Gå til innhold

Larsern

Bruker
  • Innholdsteller

    675
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Larsern

  • Bursdag 02/08/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Sierra Cosworth
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    -88

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Møre og Romsdal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Larsern's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det kan du ikke få en ordentlig forklaring på, for det stemmer ikke. Eller, hva mener du med "bedre" ?
  2. Ingen enkel oppgave og stille diagnose her, men holder en knapp på mager blanding. Kan være en fordel og skrive litt mer om hva det er for bil/motor også. B27E kan jo være både volvo, bmw og kanskje flere også.
  3. Ja, det er jo sant, men da går jeg ikke med på at man får hele gevinsten av høyere virkningsgrad. I mellomregister kanskje, men på høyere turtall vil jeg tro sentrifugalkompressoren ikke er stort bedre enn en fin skrueditto.
  4. En sentrifugal kompressor må jo dreves slik at maks ladetrykk oppnås ved turtallsperre for ikke å overbooste. Mellomregister vil jo lide stort. Jeg ville heller ofret litt virkningsgrad for og få opp ladetrykket tidligere. Nå har ikke jeg drevet med kompressormating av milevis med v8re, så hvis noen kan motbevise min påstand skal jeg ikke være vanskelig.. :D
  5. On-topic: 7200,- Er kanskje en grei pris, men det er heller ikke spesielt billig for disse diesel monstrene.
  6. Sentrifugalpresse som du kaller det, må være den værste metoden som finnes for og overlade en motor. (bortsett fra "el-turbo" da.. :D ) Hvorfor må v8 motoren ha dette?
  7. Ett eventuelt effekttap som følge av at rustfritt er brukt som materiale vil kun være på ett teoretisk plan vil jeg påstå.
  8. Med din holdning til dette Level_1 kommer det iallefall ikke noe penger fra denne kanten. Det er klart at det må måles visse ting i sammenheng med bremsingen ellers kan man ikke vite om det er lektøyet ditt som påvirker resultatet. Det å motta penger fra andre burde gjøre at du stiller deg litt mere profesjonelt til dette. Hadde du dekt alle kostnader selv hadde jeg ikke brydd meg, men samtidig hadde jeg ikke brydd meg om resultatet heller da det ikke kan bevise noe som helst uten å ha noen andre målinger og tall i tillegg til selve effekttallet. @ AC^ Siden en n/a motor normalt alltid vil ha ett visst vakuum i innsuget ved maks effekt,(om enn lite) så vil det bety mer effekt hvis man klarer å lage mindre vakuum selv om det ikke er snakk om overtrykk. Man må tenke i absolutt trykk. PS. Jeg ser det står noe i rødt i signaturen din.. Jeg har...
  9. Ved å samle litt data kan man også forstå hvorfor effektforandringen ble slik den ble. Og det må jo være en stor del av "greia" mener jeg.
  10. Det burde være enkelt og forstå. Gi det en tanke og se om du klarer det.
  11. Kan ikke si jeg er veldig spent på resultatet, men det kan jo bli litt morsomt. Jeg tar det som en selvfølge at det blir montert trykkmåler i innsuget. Gjerne en rett etter vifta også. (Begge må være kalibrerte såklart.) Og at det blir målt afr. Eneste muligheten jeg ser for at denne tullevifta skal gi høyere toppeffekt er hvis motoren går alt for mager slik den er og at denne luftbremsen vil føre til gunstigere afr der motoren gir makseffekt. Har du snakket med de som skal foreta bremsingen? Hvem er det forresten? Link til hjemmeside? Kanskje de kan gi deg en god deal siden dette er et litt spesielt eksperiment.
  12. Tnx. Jeg kan jo gjøre ett forsøk til og se om det går bedre denne gangen.. Først ett bilde av hele bilen: Ett bilde av motorrom fra i våres. En del detailing og finisharbeid har blitt gjort siden dette bildet ble tatt: Tanken bak dette bildet var og få frem glansen og overflatefinishen på lakken. Jeg synes den er utrolig bra, en stor takk rettes til lakkerer Steinar R. Ser man nede i høyre hjørne ser man gitteret over varmeappluftinntak/viskermotor og en del av frontruten og vindusvisker, som da "beviser" at dette er ett bilde av panseret på bilen. Kameraet ble holdt opp/ned slik at fjellene ble rett vei. : NB: Alle bildene er 100% uredigerte med unntak av resizing og skiltsladd. Tatt med ett fujifilm v10 mopedkamera. L.
  13. Hvor vanskelig er det å fatte at dette var ett bilbilde...??? Kanskje det kan være lurt å ta en ekstra titt på bildet før man blir ufin og begynner og rope med store bokstaver? Spesielt som moderator kan det vel være noenlunde greit å oppføre seg litt. Eller er det kanskje ett krav at hele bilen skal være med på bildet? Isåfall må det nok endel redigering til i denne tråden............................ L.
  14. Hvor vanskelig er det å fatte at det skal være BILBILDER???? Dr_S
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår