Gå til innhold

Level_1

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Level_1

  • Bursdag 07/09/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Sandnes

Level_1's Achievements

  1. Da er denne Alfaen solgt. Turboen er da "up for grabs" dersom noen vil ha den :) Heheh.. Denne gis bort dersom noen ønsker den. Frakten må betales. Anyone ?
  2. Men, jeg får ikke målt noe mer en det jeg har gjort. Sjekket også med han som driver dette verkstedet, og han har ganske go peiling på bil/tuning. Og han svarte at denne "turboen" uansett har en positiv virkning på motor. Og det er vel det denne tråden skal bevise. Så dersom dere ikke kan godkjenne effekten iform av grafene osv.. Så gjør den uansett noe bedre og IKKE negativt i form av effekt. Og nå orker jeg ikke forsvare dette lenger. Lar resultatet ligge som svar på dette. Og sier meg ferdig med dette. :)
  3. Må få legge til her, at fikk samme resultat med vifta skrudd på og av. Så har ingenting med luften den produserer, men hva den gjør med luften som passerer.. Men vi må nærme oss en slutt på denne tråden nå. Oppdraget er utført :)
  4. Dette stemmer. Og det var forbausende til og med for han som driver dette verkstedet. Men selv han kunne ikke nekte for at dette produktet ikke er helt bortkastet. Så som jeg ser det, er det ikke noen ulemper eller negativ effekt med å ha denne montert. Jepp jepp
  5. Ok da har jeg bilde over dynomålingen på plass http://www.foto.vg.no/show_image.php?bid=67639572 Det droppet som vises på litt over 5tusen omdr. er mest sannsynlig en litt slitt kamvariator eller noe annet ulumsk. Men har ingen betydning for denne testen. For dere som klarer å tyde fargene, så er grønn grafe(med sokken skrudd på), rød grafe med sokken skrudd av, og til slutt blå grafe hvor jeg fjernet hele greiene fra motoren. Så kan vi slutte å diskutere sokker og annen julepynt som kan puttes i luftrøret og heller bare la dette bli med resultatene jeg har fått. Og jeg spurte om de forskjellige rundene ville utgjøre et avik effekt som bilde viser. Han svarte at det ville bli noe ulikt, men ikke så mye som det. Og nå har jeg hatt 3 runder på tralla.. og mener det er mer en godt nok. For dere som ikke liker resultatet eller fremdeles er uenig.. let it be! For mer en dette kan jeg ikke gjøre. Og til dere som var med å spyttet i penger, så holder jeg på med redigering av video. Har også endel bilder som kommer opp på egen side til dere... Satser på rett over helgen. Thats it for now.
  6. skal få inn bilder å grafe så snart jeg får lagt det inn. I den grad effektøkingen på hester går, så fikk jeg 3 hester mer med denne montert. For de av dere som ønsker tallene:) Ellers viser grafen økning i motorkraft ved lavere turtall og oppover... Dette er faktisk (tro det eller ei) en ganske grei økning også. Tatt i betaktning at dette er snakk om en liten motor i utgangspunktet. Men som sagt... skal få lagt ut scan og bilde så snart jeg får dette inn på pc`n.
  7. DA er dynotesten utført!! :) Ble tatt i går hos Stig Bakke på Ålgård. Jeg tok 3 runder på dynoen. 1. Med turbo i drift 2. Turbo skrudd av, men fremdeles montert 3. Bare med orginal oppsett (luftfilter) Og resultatet? heh.. hvem skulle tro. effekt gir den jo. MEN, effekten kommer ikke av luften denne blåser inn. Dynoen viser samme resultat på runde 1 og 2. Effekten er ikke mer Kw, men som jeg tidligere skrev i denne tråden, jevnere trekk i motor fra begynnelsen av registeret og videre. Forskjellen på grafen når jeg tok bort hele "dingsen" er faktisk ganske stor. Så, siden målingen viser samme grafe om jeg har den skrudd på eller av, så kom vi frem til at det er rett og slett innmaten/vridningen som skjer inni som er avgjørende her. Vi har da en vifte, og noe som ligner en fastmontert/stillestående vifte. Oppgaven til denne er å skru luften, og dette er nok grunnen til effekten. Jeg skal oppdatere senere med en scan av dynotesten og litt mer nøyaktig info. Og til de av dere som var med å spyttet i penger, kommer video og litt annet kvess fra dagen hos Bakke.
  8. Takker for bidraget ditt:) Dynotesten står ennå øverst på to-do listen, men som jeg sa i min lille oppdatering litt lenger tilbake, så blir d nok mot slutten av april. Dette fordi jeg må legge i endel selv, og akkurat nå har jeg ikke mulighet til det. Men har sjekket litt rundt med folk som kjenner til dynomulighetene i området. Så det står egentlig bare på pengene. Så langt på kronerullingen er jeg oppe i litt over 500,- Og dynoen kommer vel på rett over 1000,- Men, har veldig lyst til å få en måling på dette. Slik at vi kan komme i mål med denne diskusjonen/debatten/tråden :) Så om det er noen som mister troen på at dyno resultat er på vei, FRYKT IKKE. Og igjen, takk til dere som har bidratt!
  9. Tenkte jeg skulle inn å oppdatere litt. Er mye motstand til dette produktet, men også noen som er skeptisk inntil det motsatte er bevist. Har selfølgelig fårståelse for dere som mener at denne "dingsen" er noe bortkasta skrapmetall. Og jeg stiller meg selfølgelig litt skeptisk til hvor mye effekt denne kan gi. Men er "enda" overbevist om at den gir såpass at det gir utslag. Og bilen bruker littegranne mindre bensin ved "snill" kjøring :) Så langt er jeg ennå fornøyd med "føna" mi :) Hadde kastet den om jeg fannt ut noe annet. For er alt for glad i Alfa`n min til å hærpe med den. :) Når det gjelder dynoen, så er ikke dette glemt. Mitt store mål er ennå å få testet dette på en dyno. Har ikke fått inn så mye på kronerullingen..hehe.. så må legge ut resten selv. Og det har jeg ikke mulighet til før i neste mnd. Prisen for 1.runde på tralla ligger egentlig på 1000,- Jobber med å kansje få ordnet en bedre pris, siden jeg skal ha begge målingene gjort på samme dag. Men SKAL oppdatere siden med resultatet når det kommer. De som har bidratt med noen kroner får egen beskjed når alt er klart :) Jepp jepp
  10. Min holdning til dette? Min holdning til dette er at jeg ikke er noen ekspert på noe som har med dette å gjøre, og derfor kun kan forholde meg til resultatet ved en dynomåling. Jeg vil også spørre litt hos han som har dyno utstyret, da han har mye mer peiling på disse tingene. Hadde jeg vert litt mere ekspert på området, så hadde jeg nok funnet en måte å montert en ordentlig turbo. Men la ikke dette bli til en krangel. Om noen leser i begynnelsen av tråden, så var denne lagt ut bare fordi jeg ville lage en liten guide på hvordan jeg gjorde dette, og hva min mening av produktet var. Dette UTEN å ha noe spesiell innsikt i trykkforhold osv. Larsern: Hadde jeg hatt kjennskap til, eller utstyret til å teste flere ting, skulle jeg gjerne gjort det. Men jeg har ikke. Jeg representerer bare den vanlige karen som er intr i bil og ønsker å kvesse opp motoren litt.
