Dritt med dugg å sånt.Jeg droppa det som var av "varmeanlegg" i bobla. Gadd ikke å bruke flere tusen på å kjøpe nye varmepotter:P Men Den blir kun brukt på pene sommerdager uansett...

Fint prosjekt du har!..Er den fri for rusthull?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

 

Dere har vel et poeng, vi får se :)

Den er NESTEN fri for rusthull. Eneste er to hull i gulvet på passasjersiden, men disse går kun igjennom første laget, så jeg ser ikke bakken. Ikke no problem å fikse. :)

 

DSC03349.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. så lenge man kan sveise går d meste:P

Gidde opp d mk1 prosjekte jeg hadde. Da jeg allerede har 2 "objekter"..hehe

Karosseriet var litt rusta på den (dårlig venstre bakskjerm og litt av kanalen).

Men hadde God motor og kasse. Litt rart å tenke på den kassa som var godt over 400000km og var som ny.

hehe..hvor lang er den girstanga på golfen din?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, VW-kvalitet vettu ;)

Tenkte å tette rusthullene i gulvet med glassfiber muligens. Er stor fare for fuktighet akkurat der, og ved bruk av glassfiber vil det jo isolere mot fuktighet. Må bare få tetta skikkelig.

 

TROR jeg da, er fortsatt bare en tanke. Litt opptatt av rust-faren ved sveising og sånn, da det fort kan ruste igjen. SKal sandblåse, men allikevel.

Får se hva det blir til :)

 

Og girstanga mi er lang :P Vet ikke nøyaktig men.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår