Jump to content

lokar1

Bruker
  • Posts

    134
  • Joined

  • Last visited

About lokar1

  • Birthday 01/05/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

lokar1's Achievements

Sersjant

Sersjant (3/13)

10

Reputation

  1. Bare for å oppdatere, det var pakning i klem i oljefilterhuset. Får 15 prosent på neste service som plaster på såret. Får vurdere om det er verdt risikoen :P
  2. Oljefilterkoppen/hus til oljefilter er notert, faen så forbanna jeg blir, skulle reise på hytta med den bilen i morgen tidlig, hehe. Vil det være trygt å kjøre tilbake til dem i morgen etter å ha delt ut kjeft, eller kan motor tømmes for olje? Liten update fra under bilen, har sprutet godt:
  3. Yes, i dag var det på tide med EUgodkjenning av min Golf 6 Plus. Samtidig bestilte jeg den såkalte longlife servicen. Alt ble utført hos VWforhandler i Oslo. Bilen kom glatt igjennom uten anmerkninger, og bortsett fra litt rust på forbremser pga lite bruk av bilen var det heller ikke noe å utsette på servicen. Fra verkstedet til garasjen er det ca 3 min med rett asfaltstrekke, og jeg parkerte fornøyd i garasjen vel viten om at alt hadde gått bra. Men, nå i kveld kommer jeg ned, og ser at det er relativt bra med olje som lekker ut under motorrommet. Det lekker ikke fra et spesifikt sted men drypper over et stort område. Åpner motorrommet og ser at det også har sprutet en del olje rundt omkring inne rundt motoren. Må jo seff opp til verkstedet i morgen tidlig for jeg NEKTER å tro at dette er tilfeldig. Har tatt noen bilder fra motorrom, og det er oljesprut ganske høyt opp i motorrommet, rundt selve blokken særlig på høyre side. Jeg vet ikke så mye om motorer, og har rett og slett ikke peiling. Hva kan dette skyldes? Bilder er tatt stående foran motorrommet, der jeg tror det lekker fra er på høyre side av motorblokk så vidt under motordeksel. Fra annen vinkel: Oljesprut i motorrommet: Mer søl: Under bilen etter to timer:
  4. Ja er enig, er en del som er pene. Er i allefall sikker på at jeg ikke kan kjøpe noe som ser FOR sporty ut for det blir rett å slett bare fake på en bil som ikke på noen måte kan se sporty ut, hehe. Men ja, samtidig sikler jeg litt på disse: http://www.ebay.com/itm/4-New-TSW-Wheels-18-Inch-Rims-ZOLDER-silver-18x8-BP-5x112-ET-45-/160802935533?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item25709a12ed&vxp=mtr evnt disse: http://www.velocitymotoring.com/wheels_v709.html I tillegg vurderer jeg å prøve meg på å bytte ut diesel-pottene med en gti-potte. Men hørte en som gjorde dette på en touran måtte kappe i stålet bak fangeren for å få potta til å sitte skikkelig, stemmer dette? Dette ser jo overraskende enkelt ut spør du meg: http://www.myturbodiesel.com/1000q/a6/golf-tdi-gti-muffler-exhaust-swap.htm En litt penere rumpe samt en highlinefront så man får med grøftelysene er i allefall planen. TL3518: takk for gode svar på priser, det blir nok ikke en jobb i Norge hvis det skulle bli gjort nei, tipper de prisene der kan jekkes ganske bra ned hvis man feks titter mot en biltur til Polen eller kommer over en brukt front med deler i orden.
  5. har ikke så mye å skrive siden jeg ikke har halvparten av kunnskapen din, men det er morro å følge tråden. Gamle GTI-er er herlige maskiner :-)
  6. Takk, oppdaterte førstepost pga manglende info, hehe. Har vært i kontakt med de og de skulle få ut 50 hk og 60 nm for 5000kr. Virker jo fristende :-) Vet du noe om de andre spørsmålene mine forresten, da spesielt det om bytte til xenonlys (altså hele lykthuset og ikke bare pære)
  7. At turboen er ulik kunne jeg tenke meg, men girkassen i den nye modellen fra andre halvår 2009 (som jeg har) har 6trinns dsg. Derfor jeg kanskje tenker meg at det er samme som i 140-hestern. Det er jo disse dsg-kassene som fort kan bli slitne av for mye press, derfor jeg spurte. Finnes det steder rundt oslo som er anbefalt og som kan sakene sine? Vil ikke ta sjansen på å installere noe selv, og ønsker noen som kan det til å gjøre det for meg :-)
