Gå til innhold

D.I.Y (Do it yourself) tråd for Golf 3

Ranger emnet


B.T.i

Anbefalte innlegg

Fjerning av golf merket under høyre baklykt trenger du:

 

1.Label Off (fra biltema)

2.Fisketråd

3.Svamp og Lunket vann

 

1.Label Offsprayer du på oversiden av merket og lar det renne ned, venter 5min slik at det kan godgjøre seg.

bil33.JPG

 

2.Fisketråden drar du mellom Golf GL/GT/GTI/VR6 merket, dette er svært enkelt! Er som og dra i osten :???:

 

3.Svamp og Lunket vann skrubber du litt ekstra hardt på det som sitter igjen etter merket. Du kan også spraye på litt mer "label off". Og deretter skrubbe godt med en svamp!. Then Finish

bil34.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
dette fungerer kun med "hvite" orginalblinkers, og du trenger følgende :

 

-åpen flamme

-stanley kniv

-nebbtang

-loddebolt/silikonlim

-diadem pærer/diodepærer

 

først begynner du med stikke en skrutrekker ned der sokkelen til pæra sitter, for og dytte løs innholdet l lykta som gjør utseendet kjipt..deretter skal du begynne og smelte ut en åpning i sida på blinklyset:

 

smelte.jpg

 

nå har du fått til en åpning langs lykta som ser stor nok ut til og dra ut inneholdet:

 

tom.jpg (nb avbildet uten innehold)

 

 

Så finner du frem en nebbtang, og griper tak i "dekslene" inne i lykta, og drar de ut igjennom åpningen du har laget:

 

innehold.jpg

 

slik ser de 2 dekslene ut :

 

kastes.jpg

 

 

så finner du frem loddebolten og sveiser igjen åpningen som du laget. Pass på og få det helt tett, men ikke varm plastikken for lenge for da blir den sprø.

 

hvis du ikke har loddebolt kan du lime igjen åpningen med et passende lim ( sikaflex er ikke bra til denne jobben, for det sorte limet i skjøtene vil synes igjennom glasset ) ( smeltelim holder heller ikke , men hvitt/klart silikonlim burde gjøre jobben grei nok )

 

og slik ser det endelige resultatet ut :

(før til venstre og etter til høyre)

ferrii.jpg

 

nå gjenstår det kun for deg og kjøpe diadem(?) blinklyspærer eller diodepære slik at du slipper det oransje gjenskinnet.

 

 

 

 

lykke til : )

 

nb: takk til olee for at han lot meg adoptere de gamle blinkysa sine ; )

Sorry for at jeg spammer ned tråden, men fungerer denne også på originale orasnsje blinkers og "dummy tåkelys"?

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå fikk jeg nettopp hjelp av "Golf 3 GTD Special" her på forumet og tenkte jeg skulle legge ut guiden hans i DIY tråden;

 

Noen forandringer i teksten er gjort...

 

 

1. Åpne panser og ta av grillen, den er festet med klips på oppsiden og hele undersiden. Kommer til med skrujern til dette.

 

2. Jekke bilen opp og ta av et eller begge hjulene fremme, demontere innerskjermen. Denner er festet med litt ymse skruer i hjulhuset.

 

3. Ta av fangeren fremme, denne er festet med skruer som er under grillen også mener jeg det er noen flere skruer på org fanger enn styling og de sitter der som det er luftintak i fangeren, og er skrudd oppover... lenge siden jeg har demontert org fangere nå..

Ta av fanger og koble i fra blink og ev tåkelys.

 

4. Når dette er gjort kommer du til de skruene som holder skjermen fast, det er 2 skruer som sitter der fangeren går på siden av bilen, 1-2 skruer i bakant av skjermen inni hjulhuset, (mot døren) også et par skruer som du lett ser i motorommet. Nå kan du forsiktig lirke ut forskjermen men få gjerne noen til å bøye plastiklisten som går hele veien under døren(e). Min list var festet med en popnagle nederst i hjulbuen så den måtte jeg borre opp.

 

Så er det vell bare å sette sammen igjen i motsatt rekkefølge.

Vær litt nøye med monteringen igjen. Hvis det er uorginal skjerm du har kjøpt så kan passformen variere, så det du bør være obs på er at døren går opp uten at den tar borti noe ved åpning, og at mellomrommet mellom panser og lykt ser rett ut.

Håper dette var til hjelp!

 

Lykke til

Gammel nok til å vite bedre, ung nok til å gi faen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en stor skrue som går på langs på baksiden av hele dieselpumpa, den stiller du tomgangen med. Du skjønner greia når du ser pumpa, og hvordan gasspedalen styrer den wiren på pumpa..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en stor skrue som går på langs på baksiden av hele dieselpumpa, den stiller du tomgangen med. Du skjønner greia når du ser pumpa, og hvordan gasspedalen styrer den wiren på pumpa..

 

oki.. skal prøve å sjekke det.. takker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

er det flere som har forsjellig intervaller på intervall viskeren?

 

jeg har prøvd flere ganger og hver gang hendte det samme!

 

setter man på viskerinterval direkte fra nullstilligen, visker den med 5-10 sek mellomrom og dersom man slår på av og på intervall så visker den med 2sek mellomrom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Viskerene på g3 fungerer sånn at intervallens lengde blir bestemt av av tiden mellom du slår av intervallen til du slår den på igjen. Alt fra 2-30sek. Altså; du slår på intervall, så slår du av intervall, og tiden til da du slår den på igjen er tiden mellom intervallene:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Viskerene på g3 fungerer sånn at intervallens lengde blir bestemt av av tiden mellom du slår av intervallen til du slår den på igjen. Alt fra 2-30sek. Altså; du slår på intervall, så slår du av intervall, og tiden til da du slår den på igjen er tiden mellom intervallene:)

 

stemmer så du sier;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår