Gå til innhold

Henta meg Golf i dag

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror nok jeg går for svarte plastfangere, selvom jeg liker kromfangerne. :) Men det blir mye senk og små hjul, en slags semi-oldskool kanskje.

Innvendig blir det litt mer high-tech, skal ikke avsløre for mye men det blir mye fra nyere Golf. :)

 

Gammel utapå, ny inni.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg går for svarte plastfangere, selvom jeg liker kromfangerne. :) Men det blir mye senk og små hjul, en slags semi-oldskool kanskje.

Innvendig blir det litt mer high-tech, skal ikke avsløre for mye men det blir mye fra nyere Golf. :)

 

Gammel utapå, ny inni.

 

Dette blir fett :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg bilen er kaldstartet og småkjørt den siste tiden, og automatchokene på disse bilene er ikke av de beste. Det er automatchoke på den right? Ta å sjekk ut denne hvis bilen sviver dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det alle sammen :)

 

waagelig: Det er faktisk manuell choke på denne. :) Så det er ikke noe i veien med den. Men jeg får prøve litt til. Gidder ikke påkoste denne motoren så mye da jeg uansett satser på GTI 16V.

 

Men fikk meg nytt batteri og noen tenningsdeler i går.

Også cleana jeg bakluka i går. Skikkelig drittjobb å jobbe igjennom de to "inspeksjonshullene" i luka, men det gikk.

Tanken var å sveise en liten plate på baksiden av hullene å sparkle over, men det er vel umulig å komme til inni der for å sveise.

 

Bilder kommer, skal ned og ta noen nå. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, var ute å tok noen bilder. Tenkte å gjøre noe gøy også, som f.eks å fjerne restene av spylersystemet bak :rolleyes: Men det var så dritkaldt, pluss at det blåser tvers igjennom garasjen, så jeg orka ikke.

 

Det som skal gjøres i nærmeste fremtid er å få sparkla og slipt bakluka, så er iallfall den klar for lakkering. Om alt håp er ute for motoren skal jeg også begynne å demontere mer og sveise igjen alle unødvendige hull til blinklys, antenne ++

 

Fikk også "nye" gassdempere til bakluka i går av Kristoffer (ZtilongZ her på forumet). :hug: Disse er til Golf 2, så de passer ikke rett på.. mulig det går an å få til noe. Fant jo også ut at det ikke er fester til gassdemper på høyre siden av luka. Ikke antydning til det en gang... har det bare vært EN originalt?

 

Uansett, her er noen nyere bilder:

Trykk for større bilder

DSC02855.jpg DSC02884.jpg DSC02885.jpg

DSC02872.jpg DSC02873.jpg DSC02856.jpg

DSC02888.jpg DSC02878.jpg DSC02881.jpg

 

Fler bilder her:

Golf bilder

Så det hadde sniki seg inn et av brodærns Vitara også

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Synes fargen egentlig er ganske fin jeg også. Skal prøve å vaske den skikkelig og polere, og se hvordan den blir. Men det blir nok en omlakkering uansett. :)

Kjøp deg den du driver å ser på da :) Har den bare gått 80.000 ca. da? Ikke så verst det, hehe.

 

Driver på bakluka nå. Fjerna emblemene, og skal til å fjerne visker og spylerdyse men det er jo så SINNSYKT trangt baki der... men det går vel. Hadde egentlig tenkt å sveise en plate på baksiden av hullene til emblemer og visker etc. men det går vel ikke siden det er så trangt der. Jeg får se når jeg får ut alt :)

Skal også fjerne låsesylinderen og kjøpe "pop-up" åpner.

 

Bilder kommer når det skjer noe spennende. Kommer til å lage en egen prosjekt-tråd når jeg starter på selve prosjektet. Først må jeg fikse alle småfeil og mangler.

Tror kanskje jeg gir opp å få motoren til å gå 100%. Hadde av luftfilterboksen i går, og da var det en slange som hadde ryki som gikk fra en del av luftfilterboksen (ytterst på røret) og til forgasseren, samt noen ledninger som går hit og dit som jeg ikke vet hvor skal. Satser bare på å få ut den motoren, fikse karroseriet klar for lakkering og hive i ny GTI 16V :cool:

 

Hei.

 

den har fåt 74 tusen sist jeg så, står avskilta i garasjen til bestefar. 1 eier :)

 

jævli lyst på den bilen, men er litt vanskelig å få kjøpt den :(

 

ja som sagt så er jo fargen skikkelig tøff den da, trengs ikke mye til for å få bilen tøff.

 

lykke til da :D slengt ut mett me bilder.

 

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt usikker her nå... falt litt for denne fargen, for ikke å snakke om felgene!

DSC03854.jpg

 

Dilemma... :(

Ikke at den skal lakkes eller få nye felger på en stund men, jeg hadde jo alt klart med mørkegrå farge og små ATS Classic 8x13 :rolleyes:

De Schmidt felgene fåes i 8x15" som den minste, og det er jo nesten "stort". Men den ser da rimelig lav ut den Golfen der.

 

Jaja, får gjøre ferdig karroseriet og understellet først. Dette tar tid uansett. Greier nok å bestemme meg. Men når jeg bestemmer meg da så skal jeg aldri mer se på Golf-bilder, for da ser jeg bare noe enda tøffere og blir i tvil. Hehe :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg; du får bilen lav nok i massevis med slike Schmidt-Revolution-hjul. Og ja, det er tøft med 13", men du vil slite med å få senka nok så du ikke får glippe mellom skjermer og dekk, selv om du da har 3-4 cm klaring mellom bakken og innfestinga til bærearmene. Kjørte selv med 8X13 RSL med 195/45-13 på Einsern min, men bytta til 8X15 Revo ML (som på bildet, men med lakka stjerne) med 195/45-15 allerede året etter. Når du skal kjøre hver dag blir 13" rett og slett ubrukelig i Norge (untatt om du kjører E6 mellom Mastemyr og Rygge). Jeg gadd ikke mer etter å ha bytta utallige eksosklemmer, et bremserør og to bunnpanner......

Nå som jeg har grenrør til 5 lapper kommer det i alle fall ikke på tale..

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har tenkt tanken om at det kanskje blir litt "idiotisk". Er jo forskjell på ubrukelig lavt og "idiotisk" lavt. hehe :)

Tanken falt også på et par 8x14" Borbet T felger, vet dette er ganske pent. Men jeg digga de polerte Schmidt felgene, og hvis det blir lavt nok så...

 

Har denne da, denne har jo disse felgene, men jeg er ikke sikker på om det er 15" eller 16". Den er litt for høy syns jeg.

i=wMzEzMTQxNnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg

 

Vi får se, vi får se. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har 8X15. Her kan det senkes 2-3 cm rundt om, minst. Om han hadde kjøpt Dunlop-dekk i stedet for Toyo blir det bedre plass og mer strekk, ettersom Toyo (og Conti) har ekstremt rette dekksider. Du må opp i 8,5X15 for at de to dekkmerkene skal se bra ut (og da er de like strekt som Dunlop er på 8";))

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår