Gå til innhold

D.I.Y (Do it yourself) tråd for Golf 3

Ranger emnet


B.T.i

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt med her på forumet og sett at det er en del av dere som har problemer med at nærlyset slukker når dere tenner fjernlysene.

 

Dette er et problem som vil oppstå hvis dere bygger om fra de gamle H4 lyktene til angle eyes lykter eller gti/vr6 lykter hvor det er separate pærer for nær- og fjernlys.

 

For at dere som har dette problemet skal få det ordnet på en rask og fagmessig riktig måte legger jeg med en skisse på fremgangsmåten.

 

Wiring up

For vehicles with H4 headlamps only. Pull plug

or relay from position 10 on the central component

board and insert bridge provided. Then re-insert

plug or relay into position 10.

Sikringsboks.jpg

VW Passat 1.8T GT28RS

VW Golf III 1.8T

Opel Kadett E(solgt)

Opel Manta 2,2i turbo(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med her på forumet og sett at det er en del av dere som har problemer med at nærlyset slukker når dere tenner fjernlysene.

 

Dette er et problem som vil oppstå hvis dere bygger om fra de gamle H4 lyktene til angle eyes lykter eller gti/vr6 lykter hvor det er separate pærer for nær- og fjernlys.

 

For at dere som har dette problemet skal få det ordnet på en rask og fagmessig riktig måte legger jeg med en skisse på fremgangsmåten.

 

Wiring up

For vehicles with H4 headlamps only. Pull plug

or relay from position 10 on the central component

board and insert bridge provided. Then re-insert

plug or relay into position 10.

Sikringsboks.jpg

 

 

Det var lekende lett, koblet opp med en masse relè men fikk det til for det... Måtte dette uansett da xenon krevde litt tykkere kvm på kablene....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg også kikka litt på det her. Har vento vel og merke, men er vel sikkert samme. På plass nr 10 hos meg, var det ikke et rele eller plugg som satt i. kun en lask mellom 2 punkter. Det var ingen forskjell når jeg tok ut lasken.

 

Slik ser det ut hos meg:

 

DSC000721.jpg

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problem med att kjølevifta ikke starter på TDK'n min, så jeg har nå måtte koblet vifta direkte gjenom termobryteren. Det virker som det er styreenheten til vifta som er gåen (se figur under), men jeg har enda ikke klart å lokalisere denne. Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner den?

Kjleviftestyreenhet.jpg

Det er delen merket K, midt på bildet jeg er interisert i.

 

har også problemer med vifta på min tdk.. men ser ikke noe bilde til deg.. :redxpoke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også problemer med vifta på min tdk.. men ser ikke noe bilde til deg.. :redxpoke

 

Beklager rotet, har begynt å finne ut av det nå... mk3 har flere forskjellige kjølevifte-styringer. Kan prøve komme tilbake til dette med ett D.I.Y inlegg viss det er ønskelig? Her er foresten skjemaet:

 

Kjleviftestyreenhet.jpg

-94 MB C180

-86 MB 190 2,3-16V

-81 Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut hanskerommet:

 

HPIM0116.jpg

HPIM0117.jpg

 

Var litt vanskelig og få tatt bilde av selveste hullet hvor ledningene skal gjennom men kjenner du etter med hånda de skal du kjenne en rund gummiprøtt som sitter ca der den blåe ledninga på bildet går. Ta ut prøtten og pell ut litt issolasjon og få en annen til og stikke en ledning gjennom hullet mens du ser / kjenner bak hanskerommet.

 

HPIM0111.jpg

 

Burde ikke være noe problem dette :)

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår