Gå til innhold

[-PaRtY-]

Bruker
  • Innholdsteller

    514
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om [-PaRtY-]

  • Bursdag 06/18/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil+++++++++
  • Modell (eks S4)
    242
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1975
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker Snorre A
  • Motor (eks 1.6)
    Mangler
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Demontert.
  • Fylke
    Møre og Romsdal

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.home.no/volvo-242/
  • Bosted
    Surnadal

[-PaRtY-]'s Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Den sitter sikkert godt på oljefilmen, bruk noe spist og stikke inn i de hullene på siden og dra det ut. Da kan du tørke dem ren før du legger dem i igjen, så blir det lettere om du må ut med det igjen.
  2. Shims har jeg funnet i gamle topper. Klaringen er 0,35-0,45 om jeg husker riktig.
  3. Det er bare å måle alle klaringene med kammen i, så demontere kammen og skifte shimsene. Bare husk å skriv ned alle klaringene du måler. Når du monterer kammen igjen, så skal alle klaringer være OK.
  4. Ikke skru av dekselet nei, kun sjekke kontakten og rengjøre den.
  5. Jeg hadde samme problemet på min 95mod 940, det var dårlig kontakt på sensoren i bakakselen. ABS-lampen slo seg oftest på når jeg kjørte over en dump eller noe. Jeg anbefaler deg og gå over kontaktene til alle sensorene som første ledd i feilsøkingen. I og med at feilen av og til forsvinner når du rygger, så vil det være naturlig å sjekke den på bakakselen først. Den står i lokket til diffen.
  6. Selve akslingen er lik. Bremsene kan du sikkert flytte over om det er nødvendig. Det som kan være forskjellen er utveksling og triggerhjulet til speedometert. Om du har ABS bør du bruke en aksel fra en bil med ABS.
  7. Forskjellen i volum ligger i slaglengden. Skal du ha 2,5L som i penta motor, så må du bruke en veiv med 86mm slaglengde mot 80mm originalt. Hvis du er heldig så finner du en penta veiv som passer. Om ikke så kan du bruke f.eks. en b23 veiv som er eksenterslipt og tilpasset 230 blokk. Å borre blokken er vel kun for å friske opp en slitt sylinder, det er ikke så mye å gå på. Det lar seg vel gjøre å sett inn penta stempler ja. Men du vil ikke vinne noe volum på det. Det er også sansynligvis feil høyde på dem pga. lengre slaglengde på penta motoren.
  8. Hvis du kjenner en rørlegger, så kan du høre med han. Da er det kanskje mulig og få rørdeler til innkjøpspris.
  9. Grane & Åsgard B har jeg søkt på
  10. Tenker å flytte på meg ja, kjedelig plattform. Imponerende konstruksjon er det, men alt for lite utstyr, er bare gass opp og til land...
  11. Det med mobil er vel mest ment som en liten spøk. Grunnene til og slutte offshore kan være mange og jeg forstår at det er flere som velger og gå andre veier. Har tenkt på det selv, men det blir bare med tanken (foreløbig). Det er stor forskjell på det sosiale livet der ute i forhold til land ja.
  12. Omegamann: Hvilken plattform jobbr du på?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår