Gå til innhold

Harald88

Bruker
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Harald88

  • Bursdag 08/26/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Jobbe
  • Modell (eks S4)
    MX5 Miata
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    IKT Konsulent
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Sola

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Harald88's Achievements

  1. Det virker jo kult. hvorfor vil du endre på det?
  2. Hei. Finner lite om det er mulig å omregistrere fra personbil til varebil? Eller er de "stuck" med hvite skilt? (altså fra hvit til grønt).
  3. Bilen er solgt. Beveger meg til Mazda MX5 delen av forumet.
  4. OK, retferdig nokk. Jeg kommer jo her å spør etter råd, trenger vel ikke å ta den tonen. Det viser seg jo at Toyota er kun topp på service når du skal betale dem. Er ikke like fornøyd me servicen nå i etterkant... Dette er ikke måten man beholder kunder på... Gratis service kommer tilbake og det med større gevinst. Vertfall oftest... Men det er ingen "haste" fikser, da jeg ikke har unormal slitasje på dekke jeg tok av i helgen. Takk for tips å råd. Kansje jeg får et ikke-merke verksted eller naf til åse på hjulene.
  5. Ser for meg poltiet har hørt de fleste unskyldningene. Det beste du kan gjøre er å søke om å få kjøre i arbeids tid, eller jobb relatert. Viss din sjef skriver at det er strengt nødvendig, og han tar ansvar... din beste sjangse... Selv mistet lappen.. Men jeg hadde jo mat som var på vei å bli kald. Da gjelder ingen farts grenser! Lykke til :)
  6. Hei. Min bil, en 2001 Toyota Rav4, var på hovedservice og eu kontroll hos Toyota merke verksted i februar. Dette kostet meg runt 9500,- + leiebil Var også innom på tectyl behandlig som jeg ble anbefalt, til 8100,-. Nå etterkant begynner det å dukke opp små feil, og dyre fikser. Bilen skeiner mot høyre. Dette gjorde den egentlig før service, men ingenting ble gjort. Ble bare bortforklart av Toyota. Tenkte det kunne være dekkene, som er OEM med pigg. Så sjiftet jeg dekk i helgen, men den skeiner forsatt mot høyre. Ble fortalt at dette var for dekkene mine var så breie (245), men for å være sikker kunne de kjøre en dekk instilligns sjekk. Kost ca: 3700,- på min reining... Skal ikke dette bli gjort med Eu kontroll og HOVED service? Så røk en sensor i går kveld, og det gule motor lyset lyste opp som et påske egg. Dette er en oskygen sensor, som koster 3600,- å fikse. Igjen, så tidlig etter service? Siste ting var parkirings lys på venstre side som egentlig slukka få dager etter servicen. Siden jeg ikke er en så aktiv bruker av dette lyset , lot jeg det være til i dag. Kostet meg 151,- for å bytte det. Mitt spørsmål er: Hva kan jeg stille med? Må jeg bare bite i det sure eple, å betale? Har ikke vært bileier mer en noen år, og min 1992 civic var det aldri problemer med. PS! Det er ikke blitt utført noe arbeid (kun park lyset ble byttet), bare utgitt pristilbud fra forhandler.
  7. Er meget fornøyd selv. Mangler wheel capts på de to hjulene på andre siden (et svart hull i mitten da..) men venter på de fra eBay. Sendt i dag. Blir bedre bilder når min nye telefon ankommer. Trolig til helgen.
  8. Nei. Då får en mer "smooth" overgang med giren, viss du har automat. Mindre belastning en med manuell. Og med diesel er det større drivhjul. Så om man ikke clutcher på en orntlig måte (no offence mot AK...) så vil dette belaste driverket.... Dette er hva jeg tenker meg kan forutaske feiel.. ikke noe fakta eller erfaring. Selv kjører jeg en 2001 bensin med manuell. Jeg har hatt noen "dunk" i clutchingen min selv.. (sluppet fortidlig).
  9. Da fikk jeg satt på sommer felgene :). Var innom selvasken også før bildene ble tatt. (Beklager dårlig kvalitet. Er på reserve mobilen SE Xperia X8 ...)
  10. Ikke vær så sikker på at de nevner det. De er griske, og ønske selvfølgelig å slippe en reperasjon på 40 000 om de kan. Men igjen, hvilken bil snakker vi om her?
  11. Ikke skyt meg her, men: Det er vel bare en myte at Skyline er "uregistrerbar" i norge. De nyere GTR er ikke mulig, pga "utslipp per liter" (altså for høyt CO2 utslitt per liter's cylynder). Om du velger 'eldre' skyline så må du bare ha penger nokk til førstegangs registrering å finne et forsikrings selskap som vil ha deg. Men som PW sier, ring statens vegvesen.. :) Eller mail.
  12. ... På papiret har du rett, men i praksiss kjørte du på henne (om jeg leste rett). Men uansett, hvordan gikk det? Håper selvfølgelig på at slike sjåfører ikke får beholde førerkortet :) Vi har trafikkreglene for en grunn!
  13. Virker som Ole er inne på noe. For den nokk luft? Ville ikke kjørt så mye med dem før du finner utav feilen... kan være alvorlig.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår