Gå til innhold

Dump ventil, HOT or NOT?

Ranger emnet


clone baby

Dump ventil, Hot or Not?  

270 stemmer

  1. 1. Dump ventil, Hot or Not?

    • Hot
      206
    • Not
      64


Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Dump er ett must. Ikke bare for lyden, men også for funksjon.

 

Men det gjelder å stille den inn skikkelig. Og i tilegg ha turbotrykk over standard.

 

0,7 bar trykk, med slapp dump (wosh!!) er bare dumt. Bedre å ha en resirkulerende på standard bil.

 

På min 12A turbo (1.gen RX-7) så er det ikke dump. Ikke mye trykk, men skikkelig kul lyd når du går av gassen. Ikke så høy, men tendensen er der...

 

Turbo-brå-stoppe lyden er fin, men ikke sunn.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

0,7 bar trykk, med slapp dump (wosh!!) er bare dumt. Bedre å ha en resirkulerende på standard bil.

mvh

 

Hmm, jeg kjører 0,6-0,7bar og bilen dumper GANSKE kraftig og høyt, og ingen wosh!! men PSHHH!!

 

Er du så sikker på akkurat dette da?:)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"popp-off" lyd er jo bare dritkult da!!! Som sagt tiligere i tråden så er det ikke bare lyden, men også grunnet funksjonen til den...Altså det å slippe ut overtrykket fra turboen slik at den ikke lader mer enn motoren tåler...

 

Men når en turbobil blir regelrett "dasset" av min sierra så skjønner jeg ikke vitsen med turbo egentlig... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

"popp-off" lyd er jo bare dritkult da!!! Som sagt tiligere i tråden så er det ikke bare lyden, men også grunnet funksjonen til den...Altså det å slippe ut overtrykket fra turboen slik at den ikke lader mer enn motoren tåler...

 

Men når en turbobil blir regelrett "dasset" av min sierra så skjønner jeg ikke vitsen med turbo egentlig... :p

 

Finn ut hva ventilen gjør før du skriver her hvordan den virker.

Bare et tips.

 

 

 

 

Dump suger!

Blir resirk på cosworthen til våren!

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

Men når en turbobil blir regelrett "dasset" av min sierra så skjønner jeg ikke vitsen med turbo egentlig... :p

 

Jasså sier du det... luring du gitt.

 

 

Jeg har dump ventil, og det er jo helt greit og harry, men pleier å nappe av vakumet og kjøre uten når jeg kjører til butikken og sånnt...

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår