Gå til innhold
Bilforumet.no

Grev1

Bruker
  • Innholdsteller

    1,215
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Grev1 vant dagen sist Oktober 26 2017

Grev1 hadde mest likt innhold!

Om Grev1

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 02/17/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Lier

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Grev1

    Skrikelyd ved pådrag i 2. og 3. gir (DSG)

    Liten oppdatering: Lyden forsvant etter noen dager, så kokte litt bort. Den er tilbake igjen nå, men mye høyere. Vil tro det er lageret i turbo som er gåent, som Jesper1201 nevnte over, men leser om flere med lignende ulyder hvor det har vært eksoks/luft lekkasje. Får sjekke ut litt nærmere før jeg begynner å skru. Har sjekka for slakk, men det er ikke noe inn/ut slakk, litt opp/ned. Video:
  2. Grev1

    1981 AUDI 80 LS 1.6

    Vet ikke om dette er riktig men: http://laaav.no/understell/senkesett/senkefjaerer/audi/a-80-typ-81-85
  3. Mulig dette kan være til hjelp: https://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/power_transmission/gearbox_0a4/clutch_control/clutch_control/removing_and_installing_master_cylinder_(octavia_ii)/ https://www.briskoda.net/forums/topic/366815-changing-a-clutch-slave-cylinder-a-quick-guide/
  4. Grev1

    Bilen drar mot venstre ved pådrag og brems

    Ja, holder 03 og 09. Slakken er i drivaksel. Styrestaget er tight i begge ender. Sjekka på skoda'n og der var det ingen bevegelse inn og ut på høyre drivaksel. Så vil tro at det indre drivleddet må byttes. Skal bytte lageret og se til at alt blir pressa helt inn.
  5. Grev1

    Bilen drar mot venstre ved pådrag og brems

    Nei, dette har blitt sånn etter jeg bytta disse delene, så er nok ikke torque steer. Sjekka bakre innfestning på bærebrua og den er ok. Vrir litt på rattet, mot venstre med motor av, og hører en ganske høy kneppelyd, så skal sjekke ut det. Denne lyden kommer kun når jeg vrir til venstre. Merka også litt slakke når jeg holder kl12 og 6 på hjulet. Det er vel hjullager/bærekule? Rart at det er slakk i hjullageret allerede. Kan det være at jeg ikke har pressa navet langt nok inn? Og at det er derfor den tuller med ESP? Altså at ABS krans er for langt unna ABS sensor? Og at det er derfor det er slakk i hjullageret igjen? Bilen har ikke hatt skader på venstre side. Er bare tilfeldig at det er bytta mer deler der. En annen ting jeg "oppdaget" i går når jeg kikka litt på dette, er at det er ganske mye aksial slakk i høyre drivaksel. Er dette normalt? Synes det virker mye. Hjulet flytter seg like mye når bilen står på bakken. Tallene fra forstillingskontrollen.
  6. Grev1

    Skrikelyd ved pådrag i 2. og 3. gir (DSG)

    Ja riktig. Vil også tro det er større sannsynlighet for at turbo er på vei til å takke for seg. KM stand tatt i betrakning også, så kommer det ikke som et sjokk. Skal sjekke for slakk :-)
  7. Hei, Her om dagen oppdaget jeg en slags skrikelyd når jeg gir på litt og girkassa er i 2. eller 3. Lyden forsvinner når den girer opp til 3. men forsvinner når den girer til 4. Dette skjer ikke konsekvent, og jeg har til nå ikke hørt lyden i noen av de andre girene, selv ved hardt pådrag. Tenker kanskje lagre av noe slag i girkassa, men synes det er rart den da ikke er tilstede hele tiden i 2. og 3. eller noe. Tenker også lageret i turbo, men skulle jo tro den kunne høres i de andre girene også, ved pådrag. Noen andre ideer? Bilen har gått 354000. (original turbo) Bytta svinghjul for 100k siden. Har fulgt girkasseservicer. Siste for ca 25k siden. Bytter også olje hver 15k. Video: https://vimeo.com/269382402
  8. Hei, Har bytta en god del forstillingsdeler ++ på golfen ifm euok. Etter byttet har bilen begynt å dra ganske mye til venstre ved pådrag og brems. Antispinn slår også inn ved brå bevegelse på rattet mot venstre selv om farten er lav, også ved litt inspirert kjøring. Jeg får samme følelsen i venstresvinger, som hvis bilen sporer mye. Når jeg slipper gassen retter bilen seg opp igjen. Har bytta følgende: Hjullager vs Drivknute vs Abs sensor vs Skiver og klosser rundt hele, samt kallipere bak (lufta bak) Tannstang Endeledd vs Indre endeledd vs Bærekule begge sider Fjærbeinslager og dempere foran og dempere bak Har tatt forstillingskontroll.
  9. Grev1

    4hjuls kontroll og camber foran

    Takk for utfyllende svar :-)
  10. Fikk tilbud fra Møller på 4hjulskontroll med "justering av spissing" Jeg spurte om de brukte dette som samlebetegnelse for justering av camber også, men fikk til svar at det sjeldent er behov for justering av camber på disse bilene. Vil det da si at camber ikke blir endret når man bytter bærekuler og de bakre foringene på bærebrua foran på disse bilene?
  11. Grev1

    Slakk i øvre fjærbeinsfeste

    Takk for tilbakemelding. Er enig i alt du sier, og kan ikke si jeg finner noen slakk når bilen står på bakken. I og med at alt er bytta foran der unntatt foringene til stabstaget, så antar jeg at det er de som lager lyden. Jeg stussa egenltig mest på at det var så stor forskjell på høyre og venstre side. På venstre side, er det noen mm slakk når jeg løfter fjærbeinet, mens på høyre siden kan jeg løfte ca 1 cm før lageret går i topper av dempertårnet.
  12. Grev1

    Slakk i øvre fjærbeinsfeste

    Ja, de gjør jo det, så det er jo logisk egentlig. Har ikke sjekka om det er slakke når bilen står på hjula, men synes jeg høres en ganske voldsom dunkelyd fra den siden når jeg kjører i dumper. Men det kan forsåvdt være foringene til stabstaget også. Grunnen til at jeg stusser litt er fordi det ikke er noe slakke på andre siden. Kan kanskje være at ene fjæra har sigi litt mer enn den andre kanskje.
  13. Grev1

    Slakk i øvre fjærbeinsfeste

    Jeg har en form for slakk i det øvre feste på fjærbeinet på golfen. Det var sånn når jeg kjøpte bilen for 3 år siden, og byttet fjærbeinslager, da jeg trodde det var årsaken. Det utgjorde ingen forskjell. Årene har gått og bytta fjærbeinslager og dempere her om dagen, og problemet er det samme. Jeg oppdaget tidligere i dag at de øverste "koppene" er forskjellige. Da alt annet er helt likt på fjærbeina, så tenker jeg at problemet kanskje ligger der!? La ved et par bilder som viser forskjellen.
  14. Grev1

    Deformert dekk

    Hei, Hva kan være årsaken til at dekket blir som på bildet?
  15. Grev1

    oljelekkasje

    Ville tro at man får undertrykk feilkode hvis IC lekker luft. Og i og med at den ikke er tett så må den vel byttes.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.