  11. Holder med deg. Poenget er at dette er et produkt som lover økning av effekt. Samme om det er jeg eller noen andre som har kjøpt det og mener ditt eller datt. Det har bare blitt til, at det skal bli litt intr. å se om den faktisk gjør noe for motoren. Ligger på 400,- fremdeles ja. Men gir det litt tid. Ellers så legger jeg selfølgelig ut resten selv. Men i forhold til hvor mange som var hypp på en kronerull for dyno, så hadde jeg håpet på litt mer respons. Men har jo aldrig hatt det så morsomt på et bilforum som det jeg har nå. Dette er jo bare gøy :) Og kjære volvovenn. Drit i størrelse på ledninger og dine meninger om at "dette kan umulig funke pga ditt og datt" Du har jo aldrig prøvd, eller kjenner vel ingen som har prøvd? Ikke ver så negativ :) Cheer up! Skal være den første som legger meg flat dersom dette er et "humbug" produkt. Så dersom den ble levert med 20kvadrats ledninger,dobble fustasjopphengsforkoblinger og jordfeilbryter men med samme vifta, så stiller du deg anderledes til produktet. Kom igjen! Vi har jo allerede i denne tråden vært innom at dette er en liten 12w sak, som puster luft opp i røret mitt. Jeg skal ikke ta ifra noen "kreftene" i en vanlig turbo eller kompressor. Har kjørt turbo biler selv. Både bensin og turbodiesel, så jeg vet jo hvordan det er. Har en god venn som har en spretten volvo 240 tubointercooler. Er jo vanvittig artig å kjøre! Og TRO MEG. Hadde noen sendt meg en link på tubokit til 1,6 T-Spark, så hadde jeg løpt og kjøpt.. men det er ikke slik. Med mindre jeg bygger om hele motoren, så er det chip,grenrør,eff.anlegg,konisk og slike ting som tilbys til denne modellen. Og det er dyrt. Har byttet eksospotte,lagt opp nytt rør til luft og nytt konisk filter.Plassert filteret med egen frisklufttilgang/rør og rengjort luftmengdemåler. Er ikke noe motorgeni, og har stor respekt for dere medlemmer her som bygger om motorer opp og i mente. Kan jo kjøpe en chip til min motor, men denne koster litt over 4 høvdinger. Så da prøver jeg el-turbo først. Så får jeg heller tape de pengene om det viser seg og ikke gi noen effekt. Håper ingen ble fornærmet her. Men syns bare dere skal ta det hele med litt mere :) Har mistet nok respekt over i alfaforumet som også diskuterer dette. Hehe.. For å sitere litt "åsså en ALFA-EIER attpåtil" Til den som skrev det -Jeg er en stolt alfa eier! :) Så til slutt, linken er fremdeles åpen :) http://www.freewebs.com/alfaboost/kronerulling.htm Og igjen. Takk til dere som har bidratt til nå. Er gøy å få med folk på ting som dette. Så.. Takk Takk
  12. Takker for bidraget Er snart på 50%, så kom igjen folkens! :) Er en relativt skeptisk gjeng også på Alfa forumet om denne tråden Hehe.. blir bare enda mer gøy når resultatet kommer. Og det skal lages en videodokumentar til de som er med å bidrar i kronerullingen :) Skal ha det mye gøy med dette.
  13. Må si, jeg gleder meg mer og mer til resultatet fra dyno. Ser at et alfa forum har begynnt å diskutere denne tråden..hehe. Er nok en ting som mange har en mening om, men alle er litt små intr. i om det faktisk KAN gi noen effekt. Men selv om det er mye negativ omtale, så finnes det et par her inne som er "litt" åpne for at d KAN kansje finnes noe effekt. Men, vi får jo snart svaret svart på hvitt :)
  14. Jeg kan ikke tro at et slikt produkt, som koster såpass mye, ikke skal gi noen som helst effekt. For meg faller det på sin egen urimelighet. Jeg kan godta at slike "motstandschiper" som selges på ebay og diverse nettsteder, er bare tull og vas. Det blir som å kjøre en bil med konstant choke på. Den "lurer" bare elektronikken til å øke blandingen litt. Men her er det tross alt snakk om å presse på mer luft, og vil tro at det finnes effekt en eller annen plass på registeret. Men, har fått inn noen kroner nå, så kommer snart en dynomåling på dette. Så får vi jo sett en gang for alle.. Her igjen er linken til kronerullingen. http://www.freewebs.com/alfaboost/kronerulling.htm
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår