Gå til innhold
Bilforumet.no

thor_no

Bruker
  • Innholdsteller

    529
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om thor_no

  • Rang
    Registrert bruker

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    hot rod

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    jevnaker
  1. thor_no

    Demontere deksel på a-stolpe.

    Hei. Jeg skulle gjerne hatt av dekselet på a-stolpe for å montere dab antenne. Har prøvd å bryte litt på det men det sitter godt og så er det jo denne airbagen da. 2007 crv. Er det noen som vet hvordan?
  2. thor_no

    Demontere deksel på a-stolpe.

    Hei. Jeg skulle gjerne hatt av dekselet på a-stolpe for å montere dab antenne. Har prøvd å bryte litt på det men det sitter godt og så er det jo denne airbagen da. 2007 crv. Er det noen som vet hvordan?
  3. thor_no

    ac pumpa vil ikke gå

    hei. ac pumpa på octavia med climatronic vil ikke gå. når den skulle gått måler jeg ikke mer enn 9v inn på clutchen. mistenker at det skulle vært 12v. noen som har sett noe tilsvarende før og vet hvor skoen i så fall trykker?
  4. Da var aktuatoren skiftet. Er helt klart borti noe som angår feilen. Den er bedre nå men går fortsatt i nød. Fant denne videoen om skift og justering. Så det ligger nok an til litt finjustering før jeg evt leter videre.
  5. Heyhey, postmann hadde deler med i dag. På staget til vakuum klokka er det justeringsmuligheter. Hvordan skal den justeres?
  6. da var denne i bestilling: https://www.ebay.com/itm/162870773299
  7. Slangen er ny og i en bit helt ned til turbo. Nede på turbo så er den tredd innpå med litt tettemiddel mellom stuss og slange og det er montert slangeklemme. Vw har kun komplett turbo men jeg har funnet klokka løs på ebay.... update følger når del kommer i posten :-)
  8. Når jeg pumper opp vakuum på klokka på turbo, er det vanlig at den faller såpass fort eller har vi funnet en potensiell feil? Kan lekkasje i denne klokka gjøre at feilen til dels kommer og går?
  9. Oi. Imponerende svar. Dette skal sjekkes opp til helga. Jeg kommer tilbake med info så snart det foreligger. Takker og bukker Quattro73, takker for ditt svar også! Thor
  10. thor_no

    Hva er det med modellskiftet på oktavia?

    Snedig opplegg. Takk for info!
  11. Det ligger nå på finn et par 2007 modeller med det gamle karosseriet. Hva kommer det av når det kom nytt karosseri i 2005? Var det paralell produksjon eller er det noe annet rart?
  12. Ut fra symtomer og og bilens oppførsel kan dieselfilter utelukkes. Jeg kan ligge på full gass oppover lang bakke på 2100 omdreininger uten problemer. Forbruket da skulle ha gitt problemer da hvis filteret hadde vært tett. Hvis jeg på flatmark med liten belastning går over 2200 butter det med en gang. Det er som å skru over en bryter! Omtrent som når den går i nødmodus ellers. Skal lese ut feilkoden igjen i morgen. Det er ventilen som har vakuum slange ned til vakuumklokka på turbo.
  13. hei. jeg har problemer med at motoren tidvis ( nå om dagen nesten hele tiden) mister kraften ved 2200 omdreininger. holder jeg gassen jobber den seg sakte videre oppover og kommer tidvis igjen i form av små rykk. å herje litt med pedalen kan også gjøre at den kommer litt mer. holder jeg meg under 2200 klarer den seg greit. klatrer seg greit opp lange bakker på 5te gear og full gass så lenge jeg holder meg under de magiske 2200. hvis jeg holder gassen inne til den når opp mot 4000 omdreininger går den oftest i nødmodus. feilen kommer og går. noen ganger kan den gå greit opp til 3500-4000 før den dabber av.får feilkode på ventilen som styrer vakumet på turbo. denne er byttet uten at det gjorde noen som helst forskjell. da feilen konsekvent kommer på 2200 omdreininger og at feilen kommer og går kan vi utelukke dieselfilter.... et lite spørmål til på tampen. skulle ha byttet kamreim men gidder ikke koste så mye på bilen før jeg vet at den går som den skal. noen som har prøvd hvor lenge den kan gå før den ryker.....
  14. thor_no

    2006 passat, hva er det neste som går til h....

    så hvis jeg forstår deg rett ut fra denne "Hvis du mener at en bil som i snitt har vært på verkstedet 5 ganger de siste 10 år for vedlikehold skal være i topp stand så må jeg si at de siste 30 årene kan ikke ha vært mye annet enn svart/hvit." Så er produsentens anbefalinger om vedlikehold ikke nok til å holde en bil i stand? jeg er selvsagt inneforstått at slitedeler som bremser, støtdempere, fjærer og andre understellsdeler må skiftes innimellom, det er ikke de som plager meg mest. det er tunge motorreparasjoner til 15-20000 kr og oppover som jeg mener burde være unødvendig på en moderne bil.passaten er i gang med turbo nr 3 og det er en reparasjon til minimum 20000. hadde en gang en jetta med oettinger motor som hadde gått over 500000. den hadde da slitt ut sin tredje bil og var fortsatt i fin form. det er sånn det burde være...
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.