  8. Heihei alle sammen Har måttet gå til innkjøp av en litt mer praktisk bil med 5 seter, valget endte på en pent brukt golf plus 2009-modell (nye versjonen) med dsg og 110hk. Bilen ser ikke så verst ut rent designmessig men den er jo høy og klumpete i forhold til en vanlig golf. Det er mao ting jeg gjerne ønsker gjøre noe med, så her kommer et par spørsmål. 1) Vet dere om jeg kan få på en mer sporty frontfanger fra vanlig golf uten for mye justeringer, feks en gti? 2) Vet dere om min diesel 2.0 110 hester egentlig er den samme motor/drivkasse som 140-hestern, bare nedtunet, så den lett vil kunne tåle en chip som får opp dampen litt uten at det går for mye utover slitasje? Vet jo at det er tilfelle med mange audimotorer og andre tyske. 3) Plus-modellen ble levert med 18tommere i en jubileumsmodell, hva er deres yndlingsfelger på en golf, gitt at de ikke kan se FOR racing-aktig ut mtp at plus-modellen ikke ser så sporty ut :P 4) som alle andre er jeg keen på xenon, men jeg er ikke villig til å putte xenon inn i halogen-lykter da det både er ulovlig og kan være et helvete å justere riktig så ikke motgående kjøretøy blir blendet ut i skogen. Er det en dyr operasjon å bytte ut lykthus og pærer til xenon-versjon? På forhånd tusen takk for alle svar!
  9. BMW x5 utgår med høye kneløft, alt for hissig på bensinbruken og lite praktiske løsninger. Å kjøpe fra forhandler er sikkert en lur ting, det tar jeg med meg, takk. Hadde dog håpet på litt flere tilbakemeldinger med egne erfaringer etc :)
  10. Har vært innom en del morsomme biler i min tid, alt fra seat cupra til alfa romeo gtv. Men, de glade dager er over, studentlivet er ferdig og jeg må begynne å tenke litt på framtiden, med barn, refinansiering, piss og møkk. Det betyr ikke at jeg ønsker meg en dum el-bil eller annet, jeg er mye i fjellet og trenger også god plass til framtidig familieforøkelse. Kravene er derfor som følger: Firehjulstrekk, men med mulighet for lock på 2 hjul for å spare drivstoff Bakkeklaring Kollisjonsikkerhet Under 100.000 kjørte kilometer Makspris på 300.000 Har pekt meg ut et par kandidater som svarer på kravspec, med mine tanker ved siden av: Nissan x-trail (best offroad, mye bil for pengene, ser ut som en boks) Mitsubishi Outlander (go allround bil, men trenger nest nyeste mod pga safety = høy pris og lite ekstrautstyr) Honda CR-V (sannsynligvis best på vanlig vei, noe dårligere i terreng, men mye bil for pengene) Subaru Forester (Kanskje best kombo av offroad/onroad men må ha nyeste modell pga sikkerhet, noe som gir dyr pris og lite ekstrautstyr) Har droppet rav 4 fordi jeg mener nordmenn er så glade i toyota at de overprises kontra hva man faktisk får igjen for det. Men, jeg trenger deres hjelp! Kom med tips, råd, rykter, nybilfeil, egne erfaringer, tips til andre bilmerker med videre.
  11. hva er egentlig største dekk og felgdimensjon som er mulig på de her uten modifikasjoner?
  12. En av mine yndlingsbiler dette her, skikkelig pent design og i bunn å grunn samme greia som a3/golf så man har nok av deler og slikt hvis noe skulle skje. Prøvde en chippa 1.8v/t med 200 hester før jul og elsket den. Sikkert kjempemorro med firehjulstrekk også, denne skal jeg følge med på :)
  13. lenge siden jeg har sett noe så overkill på styling. Menmen, hvis du er fornøyd så skal jeg holde kjeft.
  14. du KAN ikke ha lest reglene for dette forumet..
  15. en av de mest "bad ass motherfucker" looks, som har blitt lagd på en front i mine øyne. Du ser hun vil ut og sluke asfalt. Me like :win
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy