Gå til innhold

Dinglevims

Bruker
  • Innholdsteller

    1,419
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Dinglevims

  • Bursdag 11/23/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    XJ V8 3,2 Executive
  • Biltype (eks Audi)
    Jaguar
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Yrke eller sivil status
    Luksusprostituert

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.jettaeinser.com
  • Bosted
    Oslo

Dinglevims's Achievements

  1. Mine foreldre har en 2004 X-trail med diesel. Ikke mye komfort i den, men i løpet av 4 år har de ikke hatt et eneste problem med denne annet enn at det begynner å komme litt rust på en hjulbue bak. Bilen brukes en del på dårlig veier siden til tilbringer en del tid på hytta, men dette ser den ut til å tåle veldig fint.
  2. 2006 VW Passat 2.0TDi 4Motion 140hk selges. Velholdt bil med komplett servicehefte. Se Finnannonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31236143
  3. 237 i Jaguaren og 90 i vinterbilen. Gud som jeg gleder meg til sommer allerede :(
  4. Orginale alufelger til Audi 80 (B4) ønsker kjøpt. Helst i nærheten av Oslo. Kontakt meg på lars@straps.no eller på 95782774
  5. Prøv http://cuoresportivo.no/ Her er det sikkert noen som kan gi deg et godt svar :)
  6. Til min kjennskap (og den er begrenset) sjekker man ikke hjulvinkler på EU. Bare om det er slakke osv i forstillingsdeler og en kontroll om bilen trekker mye til sidene/rattet rister osv ved at man kjører bilen. Hva Toyota gjør med dette på en service vet jeg ikke, men på mine biler har de aldri justert dette på service uten å ta betalt for det i tillegg. Når det gjelder en sensor og en parklyspære så er dette ting man må regne med at ryker på en 10 år gammel bil enten man har hatt den på service eller ikke...
  7. Da vi kun trenger en bil selges denne skjønnheten... 2006 BMW 116i 5-dørs. Bilen har rullet 65000 km og er eu-ok i januar 2011 uten anmerkninger. For mer info se: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26939414 Ring meg gjerne på 957 82 774 eller send en PM hvis det er noe du lurer på :)
  8. Jeg har mye fint å si om Saab 9-5, men driftsikker eller økonomisk er den ikke under noen omstendigheter. Den bruker rundt litern på mila og feil er det nok av. Mye av dette er kostbart også (bensinpumpe, turbo, motorhavarier osv) Mvh en som har hatt en 2001 9-5 2.0T Estate.
  9. Det er det gitt. Savner Jettaene mine jeg også. Skal nok ha en Jettaener igjen senere, men det er litt dumt med to biler når man bor i Oslo uten garasje :( Denne rustgarantien på 30 år er ikke mye verdt. Lakkgarantien er 2 år, men Mercedes tar mye på goodwill. Min 04 modell hadde rust i en dør og i begge hjulbuer bak allerede etter 90 000 km. Dette ble tatt, men jeg måtte betale 30% egenandel da en service var utført et sted som ikke var merkeverksted. Pass på at servicene er fulgt opp skikkelig og finn en bil som er solgt ny i Norge.
  10. Rust finner du på E-klassen også, men jeg har inntrykk av at den er bedre enn C-klasse. Sjekk særlig dører og hjulbuer bak. Jeg har hatt min 211 200 Kompressor siden mars og er egentlig greit fornøyd med bilen. Dog gikk lyset i speedometeret mitt i sommer og da måtte hele instrumentet byttes. Dette var DYRT! Jeg var litt skeptisk til den lille bensinmotoren i en så stor bil, men det fungerer helt fint til normal kjøring. Er du på jakt etter en sprek bil bør du nok finne noe annet først som sist.
  11. Styr for guds skyld unna Saab 9-5 med mindre du liker å bruke penger på å reparere bil. 9-5'en sliter med mye rart og det koster å reparere den. Jeg har selv hatt en 2001 9-5 2.0T et år og til tross for at den ikke hadde rullet mer enn 120 000 km da jeg kjøpte den ble det en svært kostbar affære. Det er også greit å få med at mange av bilene sliter med smøreproblemer som i verste fall kan resultere i motorhavari. Styr unna biler som ikke har vært fulgt opp skikkelig med serice/oljeskift. Så over til det positive! 9-5'en er en kjempefin bil å kjøre og med en chip at du en ganske sprek bil selv med en 2.0T. Mange av de har godt med utstyr også. Hadde det ikke vært for de mange problemene jeg hadde med min hadde jeg gjerne valgt en 2006 eller nyere 9-5 fremfor bilen jeg kjører nå. Ser at trådstarter vurderer Alfa Romeo 156. Jeg har hatt både 156 fra både før og etter facelift og har vært veldig fornøyd med de. Desverre er det ikke allverdens plass i de, men det er en morsom bil som stikker seg litt ut i mengden. Se opp for rust (selv om bilen ser fin ut bør du sjekke den grundig under) og sjekk forstilling. Ser du på en med bensinmotor så pass på at regreim er byttet når den skal.
  12. X-trailen føles riktignok litt "traktor" som du skriver og er kanskje ikke den mest spennende bilen på veien, men til gjengjeld vil jeg tro du får lite trøbbel med en slik. Mine foreldre har en X-trail med diesel (mener å huske det er en 04-modell) De har hatt null trøbbel med denne i løpet av de 2,5 årene de har hatt den. Kun levert bilen på service når den skal ha det. Etter hva jeg har forstått er visst også forbruket og serviceprisene til å leve med.
  13. Til tross for at cab-sessongen så smått er i gang kjenner jeg nå at det er på tide med ny bil. 1998 Audi Cabriolet 1,8 125 hk. 235 000 km. El. vinduer, sentrallås, CD-spiller med MP3. Alu felger med gode sommerdekk (se bildene) stålfelger med orginale kapsler og gode vinterdekk. Vindskjerm følger med noe som gjør det behagelig å kjøre med taket nede selv om temperaturen ute ikke er allverden. Bilen er svært velholdt og man kan på ingen måte se at den har gått 235 000 km. Ny lakk våren 2009 som ser meget bra ut. Interiøret er uten flekker og skader. Til og med sidestøtten på førerstolen er hel og fin. Registerreim og vannpumpe byttet på 226 000 km. Årsavgift er betalt. Eu-kontroll blir utført denne uken og eventuelle feil utbedres. Eneste kjente feil i dag er sprekk i glasset på det ene tåkelyset, 3 cm lang sprekk i bakvindu og død måler for oljetemp i midtkonsoll. Prisantydning 80 000 kr. Send e-post til larskrokeide@hotmail.com eller ring 95782774
  14. Jeg har ingen erfaring med JTD-motoren, men jeg har hatt to 156-er tidligere (1998 1,6TS og 2004 1,8TS) og var veldig fornøyd med de. Bortsettt fra bytte av noen slitne forstillingsdeler hadde jeg ingen problemer med noen av de. En ting du bør være obs på når du ser på 156 er at selv biler som ser fine ut kan være veldig rustne på undersiden. Få bilen opp på en bukk og sjekk den grundig. Når det gjelder Alfa-forum så sving innom http://cuoresportivo.no/ Her får du sikkert et bedre svar på spørsmålene dine. Du kan jo også ta en titt på http://alfa156.net/
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår