Gå til innhold

Henta meg Golf i dag

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Jau, henta meg en 1983 modell Golf mk1 i dag. Kjøpte den for en utrolig billig penge, og det var en god investering mener jeg.

Den har gått 165.000 km, som er ganske lite syns jeg.

 

Eneste minuset er vel:

- Motoren går dårlig, og ujevnt

- Motoren bråker også veldig, dårlig eksosanlegg / manifold.

- Dørpanelene mangler trekk

- Listene på siden mangler fra forskjermene og bakover

- Kromlista på grill-hjørnene mangler

- En knust frontlykt (Bare litt knust)

- Mangler leppa forran

- Hjemmelaget spylerdyser som spyler feil vei (Har fiksa det nå)

- Mangler en gassdemper på bakluka

 

Men dette er selvsagt bare småting. Bare skaffe deler på hoggern og litt sånn så er den så og si strøken. Fikk også med 4 fondmetal 14" alufelger :D De satt på bak, men får ikke på forran fordi mutterne har rusta fast. Men det ordner seg!

Utapå ser den 98% strøken ut. 100% rustfri, så og si, utvendig. Har enda ikke sjekka under og inni.

 

Har selvsagt noen planer for denne, og noen stikkord er bl.a.

- GTI 16V

- 8x13" ATS Classic (m/ 175/50-13 dekk)

- Ubrukelig lav

- Ny lakk (Mørk grå, tror jeg)

- Clean

 

Noen bilder fra da jeg hentet den. Nye bilder kommer i morgen da det er lyst ute.

DSC02818.jpg DSC02819.jpg DSC02820.jpg

DSC02821.jpg DSC02822.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker :)

Skal kjøpe meg GTI leppe snart, må bare finne en strøken en. Hvis ikke må jeg kjøpe ny.

Så også at panseret var ripa opp ganske mye, håper det går bort ved polering. Så ikke ut som så dype riper så. Hvis ikke blir det nytt panser også.

 

En foreløpig handleliste:

- Gassdempere til bakluke

- Ny frontlykt (Hvis ikke jeg kjøper begge nye)

- Grillhjørner m/ kromlist

- Ny fordeler og tennplugger

- Ny coil

- GTI leppe

- Originalt spyle-system.

- Pyntelistene på siden (Svarte)

 

Og etter det kan jeg vel begynne å tenke på å gjøre klar for lakkering. Blir clean bakluke med "pop-up" funksjon, passat-blinklys (innfelte) i forskjermene, fjerne antenne ++ Og selvsagt grunnarbeidet og sånn da.

 

Også er jeg desperat etter å få senka den forran! Den er jo høy som et fjell, og det irriterer meg hver gang jeg ser det. Bak er den iallfall passe lav, vet ikke hvorfor men, siger vel litt med årene. Men det blir nok vinkelsliperen for å se hvor mye den må senkes... før jeg kjøper et skikkelig Gewinde. Ubrukelig lavt skal det iallfall bli :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Er bare å komme!

 

Nikdev: Kommer til å kjøpe de fra Tyskland via en Norsk webshop:

Dekkonline.com

Lave priser... mye utvalg, selv i den dimensjonen! Både Pirelli, Yokohama, Dunlop, Fulda ++ i 175/50-13 :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeee, fikk den til å gå bedre. Høres ut som det blir litt turtall nå, men den går fortsatt ujevnt og bråker som aldri før. Er nok eksosmanifolden tror jeg. Det røret der den drar ut varmluft (tror jeg) er helt løst, antakeligvis rusta i stykker.

 

Ingen som har en hel og fin manifold til overs?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere me bil da gutt!

Dette var dritt bra, bilen så skikkelig bra ut, å den blir helt sikkert RÅ!

 

syns det der er en ganske fin orginal farge , så en sånn i øyer i går (her jeg bor) me blå/grønn soting å litt småtteri, var stilig den selv om sotinga var litt på kanten etter mine meninger.

 

Har faktisk en helt lik bil i kikkerten selv men den har gått halv parten av den du har kjøpt (men jeg får nok aldri den bilen har siklet etter den de siste 5 åra så....

 

uansett, spent på prosjektet ditt :)

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Synes fargen egentlig er ganske fin jeg også. Skal prøve å vaske den skikkelig og polere, og se hvordan den blir. Men det blir nok en omlakkering uansett. :)

Kjøp deg den du driver å ser på da :) Har den bare gått 80.000 ca. da? Ikke så verst det, hehe.

 

Driver på bakluka nå. Fjerna emblemene, og skal til å fjerne visker og spylerdyse men det er jo så SINNSYKT trangt baki der... men det går vel. Hadde egentlig tenkt å sveise en plate på baksiden av hullene til emblemer og visker etc. men det går vel ikke siden det er så trangt der. Jeg får se når jeg får ut alt :)

Skal også fjerne låsesylinderen og kjøpe "pop-up" åpner.

 

Bilder kommer når det skjer noe spennende. Kommer til å lage en egen prosjekt-tråd når jeg starter på selve prosjektet. Først må jeg fikse alle småfeil og mangler.

Tror kanskje jeg gir opp å få motoren til å gå 100%. Hadde av luftfilterboksen i går, og da var det en slange som hadde ryki som gikk fra en del av luftfilterboksen (ytterst på røret) og til forgasseren, samt noen ledninger som går hit og dit som jeg ikke vet hvor skal. Satser bare på å få ut den motoren, fikse karroseriet klar for lakkering og hive i ny GTI 16V :cool:

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår