Gå til innhold

Dump ventil, HOT or NOT?

Ranger emnet


clone baby

Dump ventil, Hot or Not?  

270 stemmer

  1. 1. Dump ventil, Hot or Not?

    • Hot
      206
    • Not
      64


Anbefalte innlegg

nå er ikke jeg noen motor ekspert da, men etter hva jeg har hørt og blitt fortalt og lest litt om så er det ikke wastegaten som du kan stille turbotrykket på? slik at når du skal lade 1.3 bar, så går all luft over 1.3 inn i den og ut? også lader ikke turboen mer en 1.3 bar?

 

 

lurer fælt på dette, men er så mange rare svar i denna tråden.

 

Mvh Erik

LYST PÅ TURBO!!

 

 

Joda. Men om du har en racingklasse med trykkbegrensing, er det jo en simpel sa å justere wastegaten til et høyere trykk. Derfor kan man bruke pop-off for å unngå juks. Eventuelt kan jo faktisk wastegate slå seg vrang? Ikke at jeg har hørt om det problemet ennå..? Kan jo også være kjekt når man kjører inn motor etter turbobytte. Er ikke alltid man har justert inn turboen riktig, og da kan det være kjekt med en sikkerhet.

 

Uansett er jo ikke pop-off i bruk under vanlig kjøring, slik som wastegate, dump, resirk eller responssystem.

 

Uff... Glad jeg ikke har turbobil..alt dete ekstrautstyret gir meg hodepine.. :o

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Få deg turbo så sier du noe annet:) Har aldri hatt noe problemer med turboen min.

 

 

Har kjørt mye turbobil jeg :D 200sx blandt annet.. Men det er jo mer å holde styr på da, og så alt for dyrt som stdentbil når det raser... turbo 16.000, stempler, 10.000, :rolleyes:

 

Egentlig er vel "problemet" at jeg elsker lyden av NA motorer høyt turtall! Ingenting er som lyden av en wankel uten vifte eller liten 4 syl som passerer 10.000 rpm!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanligvis er wastegaten satt opp så den slipper eksosen ut i downpipen. Har du separat wastegate og vil slippe ut i friluft, er det enten rør rett fra donwpipen og ned på eksosrøret, eller bare direkte ut i friluft.

 

Det må nevnes at å kjøre eksosen ut i friluft er ulovelig i Norge pga støy.. men hvem bryr seg? sombrero

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvor mye og hvor får man tak i sånt?

 

 

Godt spm... Aldri sett en gatebil med responssystem før:( vil tro det er grisedyrt, siden stort sett bare wrcbilene bruker det.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spm... Aldri sett en gatebil med responssystem før:( vil tro det er grisedyrt, siden stort sett bare wrcbilene bruker det.

 

det er ganske mange som har respons av gatebilene da. :)

Det er mulighet for det i de fleste moderne motorstyringer.

 

Men det sliter veldig på turbo, da forbrenningen skjer i toppen og downpipen istedet for i sylinderen.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår