Gå til innhold

Golf 6 Kaldstart [SOLVED]

Ranger emnet


Mafa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 2010 Golf 1,6 TDI. Bilen har problemer med kaldstart.

Bilen gløder og  tenner, så stopper den etter 1-2sec. Det er snakk om at jeg må prøve å starte 5-6 ganger før den faktisk går.
Har prøvd diagnose, men fant ingen feil.

Ellers er det ingen problemer med bilen.
Har noen av dere opplevd det samme? eller noen som har tips?

 

[SOLVED]

EGR Ventilen har en lekasje, så motoren kveles av egen eksos.
Løsningen på det er at ventilen må byttes, i følge Møller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør sjekkes hvilken temperatur på motor oppgir når det er kaldt. Det må sjekkes med diagnoseapparat. 

Tempsensor er med på og bestemme drivstoffmengde og hvor lenge det skal glødes blant annet. 

Kan jo og være dårlige glødeplugger. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

+1

Har eksakt samme problem på min Golf Mk6 2010 105hk TDITing jeg har prøvd er nytt drivstoffilter, en flaske med dyserens, gløde gjentatte ganger før start, skifte olje, skifte oljefilter, skifte luftfilter. Ingen av disse tiltakene har utgjort noe forskjell. Jeg må starte bilen ca 10-15 ganger før den til slutt vil gå for egen maskin. Når bilen først har startet går den som ei kule uten noen form for nøling i gassresponsen. Er det -8c starter den på første forsøk uten problem. Ingen feilmeldinger, null nada. Batteriet oppleves som sprekt, men begynner å bli sliten når det er -18c og jeg vrir om nøkkelen gang nummer 15. Jeg har målt motstanden i glødepluggene og kommet frem til at alle glødeplugger har en resistans på 0.5 - 0.8Ω. Gjennomsnittlig drivstofforbruket er 0.45Liter/mila på langkjøring på vintern.

Bilen er inne på verksted as we speak, men de finner ingenting. Verkstedet skal ha bilen i en ukes tid for å prøve et par kaldstarter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens!

Jeg har byttet glødeplugger, tatt diagnose og dyserens selv. Uten noe resultater. Dette er et meget irriterende problem som sliter sikkert veldig både på starter og batteri.
Har bestilt time på møller, men fikk ikke time før om 14 dager.

@fredrikmo Hadde satt pris på om du oppdaterte tråden, når du får svar. Det er sikkert flere med samme problem.

 

Her er en film, av problemet  https://youtu.be/nrauOniRQlo

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.youtube.com/watch?v=49AxSbketSw&ab_channel=KaiFootikum

Fra video:

Now I got it fixed! Does your coolant disappear from time to time? Mine disappeared, at the beginning, I had to pour some coolant in a one or two-month interval. It depended, how aggressively I drove. (on road trips at speed 140km/h I had to pour coolant quite often). In the end (before I got solved) a couple of times per month. In my case there was a micro crack in the upper engine block, coolant got into the first cylinder, it also killed a glow plug, which is quite important in winter for ignition. So the first thing you should try is to check engine compression and are your glow plugs moist, they shouldn't be. If so, consider save some money or sell the car. PS. this case might kill EGR too...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår