Gå til innhold
Bilforumet.no

thor_no

Bruker
  • Innholdsteller

    531
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om thor_no

  • Rang
    Registrert bruker

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    hot rod

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    jevnaker
  1. thor_no

    Tåkebaklys, hvor går strømmen?

    Joda, det er hengerfeste på den. Sitter det en bryter i selve kontakten? Hadde i grunn noen mistanker i forhold til den ja. Tilhenger og el-anlegg er jo bestandig trøbbel :-)
  2. 2000 oktavia tdi stasjonsvogn. Ledningen til tåkebaklyset er grå/hvit fra bryteren og går helt frem til kontakten bakpå lykta. Isteden for å gå inn på kontakten svinger den freidig ned i intet og blir borte. Fra det samme intet kommer en grå og gul ledning som går inn på lykta og til tåkebaklyset. Et sted på denne ruta er det et brudd slik at tåkebaklyset ikke virker. Har juksa det til slik at det virker men er nysgjerrig på hvordan det egentlig skal virke. Noen som vet?
  3. thor_no

    Demontere deksel på a-stolpe.

    Hei. Jeg skulle gjerne hatt av dekselet på a-stolpe for å montere dab antenne. Har prøvd å bryte litt på det men det sitter godt og så er det jo denne airbagen da. 2007 crv. Er det noen som vet hvordan?
  4. thor_no

    Demontere deksel på a-stolpe.

    Hei. Jeg skulle gjerne hatt av dekselet på a-stolpe for å montere dab antenne. Har prøvd å bryte litt på det men det sitter godt og så er det jo denne airbagen da. 2007 crv. Er det noen som vet hvordan?
  5. thor_no

    ac pumpa vil ikke gå

    hei. ac pumpa på octavia med climatronic vil ikke gå. når den skulle gått måler jeg ikke mer enn 9v inn på clutchen. mistenker at det skulle vært 12v. noen som har sett noe tilsvarende før og vet hvor skoen i så fall trykker?
  6. Da var aktuatoren skiftet. Er helt klart borti noe som angår feilen. Den er bedre nå men går fortsatt i nød. Fant denne videoen om skift og justering. Så det ligger nok an til litt finjustering før jeg evt leter videre.
  7. Heyhey, postmann hadde deler med i dag. På staget til vakuum klokka er det justeringsmuligheter. Hvordan skal den justeres?
  8. da var denne i bestilling: https://www.ebay.com/itm/162870773299
  9. Slangen er ny og i en bit helt ned til turbo. Nede på turbo så er den tredd innpå med litt tettemiddel mellom stuss og slange og det er montert slangeklemme. Vw har kun komplett turbo men jeg har funnet klokka løs på ebay.... update følger når del kommer i posten :-)
  10. Når jeg pumper opp vakuum på klokka på turbo, er det vanlig at den faller såpass fort eller har vi funnet en potensiell feil? Kan lekkasje i denne klokka gjøre at feilen til dels kommer og går?
  11. Oi. Imponerende svar. Dette skal sjekkes opp til helga. Jeg kommer tilbake med info så snart det foreligger. Takker og bukker Quattro73, takker for ditt svar også! Thor
  12. thor_no

    Hva er det med modellskiftet på oktavia?

    Snedig opplegg. Takk for info!
  13. Det ligger nå på finn et par 2007 modeller med det gamle karosseriet. Hva kommer det av når det kom nytt karosseri i 2005? Var det paralell produksjon eller er det noe annet rart?
  14. Ut fra symtomer og og bilens oppførsel kan dieselfilter utelukkes. Jeg kan ligge på full gass oppover lang bakke på 2100 omdreininger uten problemer. Forbruket da skulle ha gitt problemer da hvis filteret hadde vært tett. Hvis jeg på flatmark med liten belastning går over 2200 butter det med en gang. Det er som å skru over en bryter! Omtrent som når den går i nødmodus ellers. Skal lese ut feilkoden igjen i morgen. Det er ventilen som har vakuum slange ned til vakuumklokka på turbo.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.