Gå til innhold

D.I.Y (Do it yourself) tråd for Golf 3

Ranger emnet


B.T.i

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
Fant ikkeno post om dette, så prøver å lage en.

 

Som sikkert de med Golf 3 veit, så kan framdørene være litt vriene å få opp når det begynner å bli kaldt ute.

Løsningen er da å skru ut låsekassa og skru fast ene armen inni der. Det eneste som orginalt drar opp den armen er ei slapp fjør, og når den armen går tregt grunnet kulde klarer ikke fjøra å dra med seg armen.

DSC00491.jpg

Før.

DSC00492.jpg

Etter.

 

Bare å bruke en selvtapppende skrue her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å bruke en selvtapppende skrue her ?

 

Det går et slidespor i metallet under plastarmen, skruen skal gjennom armen og i det sporet, sålenge skruen går gjennom og følger sporet så er det ikke nøye hva du bruker..

Så sprayer du masse slikt i låsekassen..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går et slidespor i metallet under plastarmen, skruen skal gjennom armen og i det sporet, sålenge skruen går gjennom og følger sporet så er det ikke nøye hva du bruker..

Så sprayer du masse slikt i låsekassen..

 

Forslag til noen butikker som selger white grease? Tok bare et kjapt søk blant de vanlige uten at jeg fant noe spesielt.

 

Litt vanskelig å se for seg hvordan denne virker uten å tatt ut kassa, men hva er det andre folk har brukt? Skrue og mutter ? eller selvborrende ?

Kjekt å vite da greit å ha det tilgjengelig da jeg drar ut kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til noen butikker som selger white grease? Tok bare et kjapt søk blant de vanlige uten at jeg fant noe spesielt.

 

Litt vanskelig å se for seg hvordan denne virker uten å tatt ut kassa, men hva er det andre folk har brukt? Skrue og mutter ? eller selvborrende ?

Kjekt å vite da greit å ha det tilgjengelig da jeg drar ut kassa.

 

Blant annet Biltema har White grease, og sikkert tilsvarende butikker.

En selvborrende fungerer sikkert supert, bare pass på at den ikke blir for lang, eller kort..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se at dette har blitt skrevet før i denne posten.

 

Regner med at de fleste tar servicen på golfen sin selv. Ikke alle leser vel instruksjonsboka til bilen. Anbefaler det, står mye nyttig der.

 

Tilbakestilling av service-intervallanvisning i displayet i speedometeret.

 

OEL - motorljeskift

IN 01 - inspeksjonsservice

IN 02 - inspeksjons-service med tilleggsarbeider.

 

Dette dukker opp automatisk på displayet etter X antall km.

 

Jeg tok "stor-service" og skiftet motorolje, oljefilter, luftfilter, dieselfilter. Etterpå slettet jeg servicekodene som irriterende dukker opp i displayet ved oppstart av bilen. Anbefaler ikke å slette service-kodene hvis det ikke er utført noen form for vedlikehold på bilen nylig.

 

Dette gjøres:

 

1. Med tenningen på trykkes knotten under speedometeret (venstre pil) og holdes.

 

2. Tenningen slås av og tasten slippes. I anvisningsfeltet vises nå bokstavene OEL. Med et kort trykk på knotten som stiller analogtidsuret (høyre pil) eller minuttknotten til digitalsuret blir servicen tilbakestilt.

 

3. Med et nytt trykk på knotten under speedometeret blir de andre serviceanvisningene vist og kan bli tilbakestillet enkeltvis.

 

4. Tenningen settes på.

Endret av Spiitfire

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
En kjapp D.I.Y på justering av handbrekken.

 

-Løft av askebegeret bake.

-Skru ut de to skruene under.

16022008001.jpg

- Løft o8003.jpg[/img]

pp brekken

- Dra dekselet litt bak og løft opp.

16022008002.jpg

- Slipp brekken ned igjen og og skru til de to mutterne som er festet til vaieren.

- Tror det skal være nokk og stramme de likt til bare med fingrene. Det gjorde jeg og fungerte bra.

http://i88.photobucket.com/albums/k176/CrazyLoff/Bilforumet/1602200

 

 

 

golf med handbremse på calipper feks. gti. Er selv strammende, skruene fremme med brekket juserer man bare opp slakken i wiren. Selve stramming av handbreken utføres ved og holde bremsepadal helt inne og pumpe handbrekken. håper jeg var til hjelp

__________________

VW Golf GTI 2,0 8V. 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei håper du får denne som mail eller noe,,, jeg driver på med akkurat det samme som du gjør her.. kjempefin guide! har fåttav alt uten om den siste delen, der jeg trenger en ''tærsj'' hvor har du fått taki den du bruker på bilde? har sjekka litt på biltema men har ikke sett likens som den du brukte,, bære masse andre tærsj liknende verktøy som ikke funker på golf 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hei

Er det noen her som veit om rattet i fra 4`er golf paser i 3`ern???

evt hvor mye av annet interiør passer??

 

er det noe aktivitet her lenger??? :P

 

Hvis du leser første post i denne tråden så står at tråden ikke skal brukes til å stille spørsmål utover de guider og løsninger som gis her.

Hvis du prøver ut søkefunksjonen så vil du muligens finne svar på spørsmålet ditt.

Eventuelt kan du lage en tråd der du spør om spørsmål du lurer på.

 

En mulig årsak til at du ikke får noe svar her er fordi spørsmålet ditt er postet i feil tråd.

Angående spørsmålet ditt så passer ingen interiørdeler fra Golf 4 i Golf 3 uten tilpasninger i større eller mindre grad.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår