-
Posts
5572 -
Joined
-
Last visited
About Marvil
- Birthday 02/08/1985
core_pfieldgroups_99
-
Interesser
Deg.
-
Modell (eks S4)
A3
-
Biltype (eks Audi)
Audi
-
Årsmodell (eks 1995)
2004
-
Yrke eller sivil status
Leiemorder.
-
Motor (eks 1.6)
Symaskin
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
OEM.
-
Fylke
S&Fj
Contact Methods
-
MSN
aroneid@msn.com
-
Website URL
http://www.sparklingblue.net
-
Bosted
Leikanger/Sogndal
Marvil's Achievements
General (13/13)
10
Reputation
-
Takk for det! :) Bildene er nok tatt på Leikanger, ikke at jeg vet helt hvor Ortnevik ligger heller.. ;)
-
Årets salgsannonse for noe som ikke er mulig å tyde hvordan ser ut.. :P
-
Vil tro man må senke mer foran enn bak for å få det jevnt. Mener å huske at min var høyere foran vertfall. Valsing er å få selve hjulbuene presset lenger ut (til det bruker man en 'valse', slik at det blir bedre plass i det området hjulet opererer. Bør få noen med peil til å gjøre, for å unngå at lakken sprekker, får det jevnt, etc. Google bildesøk etter ordet hjulbuevalsing gir nok noen bilder slik at du forstår bedre hva som gjøres.
-
Er ikke verre enn å ta med seg et lite speil og holde innafor hver eik på felgen til du finner en eik det står ETxx (xx = tall). Skriv gjerne inn hva dere finner. :)
-
Subber nok mest fordi jeg har justert høyden for langt ned (justerbart senkesett). Noen kjører med 225-bredde på 19", det er kanskje greit om man senker mye. I tillegg varierer faktisk bredden på dekk i samme bredde, avhengig av produsent (sammenlign 2stk 235-dekk fra ulike produsenter så vil du se forskjell). Med 20" har en mindre gummi (profil) på dekka sine, altså er det ikke sikkert at totaldiameteren på hele hjulet er større enn med 19", så det MÅ ikke subbe for det. I tillegg spiller som nevnt bredde og innpress inn.
-
Regner med det enten er at felgen er for brei eller at dekka er for breie eller mest sannsynlig at felgen har for lavt innpress (eller en kombinasjon av dette). A3 8P har originalt innpress på 50, mens mange felger har innpress (ET) på 35, noe mange kjøper. Med 19" og senk er det nok anbefalt med ET rundt 45. 25mm er vel samme som S-Line-høyde, og det burde gå bra med riktige felger. Jeg har ET45 og mer enn 25mm senk, det subber bak på de mest opplagte plassene, dvs bakkesving, humper, (begge deler subber mest i lav fart) etc. Ikke noe problem om man har kjørt lav bil noen ganger. Det som oftest skjer er at hjulet tar oppi en skrue i hjulbuen - denne kan byttes ut med en som har mindre hode. Da minsker man subbingen litt.
-
Senk og felger lenger ut hjelper selvsagt på utseende. Hvorvidt det kommer til å skrape borti er avhengig av hvor mye du senker. Vet om A3er som subber med 18" ET35 uten senk (muligens Ambition-understell). Å gå helt ned til ET25 ville jeg vært litt forsiktig med tror jeg (dvs 20mm fra det du har nå). Det er lettere å gi deg tips om du forteller hva du er villig til å bruke på senk. Kun fjører koster vel fra noen lapper og oppover. Komplett justerbart senk får du vel fra 3500 (dvs både fjør og demper komplett). Jo billigere jo stivere/dårligere kvalitet som regel. Jeg betalte vel rundt 6k for FK Highsport og er veldig fornøyd med dette. Fordelen med justerbare er at du selv kan velge hvilken høyde du vil ha, og du kan f.eks heve den når snøen kommer. Montering på verksted vil jeg tro du må ut med fra 2500 og oppover, avhengig av verksted. Er du heldig finner du noen som kan ordne det for noen kasser pils. Jeg lurer faktisk på om ikke Ambition bare er 15mm, eller er det endret på Sportback? Mener jeg fikk beskjed om det på min A3 Ambition (ikke sportback).
-
@VeeDub? Hvordan får du til det der uten å subbe? Regner med dine felger har ET rundt 56 originalt, og med adaptere regner jeg med du er nede på ET35 ca, og det skal subbe på 8P. Ser du har 225-dekk det hjelper jo, men etter hva jeg har sett rundt om kring så skulle jeg tro det subbet (med forbehold om at ET-tippingen min stemmer ca). Jeg har 235/35 på 19" med ET45 og det subber med mye senk som jeg har. Har sett flere som har hatt ET35 på 19" som har måttet bytte. Da trolig på 235-dekk men uansett. Har du lavere enn ET 42,5 på felgene dine kreves det egne godkjenningspapirer på dem for å få det lovlig i vognkortet. Spacere er lovlig, såfremt du har dokumentasjon på at dem passer bilen din. Dvs ikke Biltema-spacere til 35kr stk, men gjerne sett som koster noen høvdinger. :)
-
Ser at jeg ikke har lagt inn annet enn mobilbilder på en stund. Har vel ikke skjedd så fryktelig mye, annet enn vanlig stell, service, full shining/detailing, etc.. Underveis med litt shining.. Ferdig med shining.. Noen av bilen, selvsagt ikke like ren lenger.. :)
-
Er det noen som vet dette? Er fullstendig klar over at mye lyd er tåpelig på en 1,6, er derfor jeg vil undersøke litt.. Hadde KN-filter på en Golf 3 med 1,8-motor (ytelsesmessig er den lik 1,6 jeg har nå) - og var godt fornøyd med det lille det gav av mer lyd (selv om den hadde sportseksos også). Og hvor selges dette?
-
Kan gjøres via VAG-COM (diagnosekabel). Så enten må du kjenne noen med slik kabel, kjøpe selv eller levere på Møller. Husker ikke helt detaljert beskrivelse, men det er fort gjort og enkelt å gjøre. Gjorde det for en tid tilbake på min egen 2004 A3. Fikk forøvrig ikke norsk i min, men engelsk (og noen andre).
-
Jeg brukte Microsoft sitt Autoroute sammen med Haicom (Clas, komplett.no, etc) før jeg kjøpte bilGPS - fungerte strålende (selv om bilGPS er noe mer praktisk)!
-
Hvor mye ligger dette på hos Møller? 500 kr/stk?
-
Så ble det kjøpt inn et FK Highsport justerbart senkesett i vår, som ble montert for en måneds tid siden. Litt skreivsenka til å begynne med.. :p Noen kjappe midlertidige mobilbilder. :) Så bilen ble hevet litt bak og tatt hjulstillingskontroll på, så nå ser den slik ut. :) Jeg og speilrefleksen har en diskusjon om batteriene hans for tiden, så kun mobilbilder inntil videre. :)
-
På tide å oppdatere litt her igjen, blitt en stund siden sist. :) Lånte VAG-COM av en kollega og fikk programmert om noen funksjoner; - Blinklys fremme fungerer som parklys under kjøring (lyser med 10% styrke) - Byttet til engelsk språk i kjørecomputer/FIS (ble lei av å prøve å skjønne tyske feilmeldinger (spesielt skiltlys var interessant å tolke)) - Setebeltealarm (støtter tydeligvis kun displaywarning, ingen lyd) - Autolås når bilen passerer 15km/h (USA-låsing, opprinnelig mot kapring - vurderer å skru av, ikke så veldig praktisk) - Autoopplåsning når nøkkel tas ut av tenning Har også byttet til Luminics-pærer i hele fronten, med 4300 kelvin (normal xenon-temp), etter disse bildene ble tatt, skal få ut bilder av det senere.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.